Jimat Elektrik - Bil Elektrik Bawah RM20 Bulanan

2014-03-31

Assalamualakum dan Salam Sejahtera.
Jimat Elektrik - Bil Elektrik bawah RM20 Bulanan. Alhamdulillah bulan Mac 2014 bil elektrik bawah RM20 lagi. Kira dapat lagi mengekalkan tahap penjimatan elektrik sehingga orang lain yang bayarkan elektrik rumah saya. Walaupun tinggal dalam keluarga namum usaha ini masih lagi berkesan. Musim panas penggunaan elektrik boleh dikatakan "buka" sahaja bila ada di rumah. Keputusan untuk bulan Mac 2014 ini masih sama. Bil elektrik bawah RM20 bulan Mac 2014.

Jimat Elektrik - Bil Elektrik Bawah RM20 Bulanan, panduan jimat elektrik, cara jimat elektrik,
Jimat Elektrik - Bil Elektrik Bawah RM20 Bulanan
Macam Mana Nak Dapat Bil Elektrik Bawah RM20 Bulanan.
Mesti ada yang tertanya-tanya, macam mana saya dapat mengekalkan penggunaan bil elektrik bulanan bawah RM20. Sebelum ini bil elektrik rumah saya kira mudah cerita kena bayar juga. kadang-kadang rasa tak puas hati nak bayar bil elektrik bila kita dah cuba berjimat dalam meggunakan elektrik di rumah, Namun bil elektrik masih lagi tinggi.

Saya mencari penyelesaian dengan mendapatkan nasihat Pakar dalam bidang elektrik. Saya berguru dengan Mat Borhan melalui ebook Jimat Elektrik beliau. Hasilnya bil elektrik rumah saya mula menjadi rendah pada bulan pertama berguru dengan beliau. Ikut tips dan panduan yang Mat Borhan bagi alhamdulillah bulan seterusnya saya tak perlu bayar lagi bil elektrik di rumah. Siapa bayarkan? KERAJAAN MALAYSIA tolong bayarkan. Terima kasih kepada kerajaan dan Mat Borhan.

Di negera kita, rumah-rumah kediaman yang bilnya bawah RM20 tak perlu bayar bil elektrik. Kesemua bil tersebut dibayar oleh Kerajaan Malaysia. Walaupun RM20 sahaja, namun untung jugakan. Tak perlu nak bayar bil. Apa yang lebih untung lagi dahulu kena bayar bil sekarang dah tak perlu bayar langsung. Berkesan ikut panduan yang diberikan dalam buku panduan Jimat Elektrik tersebut.

Bagi anda yang merasakan beban nak bayar bil elektrik, saya sarankan anda dapatkan juga panduan tersebut. Jika sebelum ini anda kena bayar RM200 ke RM300 untuk bil elektrik di rumah anda. Insyallah dengan memiliki buku panduan jimat elektrik ini tak mustahil bil elektrik anda boleh jadi bawah RM100 sahaja. Tak percaya anda boleh dapatkan tips dan panduan dalam buku Mat Borhan ini. Untuk mendapatkannya anda boleh dapatkan di sini. --->> Panduan Jimat Elektrik Mat Borhan.

Jangan bazirkan wang anda dengan membuat bayaran yang tinggi ke atas bil elektrik di rumah anda, Nak jimat elektrik sebenarnya mudah, cuma kita kadang-kadang terlepas pandang dengan tidak mengikut cara yang betul. Dapatkan nasihat daripada pakar elektrik anda Mat Borhan di sini.-->> Panduan Jimat Elektrik (Klik sini)

Nak jimat elektrik boleh sahaja..Anda kena memulakannya dengan cara jimat elektrik yang betul.

Share

23 comments:

  1. Replies
    1. Boleh jimat elektrik jika tahu panduan yang betul akak.

      Delete
  2. Betul-betul jimat tu PMDR ... akak nak mencuba juga tips ni.. bulanan akak mencecah rm200 sebulan dengan 2 aircond dirumah tu :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapat rendah lagi akak. Jika akak ikut panduan dalam ebook yang saya cerita kat atas. Boleh dapatkannya jika berminat.

      Delete
  3. Bila baca N3 ini baru kakak teringat nak cari buku yg PMDR katakan itu. Tapi bila masuk book store tak pernahnya ingat.. baca ebook macam tak puas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapatkan tips dan cara yang betul pun dah ok akak. Boleh memang membantu sangat ebook ini jika nak jimat elektrik. Saya lagi suka baca ebook ;-) Baca dan boleh fikir apa yang kita nak aplikasikan dalam rumah kita untuk berjimat dengan cara yang betul.

      Delete
  4. kat rumah iolss memang taklah... aircond senantiasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna aircond pun jika kena cara bil tak ada tinggi sangat Akak Farah.

      Delete
  5. wow.. sgt jimat nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba panduan tersebut. Insyallah boleh jimat juga.

      Delete
  6. seboleh mungkin memang kena berjimat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. sebab nanti nak bayar bil lain-lain lagi.

      Delete
  7. wah menarik ni, nak tau juga caranyer !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapatka panduan dalam tips jimat elektrik di atas ini akak KA.

      Delete
  8. owh mcm tu ka.. mmg jimat

    ReplyDelete
  9. Kat rumah sewa saya ni bill elektrik lah yang paling susah nak jimat. Ramai yang guna elektrik tapi suka membazir. Bukak laptop tapi tak guna. Pergi keje tinggal macam tu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena jaga dan kongsikan tips jimat elektrik dengan kawan-kawan. Nanti dorg pun boleh ambil langkah berjaga-jaga juga untuk kawal bil elektrik ni.

      Delete
  10. tule..kak anim duduk berdua dengan si abdul kecil, bil pun dah RM25++. walhal barang letrik tak de sangat guna

    ReplyDelete
  11. dulu mmg bolehlah...tp sekarang sebijik peti ais tu pun dah berbbelas hinggit kat dia saja...hurm layan je la sudahnya...bkn umah sndiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jimat elektrik jika ikut panduan yang diberikan akak. Cubalah.

      Delete
  12. Assalammmualaikum...

    bagi mselim3 kan.. nak dapat bil elektrik bawah RM 20 payah.. biasanyer bil dalam lingkungan RM30-40... ini kerana penggunaan peti sejuk dan alat elektrik yang lain...kalau jimat2 pun bil mselim3 RM 25..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. Dah rendah tu. Boleh dapatkan panduan ebook tu untuk dapat bil rendah bawah RM20.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan