Kerja Sambilan Di Rumah

2014-03-29

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Kerja sambilan di rumah. Ada tak antara anda yang buat kerja sambilan di rumah. Tak kiralah sama ada anda sudah mempunyai kerja tetap atau pun yang  tidak mempunyai kerja tetap. Sebenarnya banyak kerja yang anda boleh buat dengan buat kerja sambilan di rumah.

Mak Cik Piah Buat Kerja Sambilan Di Rumah.
Saya masih ingat masa saya kecil-kecil dahulu, Mak Cik Piah orang kampung saya buat kerja sambilan di rumah dengan hanya buat tapai pulut di rumah. Dalam  satu minggu beliau buat mungkin dalam 3 hari dalam seminggu. Jualan tapai pulut tersebut akan di berikan kepada kakaknya yang berniaga di pasar tani sekitar pekan dan bandar tersebut. Dalam satu-satu jualan harian Mak Cik Piah dapat jual dalam 300-500 biji tapai pulut yang di bungkus dengan daun pisang dan daun getah. Dalam satu miggu Mak Cik Piah dapat jual tapai pulut dalam 1000 biji tapai pulut. Biasanya tapai pulut dijual dalam lingkungan harga pada masa tersebut RM30 untuk 100 biji tapai.Saya pun dah lupa harga tapai pada masa tu.

Jika kita lihat Mak Cik Piah dapat pulangan untuk jualan tapai pulutnya dalam RM300 untuk satu minggu. Jika Mak Cik Piah rajin mungkin dalam satu bulan dapat dalam linkungan RM1000-RM 1200. Boleh tahan juga pulangan Mak Cik Piah.

Kerja Sambilan Di Rumah,  jobdirumah,
Kerja Sambilan Di Rumah
Kerja Sambilan di Rumah Bagi Yang Tak Pandai Masak.
Bagi anda yang pandai masak, macam-macam kerja sambilan di rumah yang boleh anda buat dan jadikannya sebagai sumber pendapatan sampingan. Dengan kemahiran buat kuih dah kek anda boleh jadikan kebolehan anda buat kuih dan kek tersebut sebagai sumber pendapatan dan kerja sambilan di rumah. Anda buat dan jual di kedai-kedai atau pun pelanggan yang berminat boleh datang ambil sendiri barangan tersebut.

Macam mana dengan anda yang berminat nak buat kerja sambilan di rumah tetap tidak berapa pandai nak masak. Kata orang bukan semua orang tahu satu benda yang sama. Ada orang tahu dan ada juga orang yang tak tahu. Bagi anda yang tidak berapa pandai nak masak atau pun tak sempat nak masak kerana sibuk dengan urusan anak-anak dan keluarga. Saya cadangkan anda sertai progaram kerja sambilan di rumah melalui Portal Jobdirumah.

Apa itu Portal Kerja Sambilan Di Rumah Jobdirumah
Portal Jobdirumah adalah Portal kerja yang membolehkan anda bekerja sambilan di rumah bukan buat kuih atau pun perlu memasak apa-apa. Portal kerja di rumah ini memerlukan anda buat tugasan melalui kumputer dan anda akan diberi bayaran atas kerja yang anda buat.

Caranya mudah sahaja.
Pertama daftarkan diri anda untuk mendapatkan kerja-kerja yang terdapat dalam Portal Jobdirumah setiap hari. Buat pendaftaran di sini.-->> Daftar Jobdirumah

Kedua, selepas pendaftaran anda akan diberikan username dan password untuk anda masuk ke dalam Portal Jobdirumah. Dari situ anda boleh memohon kerja-kerja yang anda rasakan sesuai dan mampu untuk anda buat. Di dalam jobdirumah ada hampir 10,000 kerja kosong setiap hari. Ini adalah antara contoh tugasan kerja dalam jobdirumah.

Ketiga, Mohon kerja yang mudah dan senang dahulu. Biasakan diri anda dengan cara nak dapatkan kerja dalam jobdirumah dahulu. Dah biasa nanti boleh mohon kerja yang susah sedikit dan bayarannya juga mahal.

Keempat, Bila dah dapat kerja. Buat kerja sebaik mungkin. Banyak dikalangan majikan yang beri kerja kepada anda suka cari anda lagi sekiranya kerja yang anda buat TERBAIK pada pandangan mereka. Mereka berpuas hati dengan hasil kerja anda, tak mustahil mereka akan cari anda lagi untuk kerja yang seterusnya. Saya dapat banyak peluang kerja macam ini.

Kelima, Bila dan siap buat hantar hasil kerja anda. Anda akan dapat bayaran untuk kerja yang telah dihantar. Mungkin dalam masa satu atau ke dua hari selepas kerja dibuat. Dan kebanyakkannya bayaran diberikan setelah kerja dibuat. Tak sampai satu hari pun ada.

Memang berbaloi buat kerja sambilan di rumah dengan Portal Jobdirumah ini. Rajin buat kerja, banyak hasil yang anda akan dapat. Kurang buat kerja, hasilnya pun kurang. Kerja apa pun memerlukan usaha dan kerajinan. Memang berbaloi-baloi buat kerja dengan Jobdirumah.

Jika anda belum sertainya lagi, saya sarankan anda sertainya segera. Jangan lepaskan peluang keemasan dengan buat kerja sambilan di rumah ini. Anda boleh buat pendaftaran jobdirumah di sini. --->> Pendaftaran Jobdirumah.

Salam usahawan. Selamat berusaha.

Share

6 comments:

  1. Teman buat business online jer... tapi tak full concentrate pun... Busy kerja, Bila balik, busy anak pulak... :d

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah buat kerja online pun boleh jadi kerja sambilan juga akak.

      Delete
  2. yg pntng usaha...cubit digi,libress,ford..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Usaha tangga kejayaan.

      Delete
  3. kenapa perlu bayar rm50 ek tuk daftar. kata xpaya buat bayaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayaran tu untuk kos pihak mereka nak tanggung kos server.cari kerja setiap hari untuk mereka yang daftar.sekali bayar aje. Mereka akan bagi panduan bertulis dan video tutorial juga. Semuanya termasuk dalam tu. Berbaloi aje join jobdirumah ni. Dapat satu dua kerja dah balik modal. Cubalah jika nak tambah pendapatan.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan