Puisi Cinta Buat Suamiku.. Dengarkanlah!

2012-10-04


Puisi Cinta Buat Suamiku.. Dengarkanlah!


Kadang-kadang aku rasa akulah
Isteri yang terlalu banyak menerima
Sedangkan engkau tak pernah meminta
Kadang-kadang aku rasa
Akulah isteri yang baru terjaga
Sedangkan engkau tak pernah terlena

Ketahui Cara Menangani Suami yang banyak kerenah di dalam perkongsian Ilmu Ebook Pakar Motivasi Malaysia, Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj berjudul " RAHSIA SUAMI UNGGUL" (klik sini)

Kadang-kadang ku bersuara tanpa berfikir
semua perkataan ku menjadi salah
Datanglah ke sini dan pegang tangan ku
Sementara ku cerita kehidupan isteri
Harap dimengerti
Kadang-kadang ku sakiti hati mu
Bila ku tolak sentuhan mu
Bukan bermaksud aku kurang menyayangi mu..
Namun cabaran terlalu
Kadang-kadang aku berubah pada pandangan mu
Tapi sayang, itu tidak benar
Tiada apa yang paling ku hargai
Daripada kehidupan manis bersama mu
Kadang-kadang ku fikir sejuta tahun
Adalah terlalu singkat
Hanya ku beritahu mu betapa sayangnya aku
Betapa syukurnya aku…
kau pelindung ku
Kadang-kadang berjauhan dengan mu
Akulah isteri yang terlalu tinggi bercita-cita…
Mencipta kerukunan keluarga
Namun aku tetap aku yang ini…
Maafkan aku wahai suami! Maafkan aku..
Share

28 comments:

  1. Betapa iseri amat memerlukan bimbingan suami..

    ReplyDelete
  2. boleh kasik asben baca ni hehe

    ReplyDelete
  3. emm, inilah hakikatnye...

    ReplyDelete
  4. nice.. suke.. suke

    ReplyDelete
  5. PMDR...
    entah mengapa, akak rasakan puisi tu macam kena mengena dengan akak aje...boleh tak akak copy , nak berikan pada suami akak..:)

    ReplyDelete
  6. alahai sedap la pulak puisi ni..terus tingat kat hubby tgh berkursus..huu

    ReplyDelete
  7. So sweet ☺☺

    ReplyDelete
  8. salam,
    follow dr blog KA.
    http://my-mintroom.blogspot.com/

    Pokok manggis mmg ada depan rumah ke? :)

    ReplyDelete
  9. im so touched with this sweet entry ;)

    ReplyDelete
  10. touchning..hehe tp xda suami lg .;-)

    ReplyDelete
  11. sweetnye org dhj kwin.hehehe tak sabar ase

    ReplyDelete
  12. Puisi yg cukup menarik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Puisi cinta untuk suami :-)

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan