Wordless Wednesday - Jimat Elektrik Bulan Feb 2014

2014-02-19

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Hari ini Wordless Wednesday Jimat Elektrik Bulan Feb 2014 nak kongsi cerita bil elektrik bulanan saya bawah RM20. Alhamdulillah tercapai lagi hasrat bulan ini bil elektrik bawah RM 20 dan seperti bulan Jan 2014 boleh lihat disini. Diucapkan ribuan terima kasih kepada kerajaan Malaysia kerana membayar bil elektrik bulanan saya. Terima kasih juga kepada pihak Panduan JIMAT Elektrik dengan perkongsian tips dan panduan tersebut saya dapat jimatkan elektrik di rumah saya.

Jimat Elektrik Bulan Feb 2014, Panduan Jimat elektrik
Panduan Jimat Elektrik yang berkesan.

Jika nak tahu macam mana saya dapat mengurangkan bil elektrik bulanan saya. Boleh lihat Panduan Jimat Elektrik ini. Tak rugi memilikinya. Selamat berusaha kawan-kawan.

Jimat elektrik, jimat duit poket kita.

Share

20 comments:

  1. Replies
    1. Setakat ini Alhamdulillah tak perlu bayar lebih lagi. Ikut panduan buku tersebut dapat kurangkan yang mana patut dengan betul. Boleh cuba buku tersebut Kak Aiza.

      Delete
  2. Tqvm..tggl 4 org aje kt rmh ni...sng sikit nk berjimat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah macam tu Knor. Bil elektik rendah tak perlu bayar dah, Jimat kat situ boleh guna untuk belanja dapur pula.

      Delete
  3. Bulan ini kakak rasa bil elektrik kakak lagi tinggi sebab siang/malam/pagi/petang aircond sentiasa on.. panas kan.

    Belum cari lagi buku panduan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kakzakie, musim panas ni menyebabkan banyak kita guna kipas mahupun aircond. Jika tidak kena dengan caranya bil boleh naik melambung, tetapi jika kita cuba berjimat dan ikut panduan yang betul. Insyallah dapat kurangkan bil yang bakal melambung tersebut. boleh lihat panduan yang saya berikan. Harap dapat membantu.

      Delete
  4. sangat jimat ni..... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat jimat bulan akan datang jika dapatkan panduan jimat elektrik macam ni akak.

      Delete
  5. aikkk... sangat sikit...dah macam guna lilin je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna lilin tak dapat terus bil ni en.admin. Guna panduan yang betul baru dapat rendahkan bil elektrik kita. ;-)

      Delete
  6. biasanya bil elektrik RM140++, tak pernah kurang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tu. Boleh kurang lagi jika ikut panduan ni akak. Tak rugi mencuba.

      Delete
  7. duduk berdua dengan si abdul kecil, bil biasanya tak lebih rm30..hihi. camnapun teruja nak tahu caranya jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah rendah tu Akak Anim. Jika kena cara betul. bulan-bulan dah tak payah bayar bil. Kerajaan tolong bayarkan. Boleh tengok panduan tersebut akak.

      Delete
  8. ita duk sorang pun bil api rm 28...dah tak tahu macamana nak jimat...tu bulan lepas...bulan ni baru smpai hari ni naik lagi rm31.87

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duduk seorang lagi mudah Eita. Cuba rujuk panduan tersebut. Nanti akak akan tahu mana satu cara yang betul dan salah yang menyebabkan bil elektrik naik. dah tahu cara nanti insyallah makin rendah bil bulanan Akak tu.

      Delete
  9. kalau tahu cara nak menjimatkan bil elektrik, memang berbaloi kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PK. Memang berbaloi dapat jimat elektrik.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan