Jana Pendapatan Dari Rumah 2015

2015-06-30

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Jana Pendapatan Dari Rumah 2015. Lama tak bercerita pasai Mail. Kawan baik bisnes internet saya. Dia tanya cara nak jana pendapatan dari rumah untuk tahun 2015 ni. Maklumlah bermula April hari tu semua antara kita tahukan yang GST dah bermula. Bila mula masing-masing pun tahu, jika dulu beli barang rm10 dah jadi RM10.60 jika rm30 dan jadi RM31.80 tambah 6% sikit aje kan? Kata diorg lah.

Tantang GST saya tak nak cerita panjang kan tak pasai-pasai saya yang kena. Semua dah sedia  maklum apa buruk baik dia. Jadi kita semua tunggu keputusan 'di sana' nanti.

Jana Pendapatan Dari Rumah 2015, jobdirumah,
Jana Pendapatan Dari Rumah 2015
Jana Pendapatan Dari Rumah 2015
Baiklah, berbalik cerita Mail yang tanya saya kerja apa yang sesuai untuk dia buat pada tahun 2015 yang penuh cabaran ini. Tahun yang rasanya perbelanjaan barangan keperluan dan apa sahaja barang kosnya makin hari naik sahaja. Jika turun Alhamdulillah. Tapi yang perasannya, bila naik susah nak turun. Jika turun pun sekejap sahaja. Lepas tu naik balik. Minyak kerete yang kita naik, kejap naik kejap turun. Yang selalu nampak bila awal bulan. Minyak naik. Macam-macam kan?

Ok, buat Mail dan rakan-rakan yang saya hormati. Saya nasihatkan jika anda kerja makan gaji mahupun berniaga lepas tu rasa hasil dari pendapatan tersebut kurang memuaskan. Macam rasa tak cukup bila tiba akhir bulan saya nasihatkan anda banyakkan beristigfar. Insyallah Allah SWT akan buka jalan.

Banyak kelebihan beristigfar yang biasa kita dengar dari ustaz dan ustazah. Di samping beristigfar kita juga perlu BERUSAHA. Oleh kerana DUNIA yang kita duduki ini darul asbab. Maknanya perlukan sebab jadi kita nak sesuatu. Jadi kita kena berusaha atas sebab-sebab tersebut.

Contohnya, nak anak kena kawin atau ambil anak angkat, nak kenyang kena makan, nak hilangkan dahaga kena minum dan macam-macam lagi. Tapi Allah SWT boleh aje buat semua tu berlawanan dengan perkara-perkara tersebut. Panjang pula cerita saya. Yang ni saya cerita lain jika ada masa.

Oklah, jika anda rasa nak jana pendapatan dari rumah 2015 ini saya sarankan anda buat kerja yang boleh menjana pendapatan. Di mana kerja-kerja tersebut mampu mendatangan hasil dan pendapatan buat anda walaupun anda hanya bekerja dari rumah.

Pada tahun 2014 saya sertai Program Jobdirumah. Memang berbaloi dengan kerja dan hasil yang saya perolehi. Walaupun saya ada kerja lain. Tapi saya jadikan kerja online dalam jobdirumah ini sebagai peluang untuk saya  menjana pendapatan sampingan.

Bagaimana Nak Sertai Jobdirumah?
Caranya mudah sahaja. Saya akan ceritakan serba ringkas bagi memudahkan anda faham tentang jobdirumah ini.

1) Daftarkan diri anda dalam Portal Online Jobdirumah-->> Daftar Jobdirumah (disini)
2) Selepas daftar anda akan dapat email pengesahan dari pihak Jobdirumah. Mereka juga akan bagi panduan bertulis dan video panduan cara dan langkah untuk anda buat kerja dalam portal jobdirumah ni. Nasihat saya baca dan lihat sampai faham panduan yang mereka berikan.
3) Setiap hari, pihak jobdirumah akan hantar email kerja-kerja kosong yang terdapat dalam portal jobdirumah di dalam email pendaftaran anda tadi. Anda boleh pilih kerja yang sesuai dengan anda. Pohon kerja tersebut dan selepas dapat mula buat tugasan tersebut.
4) Bila dah siap buat kerja tersebut. Hantar dan dapatkan bayaran anda. Jika anda diminta buat pembetulan atas kerja tersebut anda buat dan hantar semula kerja yang dibetulkan tadi dan anda akan dapat bayaran.
5) Dah dapat bayaran ulangi langkah no tiga diatas untuk kerja baru.

Panduan Tambahan dan Tips Jobdirumah
1) Bila dah dapat panduan bertulis dan video tersebut baca sampai faham yea.
2) Bila dan mohon kerja. Minta kerja yang anda mampu buat sahaja. Anda boleh lihat contoh kerja jobdirumah tawarkan (disini).
3) Jangan tamak memohon kerja sehingga menggangu kerja anda yang lain.
4) Dah dapat hasil bolehlah belanja insan-insan yang anda sayangi juga. Tak pun boleh gunakan untuk bayar hutang PTPTN dan macam-macam lagi.

Oklah, anda boleh daftar dengan penuh kasih sayang disini-->> Pendaftaran Jobdirumah (di sini)

Seronok buat kerja sambilan macam ini. Boleh tampung perbelanjaan harian keluarga dan bayar bil-bil bulanan mana yang patut. Semua kerja-kerja ni boleh dibuat selepas waktu pejabat. Jika suri rumah atau pelajar lagi mudah nak buat.

Selamat maju jaya. Jangan mudah putus asa dalam mencari peluang menjana pendapatan dari rumah 2015 ini.
Share

10 comments:

  1. Replies
    1. Boleh cuba Kak Nurzakiah jobdirumah ni.

      Delete
  2. SB penah cuba nak cuba jdr ni..cuma belum yakin sangat. Manggis penah tak selesaikan task yang ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba SB. Banyak peluag kerja kosong dalam jdr ni. Boleh tampung perbelanjaan harian dan bulanan juga jika rajin buat kerja-kerja dalam ni. Saya dapat banyak kerja jdr. Boleh rujuk contoh yang saya sertakan di atas.

      Delete
    2. Dalam proses nak bayar, manggis. Mencari kekuatan nak mencuba ni. Kos hidup makin naik,kna cari income lain utk tampung belanja seharian.

      Delete
    3. Bagus tu Sue. Memang patut cari pendapatan lain untuk tampung perbelanjaan yang makin naik sekarang ni. Boleh cuba jobdirumah. Insyallah boleh membantu.

      Delete
  3. belum ada keberanian nak mencuba, walaupun ada keinginan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba ana. Bolah jadikan pendapatan tambahan di rumah.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Jana pendapatan dari rumah boleh tambah pendapatan.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan