Cara Jimat Elektrik- Jun 2014 bawah RM20

2014-07-10

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Cara Jimat Elektrik-Jun 2014 bawah RM20. Alhamdulillah bil elektrik bulan Jun 2014 dah sampai. Kali ini pun sama bawah RM20. Jadi macam bulan-bulan sudah. Kerajaan Malaysia yang tercinta tolong bayarkan bil elektrik saya. Jika tak bulan ini kena bayar RM17++. Oklah kan terima kasih kepada pihak kerajaan, jasamu dikenang. Semoga berterusan macam ini untuk bulan-bulan akan datang. Jimat elektrik rumah saya.
Cara Jimat Elektrik- Jun 2014 bawah RM20, jimat elektrik, cara jimat elektrik,
Cara Jimat Elektrik- Jun 2014 bawah RM20
Tidak lupa terima kasih juga kepada saudara Mat Borhan penulis ebook Jimat Elektrik yang telah menghasilkan buku panduan yang amat berguna tersebut. Dengan panduan dan tips yang diberikan membolehkan saya dapat menurukkan bil elektrik bulanan rumah saya sehingga tahap sekarang. Bawah RM20 sebulan satu pencapaian yang amat membanggakan. Bukan senang nak dapat bawah RM20 jika tak kena cara yang betul.

Banyak kali juga dah kita dengar tarif bil elektrik NAIK. Bila masa naik tu saya selalu juga berkira-kira tentang bil elektrik di rumah. Sebabnya rasa pakai tak banyak, namum bila sampai bil banyak juga yang kena bayar. Rasa tak puas hati saya pun cari penyelesaian. Alhamdulillah akhirnya jumpa ebook Panduan Jimat elektrik ini. Ringkas cerita saya beli dan mula ikut nasihat yang diberikan beliau. Alhamdulillah sedikit demi sedikit perubahan bil saya dapat lihat. Bulan pertama dah tak perlu ke TNB lagi untuk bayar bil. Berjaya saya ikut tips yang diberikan.

Bila rujuk panduan jimat elektrik tersebut sebenarnya banyak cara yang salah saya gunakan sebelum ini di dalam penggunaan elektrik dirumah. Peralatan juga sama. Jika diperhatikan patutlah bil elektrik boleh naik jika kita tak tahu nak gunakan peralatan elektik di rumah dengan betul. Macam musim raya nanti, jika tak pandai dan salah guna elektrik di rumah. Mahu tak nanti bil yang akan datang melambung tinggi. Rumah orang lain tak tahulah macam mana. Tetapi rumah kita pasti kita tahu tentang penggunaan peralatan elektik yang selalu digunakan. Insyallah dengan panduan yang diberikan dalam buku jimat elektrik tersebut akan membantu mengurangkan bil elektrik yang akan datang selepas musim perayaan nanti.

Jika ada yang berminat nak tahu cara yang betul di dalam penggunaan elektrik dirumah dan bil elektrik dapat dijimatkan. Saya sarankan anda mendapatkan ebook panduan jimat elektrik ini. Dengan sedikit pelaburan yang dikeluarkan akan memberi manfaat yang besar dan dapat mengurangkan serta menjimtkan penggunaan elektrik dirumah anda.

Berminat nak dapatkan tips dan panduan ini. Anda boleh dapatkan ebook Panduan Jimat elektrik disini---> "Panduan Jimat Elektrik".

Jimat elektrik, jimat duit poket anda.

Share

20 comments:

  1. wah menarik dan bagus ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba jika nak jimatkan elektrik akak Farah.

      Delete
  2. Assalammualaikum...

    menarik tip2 nie.. kalau tak silap mselim3 dapat rasa bil bawah RM 15 ... adalah 3 kali kerajaan bayarkan bil elektrik mselim3 .. hehehe

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah mselim. Boleh cuba balik tips yang lepas. Harap dapat turun balik bil lepas ini. Tak pun boleh rujuk panduan jimat elektrik di atas. Harap membantu nak jimat bil bulan-bulan.

      Delete
  3. Kalau kakak dapat bil macam ini boleh lompat bintang! Dapat bill bawah RM200 pun dah syukur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyaknya bil kakak. Saya cadangkan kakak tengok panduan yang saya bagi kat atas ini untuk jimatkan elektrik di rumah.

      Delete
  4. Replies
    1. Boleh cuba jika berminat nak jimat elektrik Akak Nurzakiah.

      Delete
  5. dalam setahun cukup banyak bill dapat dijimatkan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jimat duit poket dapat jimat macam ini DH.

      Delete
  6. Bru dpt bil tdi...rm200xx juga la..penghawa dingin la ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tu Knor. Jika pakai penghawa dingin pun boleh jimat juga. Ada cara nak kurangkan bil sehingga 10-40% daripada bil biasa akak dapat. Cubalah.

      Delete
  7. nanti terjah link diberi. kak ni duduk berdua pun dah rm80++ bil letrik sebulan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duduk berdua jika betul caranya insyallah dapat jimat elektrik yang banyak akak.

      Delete
  8. payah nak dpt bwh rm20..
    tu pun niat nak pasang aircond ni..huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah boleh jimat elektrik jika ikut panduan yang saya guna di atas PB.

      Delete
  9. caranya jangan pakai peralatan eletrik. hehe. confirm jimat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak buat macam tu kena guna lilin hazmin.

      Delete
  10. blackout 2 hari lepas, sib baik dah siap berbuka.

    ReplyDelete
  11. Pakai aircond pun boleh jimat bawah RM20 ker? Hihi

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan