Peluang Blogger Baru Buat Penulisan Review

2015-07-11

Peluang Blogger Baru Buat Penulisan Review. Seronok tak ada blog? Soalan ni Mail selalu tanya saya. Saya jawap ringkas. Seronok. Kalau nak jawap panjang seronok sangat (baca panjang). Jika tak seronok dah lama saya tutup semua blog-blog yang saya ada.

Kenapa saya seronok? Kenapa yea. Dari blog boleh buat duit. Rasanya itu adalah sebab saya seronok dan suka aje dengan blog-blog saya. Setiap hari ada hasil dari blog. Jika dikumpul hasil bulanan pendapatan dari blog bolehlah nak bayar bil-bil bulanan, pinjaman ptptn belajar dulu dan kadang-kadang sampai boleh buat belanja dapur sekali. Zaman-zaman GST memang rasa beruntung ada blog dan boleh jana pendapatan sampingan macam ni.

Peluang Blogger Baru Buat Penulisan Review
Peluang Blogger Baru Buat Penulisan Review
Masaa mula-mula tulis blog memang ada niat nak buat duit dari blog. Nak menulis dalam Bahasa Melayu memang tak susah. Buat karangan masa sekolah dulu pun guna bahasa Melayu kan. Guna bahasa yang semua orang boleh faham tak jadi masalah sangat.

Bila menulis dan belajar sedikit sebanyak dari mereka yang pakar dalam bidang penulisan yang mampu menjana pendapatan ini akhirnya sedikit demi sedikit saya dapat hasil dari penulisan blog. Jika anda nak belajar selok belok penulisan blog dan mampu jana duit dari blog ni. Anda boleh rujuk Panduan Rahsia Penulisan sifu saya ni. Insyallah mudah faham dan jelas panduan yang diberikan. Tak rugi miliknya.

Macam Mana Peluang Blogger Baru Buat Duit Dari Penulisan Review.

Berbalik kepada peluang yang semakin terbuka dalam menjana pendapatan dengan blog ini. Sungguh mudah bagi blogger-blogger baru mahupun lama yang ingin berjinak nak dapat hasil dari blog sendiri. Di samping anda meletakkan iklan-iklan berbayar seperti nuffnang, google adsense dan macam-macam lagi. Anda juga boleh menjana pendapatan secara part time dengan blog melalui penulisan review.

Mudah cerita macam ni. Ada syarikat atau orang perseorangan yang nak pasarkan produk mereka melalaui blog anda. Mereka minta anda menulis tentang produk tersebut. Setiap penulisan entri anda akan dibayar oleh syarikat tersebut kepada anda.

Biasanya jika saya. Setiap entri penulisan review yang saya kenakan setakat ini tak lebih dari RM300. Kadang tak sampai RM100 pun bergantung kepada individu atau siapa yang datang nak minta saya menulis review tantang produk mereka. Jika syarikat besar saya cas banyak sedikit jika syarikat kecil atau milik perseorangan saya cas kurang sedikit. Bergantung kepada kepada budi bicara antara saya dan pihak pengiklan tersebut juga.

Peluang Blogger Baru Menulis Review bersama AdvertorilMY.

Konsepnya lebih kurang sama dengan apa yang saya ceritakan diatas ni. Cuma yang ni anda tak perlu cari mana-mana pengiklan yang nak datang beriklan di dalam blog anda. Semuanya diuruskan oleh AdvertorialMY 

AdvertorilMY ini adalah satu portal yang memudahkan pihak pengiklan dan blogger berhubung antara satu sama lain. Caranya mudah sahaja:-

1) Ada blog, daftar blog anda di dalam portal advertorial--> Daftar AdvertorialMY
2) Sedikit bayaran dikenankan sekali seumur hidup sebagai yuran pendaftaran.
3) Pengiklan yang berdaftar di dalam  AdvertorialMY akan menghubungi blogger yang ada di dalam  AdvertorialMY untuk melakukan tugasan review.
4) Blogger dan pengiklan berurusan tentang bayaran dan skop penulisan entri.
5) Menulis entri di dalam blog.
6) Terima bayaran dari pada pengiklan.

Bayaran yang diterima hasil dari pada penulisan review ini tidak akan diambil walau satu sen pun oleh pihak  AdvertorialMY. Semua bayaran yang anda dapat milik anda 100% .

Saya sendiri dah banyak dapat hasil dari  AdvertorialMY ni. Jika dapat 3-4 kerja setiap bulan dah memadai rasanya. Bayaran pertama dapat dah boleh cover yuran pendaftaran mula-mula tadi. Yang seterusnya dapat simpan buat bayar apa yang patut setiap bulan.

Jika anda blogger baru mahupun lama berminat nak dapat duit tambahan dengan penulisan review entri ini. Boleh daftar dengan  AdvertorialMY dan dapatkan hasilnya.

Rezeki tidak datang bergolek. Kita juga kena berusaha mencarinya.  Boleh join hari ini  AdvertorialMY disini.

Share

7 comments:

  1. Assalamualaikum…

    Selamat hari raya aidilfitri dari lieyalatif akak sekeluarga….moga syawal dirai dengan penuh meriah dan dlm keberkatan Allah taala….

    Terlebih bias tutur bicara,
    Disimpan jangan ampun dipinta,
    Syawal dinanti akan kunjung tiba,
    Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.

    Hati-hati dlm perjalanan moga raya tahun ini dirai gembira….

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Maaf zahir & batin.

    ReplyDelete
  3. Salam Perkenalan...

    Terima kasih di atas perkongsian...

    Macam bagus sahaja...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Salam..Selamat Hari Raya..Nak tanya sikit berkenaan advertorial.MY ni..saya dah register tapi nak buat bayaran macamana yea sebab tengok kat web, cara bayaran melalui PayPal @ kad debit/kad kredit..Kalau nak buat bayaran melalui bank transfer, tau tak?Saya ada e-mail pada advertorial.MY ni tapi tak de respons..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba daftar melalui link saya sertakan di atas. Boleh buat bank transfer. Biasa advertorialmy guna maybank atau cimb. Cuba balik. Mungkin raya hari tu sebok. Sekarang dah ok rasanya.

      Delete
    2. tQ yea sebab sudi menjengah ke blog saya & reply komen saya ni..:)..nanti saya cuba lagi sekali register..

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan