Berapa Ramai Lulus Peperiksaan Kastam W41

2014-09-13

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Semalam anak buah saya tanya saya, berapa ramai yang lulus peperiksaan penguasa kastam W41 tempoh hari. Jadi saya sebagai pakcik yang baik hati carilah maklumat untuk anak buah. Cari-cari jumpalah dalam facebook Suruhanjaya-Perkhidmatan-Awam-Malaysia-SPA. Rasa-rasa anda berapa yang lulus hari tu? Jawapannya SPA dah bagitahu. Seramai 30 ribu calon lulus dalam peperiksaan online Jawatan Penguasa Kastam Gred W 41. Ramai bukan, yang nak di ambil saya belum pasti lagi setakat ini.

30 ribu calon lulus dalam peperiksaan online jawatan Penguasa Kastam Gred W 41
30 ribu calon lulus dalam peperiksaan online jawatan Penguasa Kastam Gred W 41 
Ini adalah perincian makluman tersebut:
"
30 Ribu Calon Lulus Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41
SUBANG 12 Sept ----- Seramai 30 ribu calon lulus dalam peperiksaan online jawatan Penguasa Kastam Gred W 41 yang dijalankan S.P.A dua hari lepas. Jumlah itu termasuk peperiksaan yang diadakan pada 6 September 2014. Beliau berkata demikian dalam ucapan perasmian bengkel pengurusan tatatertib bagi urus setia lembaga tatatertib Kementerian/Jabatan/Agensi yang diadakan Hotel Summit, USJ Subang Selangor, sebentar tadi. Yang turut hadir Setiausaha Datuk Ramli Juhari, Timbalan Setiausaha (Perkhidmatan) Lim Mooi Eia. Tan Sri Mahmood Adam juga menjelaskan bahawa dengan peperiksaan Online ini, S.P.A turut dapat menjimatkan Ringgit Malaysia 4.6 juta setahun. Penjimatan ini termasuklah sewaan dewan peperiksaan dan urusan cetakan kertas soalan. Sementera itu dalam ucapan perasmiannya Tan Sri Mahmood berkata kes tatatertib dan rayuan terdapat pengurangan iaitu 36% bagi kes tatatertib dan 18% bagi kes rayuan. ----- MediaSPA
"

Katalah yang mereka nak ambil dalam 10 peratus dari yang berjaya. Maknanya calon yang akan dapat jawatan tersebut nanti dalam 3000 orang. Tapi jika 3000 ramailah. Takut tak sampai 10% pun. Apa persedian anda untuk temuduga nanti?

Hanya calon yang layak dan terpilih sahaja akan berjaya.
Siapakah mereka yang akan terpilih nanti. Mugkin anda dan mungkin rakan-rakan anda. Jadi buatlah persediaan awal bagi menghadapi ujian temuduga untuk jawatan Penguasa Kastam Gred W 41. Dapat kerja kerajaan dengan gred 41 memang masyuklah. Lagi satu seingat saya, jika kerja kerajaan dengan gred gaji W rasanya tangga gajinya juga berbeza. Berbeza dengan mereka yang bergred N41 dan sebaginya lagi. Jika tak percaya boleh tanya pakcik-pakcik kita yang bekerja dengan kerajaan. Gaji mereka yang bergred W41 berbeza dengan yang lain-lain. Untung jika anda dapat jawatan Penguasa Kastam Gred W 41 nanti.

Kepada calon-calon yang dah berjaya dengan peperiksan  online Jawatan Penguasa Kastam Gred W 41 yang lalu saya ucapkan syabas dan tahniah. Berkat usaha dan doa dari anda dan keluarga anda berjaya dalam peperiksaan online tersebut. Bagi yang gagal jangan putus asa dan kecewa. Masih banyak lagi peluang untuk anda bekerja dengan badan kerajaan Malaysia. Nanti ada masa saya cerita.

Statistik SPA
Bagi anda yang dah berjaya, saya nak kogsikan panduan yang boleh mambantu anda untuk mendapat peluang yang lebih cerah lagi bagi mendapatkan  jawatan Penguasa Kastam Gred W 41. Anda boleh dapatkan perkogsian berupa Ebook bagi menghadapi kerja dengan jabatan kerajaan.

Panduan ini telah dihasiklan beberapa tahun lepas dan hasilnya ramai calon-calon yang telah berjaya hasil daripada mambaca panduan yang mereka perolehi tersebut. Jika anda berminat dan bercita-cita ingin mendapatkan jawatan Penguasa Kastam Gred W 41 tersebut. Saya syorkan anda beli dan baca panduan tersebut. Buat lah persedian awal sebelum tiba masa temuduga nanti. Jika berminat, anda boleh lihat Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan (disini). Dapatkan panduan tersebut dan mula belajar tips-tips temuduga dan nasihat yang diterangkan dalam panduan tersebut jika anda ingin berjaya.

Jadilah yang istimewa daripada 30 000 orang calon yang telah berjaya dalam " Peperiksan  online Jawatan Penguasa Kastam Gred W 41" lalu dengan mendapatkan Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan (disini). Semoga anda berjaya bergelar Penguasa Kastam Gred W 41. Dapatkan panduan untuk menghadapi temuduga kerja kerajaan di bawah ini.--->>

Temuduga Kerja Kerajaan
Temuduga Kerja Kerajaan

Semoga berjaya!!.

Share

4 comments:

  1. Ramainya calon yang akan temuduga nanti. Nak kena dapatkan Panduan temuduga ni. Harap ok masa nak temuduga nanti. Terima kasih PMDR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Yea boleh dapatkan dan baca. Nanti dah dapat jadi kastam jangan lupa kat saya pula. Selamat berjaya BZ.

      Delete
  2. Tahniah kepada calon yang berjaya, panduan ini boleh dipelajari agar bila ditemuduga nanti tidaklah mengelabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea betul tu. S2020 PERKONGSIAN yang dapat la.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan