Jimat Elektrik Sempana Musim Raya

2014-07-24

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Jimat Elektrik Sempana Musim Raya. Hari Raya Aidilfitri bakal tiba tidak berapa lama lagi. Macam mana dengan persiapan raya.Mungkin ada yang dah siap namun ada juga yang masih "on the way". Apa pun persiapan hari raya yang dibuat, jangan lupa ibadat zakat fitrah yang perlu ditunaikan. Jangan terlepas dan lupa pula nanti. Jangan lupa dengan Malam Lailatul Qadar. Malam yang lebih baik daripada 1000 bulan. Banyak sebenarnya amalan yang dilipat gandakan dalam bulan ramadhan ini. Semoga baki masa yang masih ada dapat kita gunakan untuk mendapatkan pahala "bonus bulan Ramadhan" ini.

Dah melencong jauh pula. Bila hari raya pastinya semua kaum keluarga akan balik berhari raya di kampung. Bagi yang baru kahwin akan balik kampung sendiri atau kampung mertua dan pastinya hari raya akan lebih meriah pada tahun ini. Bila berkumpul ramai-ramai macam-macam kerenah dan perkara yang akan dibuat dan dibualkan. Namum beberapa perkara juga perlu diambil berat. Saya tak ada nak cerita tentang perkara lain. Cuma nak berkongsi tentang cara dan pengawalan pengunaan elektrik masa musim hari raya nanti. Takut nanti bulan depan bila datang bil elektrik boleh buat kita semua mengeluh panjang. Bil elektrik melonjak naik.

Jimat Elektrik, Jimat Elektrik Sempana Musim Raya, Panduan Jimat Elektrik,
Jimat Elektrik Sempana Musim Raya
Sebenarnya ada cara yang terbaik untuk mengawal penggunaan dan berjimat penggunaan elektrik sempena musim raya nanti. Kira mudah cerita sebelum hari raya dan bila tiba hari raya. Masa tersebut jika kita tak pandai mengawal penjimatan elektrik kita akan dapat hasilnya bila bil yang tinggi akan kita perolehi selepas musim raya nanti.

Jika kita tahu macam mana nak berjimat elektrik, insyallah pada musim perayaan mahupun diluar musim  perayaan bil elektrik kita tidak akan melonjak dengan mendadak. Penggunaan perkakasan elektrik jika kita salah guna boleh menyebabkan bil elektrik kita tinggi. Bukan sekadar hanya kita membeli peralatan jimat elektrik di rumah. Banyak lagi perkara-parkara penting yang perlu kita tahu sekiranya kita ingin mengelakkan bil elektrik jadi tinggi.

Pada musim perayaan kita semua sedia maklum, ramai yang akan berkumpul dan macam-macam rumah terbuka lagi akan berlangsung. Pastinya pihak pengurusan tenaga di Malaysia akan senyum lebar bila tiba musim raya. Walaupun bonus hari raya telah diberi kepada kaki tangan mereka. Namum hasil pengeluaran duit bonus mereka akan dapat balik setelah bil elektrik selepas bulan raya dikeluarkan. Mereka dapat kembali duit yang mereka bagi kepada staff mereka. Ini kerana kita sebagai pengguna tidak mengamalkan langkah dan cara yang betul untuk menjimatkan elektrik di rumah.

Saya nak berkongsi sedikit maklumat yang berguna buat kita semua yang bakal menyambut hari raya nanti macam mana nak berjimat elektrik sempena musim raya. Panduan Jimat Elektrik telah di kongsi oleh Mat Borhan. Panduan yang diberi mampu untuk menyelamatkan kita semua dari setiap bulan terpaksa membayar bil elektrik yang tinggi atas kesilapan dan kealpaan kita juga. Di dalam buku panduan yang diberikan berbagai tips dan panduan yang telah beliau cerita dan gunakan. Hasilnya bil elektrik dapat dijimatkan dengan betul. Saya juga telah menggunakan ebook Panduan Jimat Elektrik (klik sini) tersebut. Dan hasilnya anda boleh lihat sendiri disini.

Jimat Elektrik-Bil Bulanan Bawah RM20, Jimat Elektrik
Jimat Elektrik-Bil Bulanan Bawah RM20
Pada bulan pertama menggunakan panduan yang diberikan. Bil bulanan elektrik rumah saya hanya dibawah RM20. Pada bulan lepas juga keadaan yang sama saya dapat bil elektrik bawah RM20. Alhamdulilah berpandukan panduan yang saya ikuti dari buku Panduan Jimat Elektrik tersebut. Saya dapat membuat penjimatan elektrik tersebut pada setiap bulan.

Bagi anda yang berminat nak dapat bil elektrik yang rendah juga. Saya sarankan anda mendapatkan "Panduan Jimat Elektrik" (klik sini). Keluarkan sedikit belanja untuk tahu dan belajar cara yang betul untuk berjimat elektrik amat berbaloi.

Semoga kita semua dapat mengawal dan dapat menjimatkan elektrik sempena musim perayaan ini dengan buku "Panduan Jimat Elektrik" ini. Dapatkannya sebelum musim raya nanti agar hari raya pada tahun ini lebih bermakna :-)

JIMAT ELEKTRIK, JIMAT DUIT POKET ANDA.

Share

15 comments:

  1. acik teringin nak jimatkan eletrik..nanti nak baca.setiap bulan hampir 200 tk tau la kenapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tu Acik. Saya sarankan acik tengok buku panduan yang saya bagi. Insyallah ianya berguna untuk menjimatkan elektrik di rumah.

      Delete
  2. Raya seminggu tak ada di rumah mesti dpt jimat banyak hihi...

    Selamat Hari Raya dan maaf zahir batin dari kakak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi yang bercuti dapat jimat banyak. Bagi yang rumah tak bercuti banyak juga akak musim raya bil elektrik nanti. ;-)

      Delete
  3. Selamat hari raya Aidilfitri buat PMDR sekeluarga..
    Berhati-hati semasa berada dijalan raya ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Nur. Selamat Hari Raya juga buat Nur sekeluarga.

      Delete
  4. Selamat hari raya bt tuan blog ye..tk tau lelaki atau perempuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih akak. Selamat hari raya juga buat akak sekeluarga.

      Delete
  5. Rasanya raya nanti jimat eletrik sebab tuan rumah balik kampungkan. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuti raya sekejap aje hazmin. Nanti balik beraya di rumah pula. Insyallah kena ikut panduan jimat elektrik boleh jimat.. :-)

      Delete
  6. Zaman sekarang nie, memang kena banyak berjimat, almaklumlah segalanya dah naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ezlaila. Kena jimat elektrik boleh bayar untuk bil-bil lain pula.

      Delete
  7. Nak cuba jugalah... bil letrik kat rumah teman pun hampir RM200 sebulan... tu, baru sumbat satu air cond jer... belum bubuh 6 air cond lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau banyak macam tu kena cuba akak. Insyallah berkesan jika nak jimat dan turunkan bil elektrik nanti.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan