Apakah Perlu Membayar Bil Elektrik Jika Tidak Mencecah Rm20?

2014-10-18

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Apakah Perlu Membayar Bil Elektrik Jika Tidak Mencecah Rm20?
Tak Perlu. Memang tak kena bayar sakarang ni jika bil elektrik rumah anda bawah RM20. tapi katalah bil yang sampai tu RM20.20. Anda kena bayar RM20.20 tu. Hanya kerana lebih 20 sen dah kena bayarkan. Jadi jaga-jagalah dengan bil elektrik yang datang setiap bulan yea. Walaupun lebih 10sen pun dah kena bayar RM20.10 tersebut.

Apakah Perlu Membayar Bil Elektrik Jika Tidak Mencecah Rm20?
Saya selalu juga dapat bil bawah RM20. Alhamdulillah kerajaan Malaysia yang tolong bayarkan jika bil bawah RM20. Untung sebenarnya jika selalu dapat bil bawah RM20 ni. Bajet yang tak kena bayar bil tersebut boleh guna untuk bayar bil-bil yang lain pula.Mungkin duit lebihan tersebut boleh guna untuk membeli belah dengan tawaran separuh harga yang Lazada buat sekarang ni pun ok juga.

Sebenarnya bukan susah nak jimatkan penggunaan elektrik bawah RM20 ni. Saya dulu pun rasa macam mustahil juga nak dapat bil elekrik bawah RM20 ni. Tetapi saya dapat bantuan dari ebook Panduan jimat Elektrik ni. Alhamdulilah setelah ikut dan gunakan ilmu yang terdapat dalam buku tersebut. Bil bulanan saya dapat cecah bawah RM20. Rasa macam berbaloi sangat ikut dan belajar daripada panduan tersebut. Banyak sebelum ni yang saya buat salah dalam menggunakan peralatan elektrik di rumah. Alhamdulillah sekarang dah boleh jimat elektrik dengan jayanya.

Jika anda juga nak merasa kesan daripada penjimatan elektrik yag berpanjangan macam saya. Saya sarankan anda mendapatkan " Panduan jimat Elektrik " ni. Tak rugi melabur sedikit untuk penjimatan elektrik bulanan di rumah anda. Cara dan panduan yang diterangkan amat mudah dan berkesan. Kadang-kadang atas sebab kealpaan kita dan sikap kita yang mengambil mudah dalam menggunakan peralatan dan perkakasan elektrik di rumah. Bil bulanan yang sampai melabung tinggi.

Nak jimat elektrik bukannya susah. Jimat elektrik, jimat duit poket anda. Dapatkan Panduan jimat Elektrik (klik sini) anda sekarang. Selamat berusaha dan nikmati penjimatan bil elektrik bulanan anda.

p/s: Bagi anda yang bil bulanan elektrik mencecah ratusan ringgit tu. Saya sarankan anda belajar dan ikut panduan yang terdapat dalam buku Panduan Jimat Elektrik ini juga bagi mengurangkan bil bulanan anda. Insyallah ianya akan mambantu mengurangkan bil bulanan anda.

Selamat berjaya!!

Share

6 comments:

  1. terima kasih di atas perkongsian ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Boleh cuba juga Farah.

      Delete
  2. sy mmg ssh la nk dpt bwh 20 sbb ada 4 kepala dlm umah ni ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Boleh cuba lagi Akak. cuba dapatkan tips daripada panduan jimat elektrik di atas. Insyallah menjadi.

      Delete
  3. Yeke penah dapat bawah RM20? Hehe...mcm tak caye jeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tipu da..boleh tengok dalam entri lain yang bulan-bulan lain juga. Berkongsi info dengan yang lain untuk membantu penjimatan elektrik. boleh cuba juga jawatan 0.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan