Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah

2016-02-18

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah.Sejak dua menjak ni ramai yang tanyakan perkara ni. Yea soalannya mudah aje. Bagaimana nak cari pendapatan tambahan di rumah. Tak kiralah sama ada yang dah ada kerja tetap mahupun yang tak ada kerja tetap, mesti suka nak tahu bagaimana nak cari pendapatan tambahan di rumah.

Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah, kerja dari rumah,
 Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah
Oleh kerana sekarang ni harga barang makin naik. Nak tak nak cara nak selamatkan diri dari peningkatan kos sara hidup ni kenalah buat kerja di rumah yang mampu menjana pendapatan walaupun dengan hanya duduk di rumah. Rata-rata kita hari ni ada yang suami isteri bekerja di pejabat, kedai, kebun mahupun sekolah. Tak terkecuali ada juga yang hanya seorang sahaja bekerja. Dan seorang lagi menguruskan hal ehwal rumah tangga siapa lagi jika bukan suri rumah atau pun isteri.

Hari ni kita semua semakin terdidik dengan keadaan ekonomi di negara kita. Dengan kejatuhan nilai mata wang menyebabkan dengan sendirinya terkesan kepada barang-barang yang ingin kita gunakan termasuklah barang-barang yang perlu di import oleh negara.

Tak nak cerita pasai harga kereta proton yang dah naik harga gara-gara kesan dari masalah kejatuhan nilai ringgit ini. Contoh mudah kita lihat sekarang ni pun dah boleh fikir sendiri. Macam harga bawang putih. Oleh kerana negara kita tak ada kebun mahupun ladang bawang putih sendiri. Kita  nak masak guna bawang putih. Bawang putih ni barang import tau. Jadi harganya dah naik sekarang ni. Saya ada beli juga bawang ni sehari dua ari tu. Memang yea, Setengah kedai jual dengan harga RM10/kilo dan ada juga yang jual dengan harga RM12/kilo. Harga bawang dah jadi macam harga seekor ayam dah.hoho.

Tak nak cerita panjang. Ini kerja pihak lain yang buat pemantauan harga. Cuma nak cerita hari ni, Begitulah hakikatnya harga barang-barang sekarang. Nak tak nak kena beli dan guna juga. Kalau tak, nak masak makan macam manakan?

Itu baru bawang putih, tak tolak campur dengan barang-barang lain lagi.

Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah
Oklah,berbalik kepada kisah bagaimana nak cari pendapatan tambahan di rumah ni. Sebenarnya perkara ni saya nak jawap persolaan yang Siti tanyakan kepada saya. Kawan sepejabat. Orang baru dalam geng saya kat pejabat. Dia tanya masa sembang makan ramai-ramai masa waktu rehat. Bila makan ramai-ramai macam-macam isulah keluar. Habis topik kat parlimen dibualkan. Korang ni kalah pak menteri dibuatnya.

Oleh kerana dah ramai yang minta nasihat dari saya tentang cara bagaimana nak cari pendapatan tambahan di rumah ni. Jadi kepada Siti pun saya cakap benda yang sama juga. Nak tambah pendapatan di rumah ni mudah aje. Bagi saya perkara paling mudah buat kerja dalam Portal Jobdirumah. Yea kebanyakan kerja dalam jobdirumah ni boleh dibuat di rumah atau dimana sahaja kita berada asalkan kita rajin aje. Boleh dijadikan agenda dua kerja tahun ni.

Bagi memudahkan siti dan sesiapa sahaja yang ada minat nak tambah pendapatan di rumah boleh cuba perkara ni. Caranya mudah sahaja. Macam ni :-

1) Daftarkan diri anda dalam Portal Jobdirumah--> Daftar Jobdirumah (klik sini)
2)Setelah daftar, pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan video sebagai rujukan cara-cara nak buat kerja dan mulakan kerja dalam portal jobdirumah ni. Baca dan lihat video tersebut sampai anda faham. Bila dah faham insyallah kerja anda akan jadi mudah.
3) Setiap hari dari email pendaftaran anda. Pihak jobdirumah akan hantar senarai kerja kosong atau tugasan yang boleh anda buat. Pilih mana-mana kerja yang anda rasa boleh buat dan mohon kerja tersebut. Ada macam-macam kerja dalam ni. Ada yang mudah dan tak terkecuali yang susah pun ada. Buat permulaan buat kerja yang mudah dulu. Bagi anda faham dengan skop kerja dalam jobdirumah ni.
4) Bila dah dapat kerja tadi. Buat kerja tersebut dengan sebaiknya. Jika kerja anda bagus. Tak mustahil 'majikan' anda akan bagi kerja-kerja lain untuk ada siapkan pada masa akan datang. Boleh lihat contoh kerja jobdirumah saya kongsikan ini. "Contoh kerja Jobdirumah".
5)Dah siap hantar kerja tersebut dan terima bayaran.

Jika nak mohon kerja lain. Boleh mulakan balik langkah nombor 3 hingga 5 di atas. Mudah bukan?

Kerja-kerja dalam portal jobdirumah ni macam-macam ada. Bagi yang baru nak mula dan belajar-belajar menjana pendapatan dari portal kerja online macam ni. Nasihat saya anda kena rajin dan  kuat semangat. Tak mustahil anda boleh dapat ratusan dollar atau ribuan ringgit melalui portal kerja jobdirumah ni jika anda rajin berusaha.

Satu nasihat berharga, selepas anda dapat panduan yang pihak jobdirumah bagi setelah berdaftar tadi. Baca dan lihat sampai faham panduan tersebut. Jika tak faham baca dan tengok lagi. Bila dan ok dan dah mula boleh buat duit dari jobdirumah ni. Rasanya anda akan berpuas hati. Tak perlu nak buat kerja part time kat luar lagi selepas ni. Duduk di rumah pun boleh nak cari pendapatan sampingan jika kena dengan caranya. Ramai yang dah sertai jobdirumah ni. Tak mustahil hari ni pelajar universiti, penganggur dan ada yang menjadikannya sebagai salah satu cara nak banyar hutang PTPTN setiap bulan.

Berminat nak buat kerja dan dapatkan hasil dari portal jobdirumah ni. Daftarlah dengan penuh kasih sayang di sini-->> Daftar Jobdirumah (klik sini)

Bila dah dapat hasil. Gunakan pendapatan tersebut dengan sebaiknya. Selamat berjaya kawan-kawan.

Kongsikan entri Bagaimana Nak Cari Pendapatan Tambahan Di Rumah ini dengan rakan-rakan ada juga. Terima kasih.
Share

13 comments:

  1. Nanti suruh adik daftar lah PMDR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba jika nak tambah pendapatan. Lepas daftar baca baik-baik panduan yang diberikan. Insyallah bolah jadikan jobdirumah ni sebagai sumber pendapatan tambahan jika rajin buat kerja dalam ni.

      Delete
  2. PM hari mak dah daftar lepas tu tp la ni psssword pun dah lupa weyh hihi.... Tp mcm tak konfiden jer pulak nak buat kalau dpt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh reset password lama. Boleh buat password baru jika lupa. Nak mudah mulakan dengan kerja yang mudah dulu akak. Insyallah boleh.

      Delete
  3. Dh daftar sampai la tak ada job..hahhaah adakah ini scam. ?takpa tak ada rejeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena usaha juga akak KM. Ikut panduan yang pihak jobdirumah bagi lepas daftar tu. Boleh mulakan kerja yang bayarannya murah dan mudah. Kurang persaingan. Bila dah ok baru buat yang kerja susah pula. Kena rajin belajar dah asah skill mana-mana yang perlu nak memudahkan dapat kerja dalam tu. Bila majikan dah kenal kita. Insyallah banyak peluang yang akan kita dapat.

      Delete
  4. Kalau rajin pasti akan ada ganjarannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kakzakie. Apaa-apa kerja kena usaha. Bukan join dapat duit macam MLM tu. Jobdirumah ni kena buat kerja. rajin buat kerja dan ikut panduan yang mereka bari tu insyallah boleh buat duit. Usaha tangga kejayaan. Ramai yang jadikannya sebagai cara untuk menambah pendapatan.

      Delete
  5. itu la rasa tahun ni nak cuba jugak la jobdirumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba DT. Insyallah jika rajin berusaha boleh dapat banyak dengan jobdirumah ni. Lagi pun sekarang mata wang kita jatuh. Bayaran dia berganda-ganda. Boleh cuba buat kerja dalam jobdirumah untuk tambah pendapatan.

      Delete
  6. best kan, duduk rumah goyang kaki..duit masuk..yang penting ada kemudahan internet.ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Musadun. Semuanya boleh dibuat secara online. Jika tak ada boleh pergi sibercafe. Ambil kerja buat dan hantar balik secara online. Boleh cuba jobdirumah juga.

      Delete
  7. Memang zaman sekarang kena cari pendapatan tambahan. Mungkin bukan untuk sara kehidupan, tetapi nilai tambah macam pergi bercuti, belanja anak-anak, lepak hotel dan mcm2 lagi.

    Nak harap duit gaji sedia ada, uhh perit ooo .. duit simpanan pun adakala sayu je masuk duit.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan