Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41

2014-09-14

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41. Pastinya ramai antara kita yang nak tahu tata cara temuduga kastam gred w41 nanti. Beberapa hari lepas SPA telah membuat pengumuman bahawa seramai 30 ribu orang calon yang telah berjaya dalam sesi peperiksaan online penguasa kastam W41 dan akan dipanggil untuk proses temuduga. Tahniah saya ucapkan kepada semua calon yang berjaya.

Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41
Saya pun Nak Berjaya..
Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41
Tahukah anda, bahawa bilangan calon yang telah berjaya dalam peperiksaan online penguasa kastam W41 ini adalah antara calon yang terbanyak pernah saya dengar. 30 ribu bukan angka yang sedikit.

Jumlah yang pihak kastam nak ambil tak berapa pasti pula, rasanya tak lah sampai 10% dari jumlah calon yang berjaya. Jawatan pegawai, tak ramai macam jawatan W27 tempoh hari. Dan pejabat Kastam pun bukannya banyak macam balai polis atau bomba kan. Paling tidak pun, dalam satu negeri ada 2-3 tempat sahaja pejabat kastam. Jika negeri-negeri besar dan padat macam Kuala Lumpur, Johor dan lain-lain lagi mungkin banyak sikit. Jadi jika kita tolak campur rasanya bilangan penguasa kastam w41 ini tak ramai mereka nak ambil. Jadi persaingan mestilah tinggi.

Bercakap tentang persaingan? mesti semua kita tahu kan?. Siapa yang ada kelebihan dari segi persedian, penampilan diri, cara cakap dan tahu kaedah pembentang, format resume terkini, soalan yang biasa ditanya, cara nak jawap soalan killer dan sebagainya lagi masa tumuduga nanti pasti akan ada peluang cerah nak dapat jawatan tersebut. Betul tak? Yea lah nak tapis daripada 30 ribu orang calon. Mesti semua ini akan diberi perhatian serius oleh penel penilai masa temuduga kastam W41 nanti.

Jadi pada saya jika anda membuat persedian yang rapi anda tak akan menghadapi masalah semasa sesi temuduga dan insyallah anda akan ada harapan besar untuk menjawat jawatan penguasa Kastam w41. Perkara utama adalah persedian dan jika semua ini ok. Insyallah anda akan menjadi salah seorang yang akan mendapat jawatan penguasa kastam W41. AMIN.

Panduan Lengkap Nak Temuduga Kerja Kerajaan (Penguasa Kastam W41)
Kata orang, jika ramai-ramai macam sekarang ini datang untuk tumuduga penguasa kastam w41. Atau pun temuduga jabatan lain juga bagi jawatan kerajaan. Maka jika anda ada kelebihan tersendiri daripada calon-calon lain ini adalah satu kelebihan yang terbaik. Macam mana tu?

Lulus Temuduga Kerajaan

Jadikan diri anda lain daripada yang lain dari segi kelebihan. Ramai yang datang temuduga bersedia, namun tidak diketahui sumber mereka itu. Adakah mereka mendapat dan merujuk dari sumber yang betul atau pun sekadar bertanya lebih kurang dengan mereka yang telah berjaya. Jika ini sahaja, kebarangkalian nak berjaya tu tipis.

Saya nak kongsikan Panduan Lengkap Temuduga Kerja Kerajaan (klik sini). Di dalamnya diterangkan semua panduan dan tata cara untuk anda menghadapi temuduga jawatan kerajaan. Di dalamnya akan diterangkan semua persedian, penampilan diri, cara cakap dan kaedah pembentang, format resume terkini, soalan yang biasa ditanya, cara nak jawap soalan killer dan sebagainya.

Panduan lengkap dah ada, saya nasihatkan anda dapatkan Panduan Lengkap Temuduga Kerja Kerajaan (klik sini) ini dan mula study dan baiki mana yang patut resume anda. Tengok contoh nak jawap soalan killer dan macam-macam lagi.

Panduan ini dah ada sejak 2009 dan masih valid hingga sekarang. Ramai orang dah baca panduan ini untuk persediaan temuduga samada untuk temuduga swasta atau kerajaan. Jika anda nak duduki temuduga Penguasa Kastam bulan depan, tips rahsia lulus temuduga ini memang sesuai untuk anda. Jangan menyesal pula nanti jika anda tak dapatkannya pula.

Semoga anda berjaya dalam proses temuduga penguasa kastam W41 nanti. Dapatkan Panduan dan tata cara meghadapi temuduga kastam W41 (klik sini). 


Temuduga Kerja Kerajaan
Selamat maju jaya!!.
Share

10 comments:

  1. Saya pun nak panduan temuduga ni juga untuk temuduga kastam w41. Terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambillah. Semoga ainya boleh membantu Bai nanti.. All tthe BEST yea.. Dah dapat nanti belajar yea.

      Delete
  2. Bertuah la siapa2 yang berjaya nanti. Tapi awas cabarannya berat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SP. Bertuah nanti dapat temuduga dan bekerja dengan kastam.

      Delete
  3. Panduan berguna untuk mereka yang menghadapi temuduga. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Akak Mia. Boleh buat rujukan nanti panduan temuduga macam ni. Kerja kerajaan tengah banyak panggil calon untuk temuduga sekarang ni. Untung siapa-siapa yang ada rujukan dan bersedia awalkan :-)

      Delete
  4. Assalammualaikum...

    thanks perkongsian nie... semoga berjaya menghadapi temuduga kepada mereka yang layak..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mohd Selim,

      Sama-sama. panduan untuk kemudahan calon nak temuduga nanti. harap-harap boleh membantu, sebab persaingan banyakkan..

      Delete
  5. moga menjadi panduan buat mereka..harap2 dapat membantu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Harap-harap boleh bantu calon yang nak temuduga dengan agensi kerajaan dan syarikat besar juga.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan