Bayar Hutang PTPTN Dengan Jobdirumah

2015-12-04

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Bayar Hutang PTPTN Dengan Jobdirumah. Ada tak yang tak bayar hutang PTPTN lagi? Ker belajar hari tu dapat biasiswa atau dapat tajaan dari mana-mana syarikat. Kalau dapat tajaan bestlah. Tak perlu nak bayar hutang PTPTN lepas habis belajar. Banyak kenangan manis masa jadi pelajar universiti dulu.

Bayar Hutang PTPTN Dengan Jobdirumah
Bayar Hutang PTPTN Dengan Jobdirumah

Sekarang ni kena jaga-jaga kalau tak bayar hutang PTPTN. Banyak benda nanti kena sekat. Nak beli itu dan ini tak boleh sangat jika pembelian tersebut jumlahnya besar dan memerlukan anda buat pinjaman dari bank. Nanti mereka semak satu-satu. Jika nama anda ada blacklist PTPTN memang sakit banyak dibuatnya.

Apa yang lebih malang lagi, jika anda nak keluar negara silap-silap sampai di airport aje. Sebab apa, nama kena blacklist tak boleh keluar negara. Memang hampa dan boleh jadi down jika jadi macam tu. Tambah-tambah pergi atas urusan kerja atau pun bercuti. Putih matalah jawapnya.

Saya Bayar Hutang PTPTN Dengan Jobdirumah
Percaya tak kalau saya kata, saya bayar hutang PTPTN saya dengan duit hasil dari buat kerja dan tugasan dalam jobdirumah aje.

Yea..Setiap kali dapat hasil dari kerja dan tugasan jobdirumah. Saya pejamkan mata dan bayar hutang tersebut. Hutang PTPTN ni nak bayar memang kena pejam mata aje. Jika tak buat macam tu, alamatnya sampai bila tak habis hutang PTPTN tersebut. Untung ada hasil dari pendapatan sampingan ni.

Email di atas tu pihak PTPTN bagi. Jadi lepas bayar dalam masa 4-5 hari bekerja dapatlah email macam tu. Mereka bagitahu yang pembayaran kita dan berjaya. Saya dapat tu sebab bayar melalui online banking. Jadi dapat email tu, masuk dalam web PTPTN dapatlah tengok pengurangan hasil dari pembayaran yang telah dibuat.

Oleh kerana kos hidup yang semakin hari semakin naik. Saya cekalkan hati dan berusaha nak jelaskan hutang PTPTN saya dengan hasil yang saya dapat dari jobdirumah. Duit hasil pendapatan sampingan yang selalu memberi pulangan.

Jika dapat banyak hasilnya. Saya bayar banyak. Jika dapat kurang, saya pun bayar kurang juga. Bergantung kepada kerja dan hasil yang diperolehi.

Apa yang seronok bila buat macam ni. Saya tak perlu nak fikir banyak dah. Kira saya dah setkan dalam hati saya. Duit hasil jobdirumah saya guna untuk bayar hutang.

Apa yang lagi best. Duit gaji saya, saya tak berapa usik sangat untuk bayar PTPTN ni. Jadi duit gaji boleh buat benda-benda lain atau pun buat simpanan dalam tabung haji buat bekalan nak pegi sana nanti.
Panduan Jobdirumah Yang Membantu, jobdirumah,
Panduan Jobdirumah Yang Membantu..
Kepada kawan-kawan yang rasa nak jelaskan hutang PTPTN cara saya ni juga boleh buat perkara yang sama. Buat kerja dalam jobdirumah dan setkan dalam fikiran anda. Yang duit hasil tersebut anda nak guna untuk bayar hutang-hutang anda. Apa sahaja hutang pun boleh, yang penting anda kena rajin buat kerja dalam ni.

Berminat nak buat kerja dan dapat duit dari jobdirumah. Anda boleh daftar di sini-->> Daftar Jobdirumah

Jika anda nak tengok contoh kerja yang ada dalam jobdirumah. Anda boleh baca cerita saya ni-->> Contoh Kerja Jobdirumah.

Oklah, jom buat kerja. Sertai portal kerja online jobdirumah di sini-->> Daftar Jobdirumah

Selamat berusaha kawan-kawan.

Kongsikan entri ini di media sosial anda untuk manfaat bersama. Terima kasih.
Share

22 comments:

  1. Kalau dah berhutang, maka bayarlah.
    Tergantung amalan lain, selagi hutang tak di selesaikan.
    Tahniah buat awak kerana membayar, dan pandai cari sumber kewangan utk membayar nya.
    Saya harap para lepasan U yg ada hutang, baca lah entri ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha nak membayar hutang dengan cara ini saya rasa lagi mudah doc. Boleh bantu kurangkan jumpah hutang PTPTN. Jika ada kawan-kawan yang nak cuba cara ni, bolah buat. Saya buat menjadi. Sertai jobdirumah dan buat kerja.

      Delete
  2. Side income yg sanagat berbaloi cuma beri masa dan sedikit kesabaran aje
    At least yg berhutang tu bolehlah settlekan mana yg patut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kakak. Bagi yang nak guna cara ni untuk bayar hutang lain pun boleh juga. Janji rajin berusaha. Boleh cuba juga nanti.

      Delete
  3. Replies
    1. Terima kasih. Saya pun cuba jaya aje mula-mula jobdirumah. Alhamdulilah berhasil. Jadi boleh bayar bulanan hasil dari jobdirumah.

      Delete
  4. Betul2lh sakit,terceret beret nk byrrr...nk bli rmh,ker apa ker,mmg pyh..

    Berniaga jerlh untung besaw..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Jika bayar sikit-sikit pun tak apa. Hutang ptptn bayar untuk kegunaan adik-adik kita yang nak belajar akan datang pula.

      Delete
  5. Selagi namanya hutang, kalau tak bayar.. roh terawang2an tak diterima bumi.... takut!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah kena bayar. Sekurang-kurangnya ada usaha nak bayar. Insyallah nanti Allah SWT buka jalan.

      Delete
  6. idea yg bagus., ;) kipidap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih TL. Boleh cuba juga nanti yea.

      Delete
  7. Assalammualaikum.. pokok2u,

    Boleh .. jobdirumah memang berbaloi. Satu medan alternatif untuk bayar hutang PTPTN ..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam mselim,
      Yea, Alhamdulillah saya guna cara ni. Dapat kurangkan sikit-sikit hutang PTPTN. Dapat lebih guna untuk benda lain juga kadang-kadang.

      Delete
  8. Zaman mak dulu tak de PTPTN....maklumlah zaman kilauan haha ....
    Baguslah tu kalau ada perasaan nak bayar hutang dan pandai cari sumber pendapatan lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman saya macam ni aje yang mampu untuk belajar. Sekarang dah lain. Dalam universti pun pelajar boleh buat income dengan duduk depan PC aje akak. Ramai juga pelajar IPT yang buat jobdirumah.

      Delete
  9. Bagus PDRM cari side income utk byr hutang..
    Idea tak semestinya boleh byr hutang PTPTN tapi boleh byr hutang lain jika rajin berusaha..
    DUITDEBES
    DONGIBAB..
    KIPIDAP ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak cahaya. Boleh juga nak guna buat bayar hutang-hutang lain. Kadang-kadang saya dapat juga gunakan hasil buat jobdirumah untuk bayar hutang-hutang lain. Banyak dapat alhamdulilah. Boleh cuba buat jobdirumah akak.

      Delete
  10. perkongsian yg sangat bagus.. rezeki ada dimana mana...kita manusia kene usaha kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kena usaha dan rajin. Insyallah akan ada hasilnya. Boleh cuba buat jobdirumah jika nak tambah pendapatan. Boleh buat bayar PTPTN juga.

      Delete
  11. bestnya, kan boleh berjaya, betul tak

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan