Tak Mudah Menjadi Seorang SUAMI

2012-10-03


Bukan mudah menjadi suami,
Harus bertanggungjawab terhadap keluarga, Ibu dan juga Isteri,
membahagiakan mereka berdua,
mentaati ibu dan juga menjaga hati isteri,

Ketahui Cara Menangani Suami yang banyak kerenah di dalam perkongsian Ilmu Ebook Pakar Motivasi Malaysia, Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj berjudul " SUAMI UNGGUL" (klik sini)

Bukan mudah menjadi suami,
Harus mendidik isteri dan anak-anak ke jalan ALLAH,
Memberi makan isteri dan anak-anak dari jalan yang halal,
Melayan isteri dengan sabar dan ikhlas,
Harus memimpin rumah tangga dengan kebijaksanaan dan penuh perasaan,


Bukan mudah menjadi suami,
Jangan bermimpi beristeri banyak,
Jikalau satu pun tidak mampu di jaga dan di didik dengan sempurna,
Apalagi di tambah dengan dua atau tiga,

Begitulah sang suami..
Fahamilah tanggungjawab anda, Wahai para Suami dan Calon Suami yang diamanahkan semasa kita menjawab akad untuk seorang wanita, yang menjadi isteri anda.
Fahamilah amanah anda, yang diberikan oleh ALLAh kepada kita. Jagalah kami, para isteri dengan sebaik-baiknya.

“Ingatlah bahawa manusia yang baik adalah yang baik pada keluarganya, dan lelaki yang baik adalah yang baik pada isterinya.”
Share

24 comments:

  1. Kalau isteri sayangkan suami kena taat padanya agar mudah dia mendidik dan menjaga keluarganya. Bahagia di dunia dah juga akhirat bersama.

    ReplyDelete
  2. sgt berat tanggungjawabnya

    ReplyDelete
  3. kalau lah semua suami boleh menjalankan tangunjwb spt yg dikehendaki mmg untung...tp mmg tanggungjwb seorang suami tu berat.... bukan blh suka2 je

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan
    keep in touch
    follow me back

    ReplyDelete
  5. muja kasihan kat suami,, harapnya isteri dapat memahami dan menolong suami menjalankan tugasnya,, amiin

    ReplyDelete
  6. siapa pun gelaran kita, semua ada tugas yang perlu digalas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.. Masing-masing ada tanggungjawap.

      Delete
  7. memang berat jadi suami.. kita sebagai isteri kene tolong suami dlm segala hal..

    ReplyDelete
  8. sebab tu disarankan cari isteri yang beriman..mudah nak mendidiknya.. dia pun faham akan tanggungjawab suami dan tolong mana yang boleh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2.. Agama pun nasihatkan macam tu..

      Delete
  9. InsyaAllah klu msing2 thu tnggungjwb smua bnda blh jd elk ;-)

    ReplyDelete
  10. yg penting suami isteri saling memahami dan btolak ansur..

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah..saya sayang suami saya !!

    ReplyDelete
  12. PMDR...
    Besar tanggungjawab seorang suami...sebab itu seorg.isteri kena tahu semua tindakan suami ada sebabnya...dan seorg.isteri kena mematuhinya asalkan tak melanggar syariat...

    p/s..akak sayangggg suami akak...sebagai isteri ,akak cuba menjadi seorg. isteri yg.baik...:)

    ReplyDelete
  13. juga x mudah utk jadi isteri terbaik tau! tq for yr support dear!

    ReplyDelete
  14. yang penting saling memahami, insyaAllah akan bahagia bersama..

    ReplyDelete
  15. mutiara hikmah untuk para suami... bagus ni....

    ReplyDelete
  16. bukan mudah menjadi suami.. tak mudah juga menjadi isteri.. yg penting saling memahami dan bertoleransi

    ReplyDelete
  17. Indah sungguh hadis tu, agar jadi motivasi kepada para suami untuk berbuat baik kepada isteri, suami isteri saling melengkapi.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan