Kerja Sambilan Macam Mana Memulakannya

2014-02-12

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Kerja Sambilan Macam Mana Memulakannya.Tahun 2014 bagi saya merupakkan tahun cabaran. Berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya. "Kenapa cabaran tu?" tanya Mail Upin Ipin, ada juga Mail dalam entry kali ini.
"Tercabarlah sebab tahun ini belanja saya semakin naik. Jika dulu bayar bil elektrik kongsi ramai-ramai tak pun orang lain yang bayar.Tapi tahun ni kena bayar seorang sebab dah duduk asing. Bil air pun sama juga. Barang dapur dan lain-lain lagi. Meningkat tak ko rasa Mail?" tanya saya pula.. Menggaru kepala Mail.. "Meningkat-meningkat" jawap Mail ringkas.

Mail Dua Seringgit
Mail Dua Seringgit
Itu belum benda-benda lain lagi kan. Tak perlu nak senaraikan semua. Jadi nak tampung semua tu. Saya bertekad memulakkan kerja sambilan  bagi menambah pendapatan diri dan keluarga. Kerja biasa buat macam biasa. Waktu pejabat masuk pejabat dan buat kerja. Balik dari pejabat kena buat kerja sambilan. Tapi nak kerja apa kan? Nak berniaga burger. Nak kena bagi masa sediakan bahan dan peralatan lagi. Nak berniaga buah. Macam-macam juga nak buat. "Ko buat kerja sampingan apa Mail?" saya bertanya. Aku berniaga macam-macam. Salah satunya aku jual kepak ayam dua seringgit. Eh..ehh..bukan-bukan. 2 kepak 3 ringgit (RM3). Biasa aku dapat jual dalam sehari 30-40 kepak ayam. Dapatlah dalam RM45 ke RM50 lebih satu hari. Itu belum kira hari minggu lagi. Kalau hari minggu lagi banyak,sebab orang cuti. Mereka suka makan kepak ayam aku buat.

Saya terfikir sendiri, bijak betul Mail ni. Diam tak diam satu hari dia dapat RM50. Banyak juga tu. Itu belum masuk jualan hari minggu lagi. Bijak-bijak kawan aku ni. " Ko buat apa pula?" tanya Mail. Saya jawap, "aku buat Jobdirumah, ko tahu ker apa tu jobdirumah Mail. Jobdirumah ini sesuai untuk mereka-mereka yang nak cari duit tambahan. Caranya mudah sahaja, daftar  dengan Portal Jobdirumah ni. Lepas tu kita akan diberi panduan berupa tutorial bertulis dan video. Setiap pagi jobdirumah akan hantar email kepada kita untuk kita mohon apa sahaja kerja yang kita pandai buat melalui kerja yang ditawarkan. Lepas dapat kerja, buat kerja dan kita akan dibayar atas  kerja yang kita buat. Bayaran bergantung kepada kerja yang kita buat, jika kerja senang murah sikit, tapi jika kerja susah mahal banyak..kikiki.. Ko paham ker Mail?" tanya saya lepas bagi penerangan serba sedikit kepada Mail. "Pahammmmm..jawapnya panjang.

"Nanti ajar aku macam mana nak buat yea" minta Mail. "Yealah sahabatku". " Bagus-bagus. hari ini aku belanja ko kepak ayam. Boleh makan tanpa bayaran..

 Kerja Sambilan Macam Mana Memulakannya, jobdirumah
Antara Bayaran Jobdirumah saya.
Kepada kawan-kawan yang nak sertai jobdirumah ini juga, saya sarankan kawan-kawan sertainya. Banyak peluang kerja kosong yang ditawarkan dalam jobdirumah ini. Nak buat kerja ni kena bagi masa. Ambil kerja yang senang-senang dulu untuk permulaan ini. Kawan-kawan tahu, ada kerja yang saya buat hanya perlu like facebook dan Share facebook sahaja. Bayaran yang diberikan memang diluar jangkaan. Ada macam-macam kerja dalam jobdirumah ini. Banyak peluang untuk tambahkan pendapatan harian kita ada dalam jobdirumah ini.

Jika tak cuba dan rasainya kita tak akan tahu dan dapat hasilnya. Jika belum berdaftar lagi dengan jobdirumah, boleh daftar disini cepat-cepat. --->> Daftar Jobdirumah.

Selamat berusaha kawan-kawan. Semoga bertambah rezeki dengan jobdirumah ini. Gambar kat atas tu pendapatan saya dengan jobdirumah yang saya terima minggu lepas. Alhamdulillah ada rezeki dengan jobdirumah lagi. Daftar dengan segera bagi mendapatkan pendapatan sampingan kawan-kawan dengan jobdirumah. Boleh daftar disini-->> Daftar Jobdirumah.

Share

18 comments:

  1. Sedang berpikir untuk join Jobdirumah ni..boleh juga dpt pendapatan sampingan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. tak rugi jika sertainya, Boleh buat pendapatan sampingan dengan jobdirumah ini.

      Delete
  2. Bila cuba baru tahu.
    Selagi tak mencuba mana nak tahu kan..

    Mail upin-ipin memang business minded:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kakak. Dah cuba dan dapat hasilnya baru tahu. Rugi saya daftar lambat sebelum ini.

      Delete
  3. bagus gak kan dapat tambah pendapatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lepaskan peluang yang ada. kerja ikut masa kita memang seronok.

      Delete
  4. Daftar sudah...ntah bila nak mulanya tak tau...masa pula mcm x cukup 24jam...ke sy yg x pandai urus masa...huhuhu...

    Insyallah lah..akan diusahakan...tak buat tak tau kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu Asyifa. Dah daftar, cuba dapatkan kerja yang mudah dahulu. Nanti dah tahu caranya senang dapat kerja lain-lain. Selamat memperolehi pandapatan sampingan dengan jobdirumah asyifa.

      Delete
  5. mmg menarik, tp tak tau bila nak dimulakan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarik bila KA cuba nanti. Cubalah KA jika nak tahu boleh buat duit tak dengan portal Jobdirumah ni. Insyallah berbaloi-baloi.

      Delete
  6. rezeki tak dtg bergolek kan..usaha jalan terbaik. Dengan jobdirumah macam2 kerja kita boleh buat untuk pendapatan sampingan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Akak Hanny. Ada macam-macam kerja dalam jobdirumah ni. Boleh pilih mana yang nak buat.

      Delete
  7. dah pergi laman tu..tapi masih segan silu nak cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti boleh cuba buat kerja sambilan dalam jobdirumah. Insyallah boleh tambah duit belanja.

      Delete
  8. cuba jer.. boleh duit nanti boleh pegi jalan2 jauh skit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Usaha tangga kejayaan. Jangan mudah mengalah.

      Delete
  9. wow.. bestnya tengok pendapatan akak tuu.. hemm tapi teman tak terror bahasa inggeris.. tu yang lemah.. hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh guna https://translate.google.com/ aje TB.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan