Buat Duit Dengan Advertorial.MY

Buat Duit Dengan AdvertorialMY . Alhamdulillah pada saya ia merupakan satu berita baik untuk blogger. Terutamanya bagi mereka-mereka yang nak buat duit melalui blog persendirian. Saya ada nak kongsi satu berita yang mana pada kali ini sesiapa sahaja boleh jana duit melalui blog mereka.

Jika sebelum ini ada antara kita yang letak iklan macam-macam seperti iklan dari N..., A..., 8..., dan macam-macam iklan lagi. Daripada iklan tersebut mungkin anda akan dapat Rm0.20, Rm0.25, USD0.35 dan ada juga yang dapat RM2,RM5,RM20 dan macam-macam lagi. Pasti seronok bila dapat duit dari blog walaupun dapat RM0.15 bukan? Kenapa seronok, sebab kita berhasil buat duit dari blog kita walaupun dengan pendapatan sebanyak itu bukan? Mana tak seronok, siapa nak bagi mudah-mudah duit sebanyak itu sekarang ini. Jadi dengan beriklan di blog yang kita tulis, kita akan diberi duit hasil dari kita letakkan iklan dalam blog peribadi kita.

BLOGGER – Buat Duit Untuk Tulis Review, AdvertorialMY
BLOGGER – Buat Duit Untuk Tulis Review
Kali ini saya nak berkongsi cara buat duit dengan satu benda baru. Mungkin ada yang dah tahu atau pun belum tahu, sebenarnya ia adalah baru di Malaysia, dan sudah lama berada di  luar pada Malaysia.

Jika sebelum ini ada yang bagitahu mereka dapat sekian-sekian bayaran untuk mempromosikan satu-satu produk. Contohnya macam ini, Syarikat Buku A nak promosi buku baru mereka. Jadi Syarikat Buku A telah upah Blog B untuk promosikan buku tersebut. Bila Blog B dah buat promosi dengan menulis apa sahaja tentang buku A tersebut. Dah siap, Syarikat Buku A akan bagi upah kepada tuan punyaBlog B  kerana telah promosi buku tadi. Mungkin bayaran yang dikenakan oleh Blog B atas promosi buku tersebut sebanyak Rm10,RM50,RM100,RM200 dan sebagainya bergantung kepada perjanjian yang telah di runding oleh  Syarikat Buku A dan pemilik Blog B. Dapat RM200 untuk satu-satu review(promosi) produk memang berbaloi.

Jika sebelum ini nak dapat RM200, melalui iklan dari program XYZ... pun dah berkurun baru boleh dapat. Dengan hanya menulis satu entri anda yang nak bayar RM200 memang berbaloi-baloi. Adakah ianya mustahil untuk blog kita dapat RM200 macam ni juga? Jawapan saya TIDAK MUSTAHIL.

Saya nak berkongsi tentang satu laman web baru untuk anda semua boleh menjana pendapatan sampingan melalui blog anda sendiri. Walaupun hanya dengan platform "blogspot,atau pun wordpress" seperti saya juga anda mampu untuk menjana duit. Jika anda ada blog .com atau .net lagi-lagi boleh join.

Jana duit dengan Advertorial.my
Pernah dengar Advertorial.my Sebuah laman web yang dibina oleh anak tempatan negara kita, ianya membantu blogger-blogger seperti kita semua dengan menjana duit melalui blog. Caranya macam ini lebih kurang saya cerita.

1) Masuk dalam laman web Advertorial.my
2) Daftar akaun "Publisher" dengan Advertorial.my
3) Submit blog anda untuk penyenaraian.
4) Mereka akan carikan pengiklan berpotensi.
5) Anda dan pengiklan buat persetujuan tentang iklan dan bayaran.
6) Tulis dan publish advertorial untuk pengiklan.
7) Terima bayaran.

Boleh faham ker tak? Harap-harap boleh faham. Mudah cerita kongsepnya sama macam saya cerita tentang Syarikat Buku A dan Blog B tadi. Tetapi kali ini tugas anda hanya tunggu pihak Advertorial.my mencari syarikat-syarikat yang nak beriklan dengan blog anda. Advertorial.my akan cari dan anda hanya akan menulis sahaja.

Macam Mana Anda Dapat Bayaran?
Advertorial.my tidak akan ambil satu sen pun hasil dari upah yang anda dapat dari mana-mana iklan yang anda buat. Contohnya macam cerita Syarikat Buku A tadi. Jika mereka nak bayar anda dengan UPAH RM200. Maka upah RM200 itu menjadi milik anda sepenuhnya dan anda tak perlu berkongsi  upah yang anda dapat dengan pihak Advertorial.my RM200 tersebut milik anda sepenuhnya. LUMAYAN bukan?

Pihak Advertorial.my hanya menyediakan platform untuk anda dan pengiklan akan datang cari anda berdasrkan maklumat yang telah anda masukkan di dalam Advertorial.my. Ingat apabila daftar isikan maklumat personal anda dan submit blog anda, Jika anda ada banyak blog, boleh hantar sebanyak mungkin blog yang ingin jana duit dengan Advertorial.my ini.

Kenapa Ada Yuran Keahlian?
Platform ini sebenarnya bukan untuk sesiapa sahaja, hanya pemilik blog yang serius mahu menjana pendapatan sama ada sambilan atau sepenuh masa sahaja di alukan menyertainya.
Berikut adalah kenapa ada yuran keahlian:
1: Tanpa penyertaan orang sebegini, platform ini hanya akan di isi oleh blogger yang telus dan serius untuk menjana pendapatan sahaja. Ia terjamin untuk pengiklan yang mahu beriklan di blog – blog aktif iaitu bukan sekadar blog pukat.
2: Duit daripada yuran keahlian yang dibayar oleh pemilik blog akan digunakan untuk advertising fund bagi mendapatkan pengiklan baru setiap hari, untuk masuk dan melihat listing anda. Jika anda pernah beriklan melalui PPC, anda akan tahu kos yang perlu adalah agak tinggi bagi setiap klik.
3: Tentu sekali untuk memastikan laman ini dapat beroperasi dengan lancar, pihak mereka perlu membayar gaji pekerja untuk setiap bahagian seperti khidmat pelangan, teknikal, pemasaran & jualan. Ini belum termasuk kos untuk sewaan bulanan cloud hosting, CDN, Email Server dan lain – lain bagi memastikan laman ini sentiasa beroperasi 24/7.
4: Mereka juga tidak mengambil percent daripada upah apabila anda mendapat tempahan dari pengiklan. Anda akan dapat 100% hasil pendapatan dan di bayar terus oleh pengiklan ke akaun bank anda sendiri. Mereka tidak mahu terhutang upah dengan anda hasil daripada penat lelah dan titik peluh kerja yang akan anda buat nanti.

Jika anda berminat nak jana duit dengan menulis review dan dapat upah dan pulangan yang berganda. Saya sarankan anda menyertai Advertorial.my ini. Siapa cepat dia dapat, siapa lambat dia yang akan rugi.

Berminat anda boleh daftar disini--->> Advertorial.my.

34 Comments

  1. Menarik buat duit dengan AdvertorialMY ni. Nak kena cuba juga. Mana tahu boleh dapat RM200 juga untuk satu entri review. Terima kasih bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba jangan tak cuba. Dah dapat nanti boleh belanja saya juga.

      Delete
  2. emmm...dapat jugak pasal advertorial nie..tapi bukan ke kena bayar yuran rm1 sehari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kena bayar nak elakkan ada blogger yang tak bertanggungjawap. Takut nanti merugikan pihak pengiklan aje sebab ada blogger yang tidak menjalankan etika blogger dengan cara yang baik. Jika daftar dari satu segi nampak kesungguhan blogger nak jana income dengan cara yang betul. Join dulu nanti balik modal dan KSDiary akan tahu kenapa nak kena bayar rm1 satu hari. Satu dua job yang dapat dari advertorial ni dah balik modal sebenarnya.

      Delete
  3. Waa patut la ramai blogger2 hebat mampu menjana pendapatan rubuan ringgit sebulan dgn advertorial..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SP. Ini adalah sumber pendapatan yang diluar jankaan seseorang blogger. Tak sama dengan iklan yang kita "tempak" dalam blog. Lagi ramai yang minta kita buat "promosi" lagi masyuk. Jom sertai SP.

      Delete
  4. selamat mencuba semua dan semuga berjaya janakan pendapatan yang hebat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih DH. Satu platform yang membari peluang baru untuk buat duit kepada blogger di negara kita.

      Delete
  5. Assalammualaikum...

    wahh.. boleh cuba nie nanti... mselim3 pun tgh mencari2 pengiklan nie...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Selim. Boleh cuba, insyllah dapat satu dua "iklan" promosi dah balik modal untuk sebulan. Kalau dapat RM200 lagi berbaloi-baloi. Jom sertainya.

      Delete
  6. cam best heee berapa yuran dia eh hurm.. benda baik mesti kongsikan macam entri ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best akak Suri. Jom sertainya. Pelaburan sedikit untuk pulangan berganda.

      Delete
  7. ada dpt juga..tapi belum nak mencuba lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom cuba akak. Insyallah akan dapat hasilnya.

      Delete
  8. cuba jom, bayar skit je dapat banyak, pe kisah kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu EA. Bayar untuk pendaftaran sahaja. Masyuk berganda-ganda. Masa inilah nak dapat hasil buat review produk dan dapat iklan yang masyuk macam blogger lain. Cuba jangan tak cuba..

      Delete
  9. assalammualaikum
    pengkosian yang menarik tetapi rasanya blog saya tak sampai lagi menarik perhatian ramai orang :(
    btw TQ datang melawat mysite

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba dulu. Jangan terus mengalah akak. Bukan semua pengiklan nak iklan kat blogger 'famus' mereka tengok bajet juga. Platfom ini sesuai untuk blogger baru yang nak belajar dapat iklan dari pengiklan. Boleh cuba akak.

      Delete
  10. menarik trgin gk nk try tp xaktif sgt dh skrg huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menarik. Jom sertai. Insyallah ianya berhasil untuk jana pendapatan nanti.

      Delete
  11. Menarik gak nie...
    Tapi cam tak aktif je sekarang nie..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menarik Neo. Jon join program advertorialMY ini. Insyallah nanti dapat duit hasil buat review produk dari pengiklan.

      Delete
  12. Nice sharing. Teman nie agak sibuk. Jadinya idok le teman sempat nak join program macam nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Boleh join, insyallah ada ruang nanti sekadar nak tulis entri. Insyallah ada masa. Boleh dapat income tambahan Izni.

      Delete
  13. Macam best je. Nak cuba lah.. Sebelum ni Hasrul Hassan ada share pasal ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba. Insyallah buat buat duit macam blogger HH juga.

      Delete
  14. Alamak beb mereview2x ni aku dah x berapa rajin nak study.. Tambah nak menulis. Kadang2x nipunya banyak.. ambil hati lah kata kan.. Lani nak menulis. adoi... Ke laut lah jawabnya..

    Apapun semoga korang sukses. Tambah lagi 1 side income..

    Ikhlas,

    Amin Johar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jika kena dengan upahnyakan..hehehe. Jom sertinya, insyallah puas hati.

      Delete
  15. dah dapat juga...tapi belum mencuba lagi :)

    ReplyDelete
  16. Erm..nak cuba tp bla dah baca sampai habis "blogger yg bnar2 sierus utk tambah pendapatan" trus pk2 aku ni serius ke tmbah pndpatan.cm x ja..trus xjd daftar.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Betul tu bagi peluang kepada yang serius sahaja. Nanti mereka aje dapat hana..hehe.

      Delete
  17. Menarik. Macam nak mencuba jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba fiza. Ramai blogger yang dah dapat hasilnya dengan benda ni..

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.