42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu

2016-04-29

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu. Yea, saya merasakan perlu nak kongsikan perkara ni dengan anda semua, terutamanya golongan wanita dan para isteri yang budiman. Bagi yang baru bercadang nak kahwin atau bagi yang baru kahwin mahupun yang sudah LAMA berkahwin perkara ni dah macam jadi asam garam yang biasa kita dengar dalam masyarakat.

42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu, Suami Unggul,
42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu
Suami yang ada macam-macam perangai dan ragam. Masa belum kahwin tak nampak sangat kerenah dan ragamnya. Masa tu tak duduk sekali lagi. Baru bercinta-cinta dan berkanalan. Bila dah kahwin baru tahu perangai mereka yang sebenar.

Bukan nak salahkan diri sendiri. Tapi benda ni mungkin berlaku sebab suasana persekitaran, orang sekeliling, kerjaya, keadaan ekonomi keluarga dan macam-macam ujian lagi. Kita hidup di dunia yang berasbab ni pastinya berlaku perubahan ke atas hubungan suami isteri ni juga dengan mempunyai sebab.

42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu
Oklah, saya nak tanya kepada kaum isteri atau kepada golongan wanita. Anda pernah jumpa tak situasi macam 42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu seperti di bawah ini :-

1. Suami Tidak Bekerja
2. Suami Pengurus Rumahtangga
3. Suami Lemah Mental
4. Suami Tak Rasional
5. Suami Paksa Tinggal Dengan Mertua
6. Suami Lemah Tenaga Batin
7. Suami Berjawatan Besar
8. Suami Berniaga
9. Suami Miang Keladi
10. Suami BodoBodo
11. Suami Jawatan Rendah
12. Suami Hensem
13. Suami Kememer
14. Suami ‘Bisu’
15. Suami Kaki Melaram
16. Suami Simpan Perempuan
17. Suami Kaki Kelentong
18. Suami Kaki Disco/Kelab Malam
19. Suami Toleh
20. Suami Kaki Betina
21. Suami Terlalu Taat Ibu Bapa
22. Suami Workaholic
23. Suami Tidak Penyayang
24. Suami Homoseksual
25. Suami Panas Baran
26. Suami Ramai Peminat
27. Suami Terlalu Tua
28. Suami Fanatik Pada Ajaran Tertentu
29. Suami Jiwang Karat
30. Suami Pucuk Muda
31. Suami Aktif Bermasyarakat
32. Suami Kejam
33. Suami Terlalu ‘Kuat’
34. Suami Abai Mertua
35. Suami Lemah Pengamalan Agama
36. Suami Ada Anak Tiri
37. Suami Beristeri Lebih
38. Suami Kuasa Veto
39. Suami Berpenyakit Sukar Sembuh
40. Suami Aktivis Politik
41. Suami Putar Alam
42. Suami Satu Sen Tak Guna

Pasti ada pernah jumpa kan? Atau ada dikalangan anda yang mempunyai suami macam di atas.

Tak perlu nak cerita di dalam ni. Cuma ini adalah antara situasi dan asam garam yang biasa kita jumpa dalam masyarakat kita. Harap perkara macam ni tak berlaku pada diri, keluarga dan rakan baik kita.

Jangan Rosakkan Rumah Tangga Yang Telah Dibina
Yea, perpisahan atau penceraian adalah perkara yang jika boleh kita semua nak elak. Bukan hanya kita tak suka. Malah Allah SWT pun tak suka perkara tersebut.

Tahukah anda, sebanyak 92,678 pasangan di seluruh negara mendaftarkan penceraian dalam tempoh 2012 hingga 2014 dengan ada antara mereka hanya berkahwin kurang daripada lima tahun? Takutkan bila dengar perangkaan ini!

Bukanlah tujuan angka ini ditulis nak galakkan perkara ini berlaku. Cuma tujuannya nak mohon agar kita lebih berhati-hati dan jika boleh. Elakkan daripada perkara ini berlaku sama ada dalam diri kita, keluarga atau kawan-kawan baik kita.

Dapatkan Ilmu dan Jadikan Suami Anda Hebat, Unggul Bersama Membina Keluarga Jannah
Tidak ada masalah di dalam dunia ni tak boleh diselesaikan, Tak ada penyakit yang tak ada UBAT. Semua masalah yang berlaku ada jalan penyelesaiannya.

Pakar Motivasi Malaysia, Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj dalam Ebook terbaru beliau berjudul " SUAMI UNGGUL " mengupas kesemua perkara tersebut. Sebagai pakar motivasi yang telah lama dan mempunyai banyak pengalaman di dalam permasaalah kekeluargaan menjawap setiap persoalan tersebut.

Ebook SUAMI UNGGUL
Bersama Ebook SUAMI UNGGUL (klik sini) ini juga disertakan panduan langkap mengenai:-

# 11 Persepsi Suami Terhadap Isteri
# 42 Karenah Suami Dan Cara Mengatasainya
# Teknik Menundukkan Suami Tanpa Bomoh!
Dan banyak lagi perkongsian..

Panduan ini sesuai untuk dibaca oleh para isteri, bakal isteri dan juga isteri yang bermadu.

Diharapkan dengan adanya perkongsian ini dapat membantu dan menjadikannya sebagai titik tolak kearah kebahagian sesebuah keluarga. Jika ada rakan, keluarga mahupun diri anda sendiri mengalami masalah ini. Cuba dapatkan jalan penyelesaian sebelum mengambil tidakan yang tidak baik di dalam menjaga keharmonian keluarga.

Jodoh pertemuan dan perpisahan itu adalah ketentuan ALLAH, tapi kita sebagai manusia perlu berusaha bersungguh-sungguh dalam setiap apa yang kita lakukan. Tidak terkecuali di dalam soal mencari dan mengekalkan kebahagiaan rumahtangga. InsyaALLAH, Ebook SUAMI UNGGUL (klik sini) ini akan bakal membuka minda dan persepsi anda tentang peranan si isteri di dalam membentuk peribadi suami yang unggul dan hebat.

Kongsikan 42 Karenah Suami Yang Perlu Isteri Tahu ini dengan rakan-rakan anda juga. Mana tahu, dengan sedikit usaha yang kita buat. Dapat menyelamatkan hubungan sesebuah keluarga yang hampir musnah. Kita bantu orang, nanti Allah SWT bantu kita pula.
Share

19 comments:

  1. Banyaknya karenah Suami yang disenaraikan di artikel kamu ini. Kalau begitu si isteri terpaksa layan karenah mereka dengan seeloknya selagi ia digelar suami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada macam-macam kerenah suami. Apa yang penting cari jalan penyelesaian macam mana nak selamatkan perhubungan yang telah dibina. Bukan semua suami banyak kerenah. Cuma jika ada. Cuba cari jalan yang terbaik dan selamat. Semoga ianya bermanfaat.

      Delete
  2. dalam rumahtangga kena bnyk2 bertolak ansur dan bersabar. saling menghargai juga penting

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Asam garam rumah tangga. Kana banyak berlebih kurang, saling melengkapi antara satu sama lain. Allah SWT dah jadikan pasangan kita itu sebaik pasangan untuk kita. Semoga ikatan kekeluargaan bertambah erat.

      Delete
  3. Suami bodo-bodo dan kaki kelentong tu buat kakak senyum sendiri pulak. Kesianlah hai siapa yg dpt macam ini:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Harap tak ada yang macam ni. Jika ada kena minta bantuan dan cari rujukan yang bagus untuk memacokan balik si suami tersebut. Boleh rujuk panduan di atas. Mana tahu boleh membantu.

      Delete
  4. Suami dan isteri saling melengkapi antara satu sama lain dalam mencari redha yang maha esa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Nurul. Dalam perhubungan suami isteri ni memang saling melengkapi. Allah jadikan pasangan kita, sesuai dengan kita.

      Delete
  5. Satu info yang bagus untuk diketahui oleh suami.. Dan isteri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga ianya memberi manfaat untuk pasangan suami isteri dalam melayari bahtera kehidupan alam rumah tangga. Boleh dapatkan panduan di atas juga.

      Delete
  6. Perempuan byk masuk neraka sbb lelaki juga..hahha 😢😢😢

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke... Bukan perempuan tu ada akal... boleh fikir yang mana baik... dan yang mana buruk...

      Delete
    2. Betul tu. Banyak ustaz dan ustazah mengajar sekarang ni. Ilmu boleh dapat dengan mudah. Cuma perlu kekuatan IMAN untuk amalkan perintah Allah SWT. Siapa buat baik dan beriman insyallah selamat dunia dan akhirat. Tak kira lelaki atau wanita. Jika tidak akan dapat hasil yang sebaliknya.

      Delete
  7. Banyak kerenah jugak ye si suami nie... Nasib baik teman tak macam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ada yang 'berkerenah' macam ni kadang-kadang ujian untuk para isteri. Tapi kadang apa yang berlaku bukan kehendak kedua-dua pihak juga. Banyak faktor lain yang boleh jadi perkara ni. Insyallah dalam ebook Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj ada diceritakan satu persatu. Boleh lihat panduanya. Semoga ianya membantu.

      Delete
  8. biasalah tu.

    layankan aje. diorang pun ada macam-macam karenah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Sama-sama ada kerenah. Bagi yang berminat nak 'pulihkan' kerenah suami mereka yang di sayangi tersebut. Boleh rujuk panduan yang Dr Tuah sediakan di atas. Banyak perkongsian menarik dimuatkan.

      Delete
  9. Dalam melayari rumah tangga, dua2 kena muhasabah diri sendiri. Kadang2 kita dah rasa kita dah buat yang terbaik. Tapi kita lupa yang manusia ni bukan sempurna. Bersabar dan banyakkan berkomunikasi agar perkahwinan kekal bahagia. InshaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Alam rumah tangga kena banyak bersabar. Cari jalan terbaik supaya suami isteri sentiasa bahagia. Bukan senang nak dapat pahala besar dan berlipat gandakan dengan perkahwinan semuanya insyallah boleh capai.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan