Bil Elektrik Februari 2015 Bawah RM20

2015-02-27

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Bil Elektrik Februari 2015 Bawah RM20. Alhamdulillah bil bulan februari kali ni tak kena bayar. Semuanya diberikan secara PERCUMA oleh kerajaan Malaysia. Kalau ikut dalam bil tersebut macam biasalah. "Dibiayai Oleh Kerajaan Malaysia". Jadi bila mereka biaya. Saya tak perlu keluar duit poket nak bayar bil tersebut bulan februari 2015. Alhamdulillah.

Bil Elektrik Februari 2015 Bawah RM20, Jimat Elektrik
Bil Elektrik Februari 2015 Bawah RM20
Saja rasa teringin nak kongsi dengan kawan-kawan rakan blogger dan pembaca blog saya. Nak dapat bil elektrik macam ni sebenarnya bukan senang jika kita tak tahu cara. Ada orang cuba berjimat cermat dalam penggunaan elektrik namun bacaan meter elektrik yang akan mereka terima bila pihak TNB datang lebih kurang sama juga dengan bulan sebelumnya. Pada saya mudah sahaja. Mungkin cara yang kita buat salah.

Nak dapat bil elektrik yang rendah setiap bulan bukanlah mustahil jika kita tahu cara yang betul. Saya pun sama juga sebelum tahu semua cara-cara terbaik nak jimatkan penggunaan elektrik di rumah mahupun jika kita mempunyai kedai untuk diuruskan. Dah la pengiraannya berbeza. Jika untuk kediaman lain pengiraan tarif elektriknya. Jika kedai lain pula pengiraannya. Betul tak? Cara nak jimat elektrik di sekolah pun ada juga.

Musim panas nak datang lagi di tempat kita. Mungkin lepas ni jika tak kena cara naik lagi bil elektrik rumah kita. Nak dapat bil elektrik bawah RM20 agak sukar jika tak pandai nak menguruskannya. Semestinya kipas mahupun penghawa dingin akan lebih banyak masa berpusing dan ON daripada tidak berpusing. Jadi kebarangkalian bil elektrik meningkat tidak dapat dielakkan lagi.

Langkah selamat sebelum terlambat kita kena jimatkan elektrik dengan cara yang betul. Bagi mengelakkan bebanan nak bayar bil elektrik yang terlampau tinggi pada bulan-bulan akan datang. Saya galakkan anda mendapatkan panduan yang dikongsikan oleh Mat Borhan. Pastinya dengan mendapatkan panduan yang berguna ini anda tidak perlu lagi merasa risau dengan bil elektrik yang akan datang pada bulan-bulan akan datang. Ikut panduan dan nasihat yang beliau  sediakan dan insyallah anda akan dapat kesanya.

Jika bil elektrik anda sebelum ini mencecah ratusan ringgit. Dengan mendapatkan panduan dan tips yang berguna di dalam Panduan Jimat Elektrik (klik sini) Mat Borhan ini. Peningkatan bil elektrik tidak akan ada lagi, malah boleh dikurangkan sedikit demi sedikit seperti saya.

Jangan bazirkan wang anda dengan bebanan bil elektrik setiap bulan. Dapatkan Panduan Jimat Elektrik (klik sini) Mat Borhan ini dah anda pasti berpuas hati dengan hadirnya bil elektrik yang rendah pada bulan-bulan akan datang.

Tak salah keluarkan sedikit modal untuk penjimatan elektrik yang berterusan. Dapatkan Panduan Jimat Elektrik Mat Borhan disini.

Share

13 comments:

  1. Alangkah bahagianya kalau dpt macam ini setiap bulan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah boleh cuba buku panduan jimat elektrik di atas juga kakak. Jika susah nak dapat macam ni. Kurang sikit-sikit daripada biasa pun ok. Lama-lama dah tahu insyallah makin kurang bilnya nanti. Cuba jangan tak cuba.

      Delete
  2. wah murah giler.. akak punya bil mencecah ratusan ringgit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murah jika kena caranya. Nak tahu lebih boleh ikut panduan dalam buku jimat elektrik diatas akak.

      Delete
  3. bil elektrik rumah sewa saya kat Kelate boleh kata tiap-tiap bulan ditanggung oleh kerajaan Malaysia. Terima kasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Malaysia yang tanggung selalu memang best kan dapat jimat elektrik dan duit poket.

      Delete
  4. Omak ai syoknya kalau iju macam...bleh try ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serok bila dapat selalu bil elektrik di bayar oleh kerajaan. Boleh dapatak panduan jimat elektrik di atas. Berbaloi-baloi..

      Delete
  5. Replies
    1. Ramai yang berjaya turunkan bil elektrik dengan panduan tersebut. Boleh cuba juga KM.

      Delete
  6. mmm... Boleh ke dapat bil macam untuk rumah teman... TV, lebih dari 5 jam beroperasi. Tu tak termasuk kipas lagi, peti sejuk lagi. Walau pun peti sejuk dan air cond inverter, bil elektrik masih lagi mencecah 3 digit. Sekarang nie dalam process menukar 75 biji down light ke bulb led. Plan nya, bila bulb lama terbakar, tukar guna jenis led. :)

    ReplyDelete
  7. Boleh dapat kurangkan bil elektrik jika kena dengan caranya. Ragi bayar bil banyak-banyak setiap bulan jika macam tu. Boleh guna panduan elektrik di atas ni Izni.

    ReplyDelete
  8. Salam. Hee untunglah bil api bawah rm20.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan