Panduan Lulus Temuduga Kerajaan Kastam W41

2014-10-13

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Panduan Lulus Temuduga Kerajaan Kastam W41. Terlebih dahulu saya ucapkan syabas dan tahniah kepada semua bakal calon yang akan menduduki Temuduga Penguasa Kastam Gred W41. Bukan senang tau nak dapat temuduga ni. Hanya orang yang terpilih sahaja yang dapat ni. Berapa ramai hari tu kan yang menduduki peperiksaan online Penguasa Kastam Gred W41. Tetapi hanya 30 ribu orang sahaja yang berjaya untuk proses temuduga ini.

Panduan Lulus Temuduga Kerajaan Kastam W41
Panduan Lulus Temuduga Kerajaan Kastam W41
 Dengar dalam berita baru-baru ni. Katanya pihak kastam nak ambil lagi 600-700 orang baru masuk dalam Kastam bagi mengawal dan menjaga GST yang bakal bermula pada April 2015. Memang menarik kerja Penguasa Kastam Gred W41 ni. Siapa yang dapat insyallah beruntung. Bukan senang nak dapat kerja dengan jabatan kerajaan kan?

Kenapa Ramai Yang Suka Kerja Kerajaan?
Pada saya kerja mana-mana pun ok. Asalkan kerja tersebut boleh menjadi sumber pendapatan untuk diri kita dan keluarga. Tetapi ramai antara masyarakat kita hari ni yang nak bekerja dengan agansi kerajaan. Rasanya inilah antara sebab kenapa mereka nak bekerja dengan jabatan kerajaan. Sebenarnya banyak juga kelebihan jika dapat bekerja dengan jabatan kerajaan ni.

Elaun perumahan
Cost of living allowance (COLA)
Caruman KWSP atau pencen
Bersara pada umur 58 tahun
Peluang kenaikan pangkat
Peluang melanjutkan pelajaran
Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
Kenaikan gaji setiap tahun
Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan.
Cuti tahunan mengikut kelayakan
Cuti bersalin
Pinjaman perumahan
Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga

Banyak rupanya kelebihan dapat bekerja dengan agansi kerajaan kan?. Jadi kepada anda yang akan menduduki temuduga Penguasa Kastam Gred W41 ini saya sarankan anda dapatkan maklumat dan cara-cara yang terbaik untuk anda lulus dengan JAYANYA dalam temuduga ini nanti. Dapatkan " Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan " (disini). Dapatkan panduan tersebut dan mula belajar tips-tips temuduga dan nasihat yang diterangkan dalam panduan tersebut jika anda ingin berjaya.

Persaingan untuk mendapatkan jawatan in sangatlah besar. Daripada 30 ribu orang calon yang akan dipanggil untuk proses temuduga ini. Tak sampai 700 orang yang akan dapat jawatan ini. Jadi nasihat saya, jadikanlah diri ANDA salah seorang daripada mereka yang berjaya mendapat jawatan Penguasa Kastam Gred W41 ini. Dapatkan " Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan " (disini). Semoga anda berjaya menjadi salah seorang Penguasa Kastam Gred W41 nanti. Selamat maju jaya.

Temuduga Kerja Kerajaan
Semoga berjaya!!

Share

8 comments:

  1. perkongsian yang bermanfaat...

    ReplyDelete
  2. loan rumah dah naik.. ramai lah yang berlumba-lumba isi borang spa

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah.. doakan semua yang terlibat di permudahkan urusan temu duga nti...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Semoga berjaya semuanya nanti. Tetapi persaingan juga sengit nak dapat jawatan kastam W41 ni.

      Delete
  4. dpt interview tak PMDR? harap ade rezeki awak... nnt singgah la blog apekehei.blogspot.com..ade mention PMDR...hehehe...

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan