Harga Minyak RON95 dan Diesel Naik 20 Sen

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Harga minyak RON95 dan Diesel naik mulai 2 Oktober (jam 12:01 tgh malam)
Mulai 12.01 tengah malam ini, RON95 akan dijual pada harga RM2.30 seliter dan diesel pula RM2.20. Sekarang ini RON95 dijual pada harga RM2.10 seliter dan diesel pula RM2. Penyelarasan harga itu dibuat ekoran pengurangan subsidi sebanyak 20sen. Perkara itu diumumkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) melalui
kenyataannya hari ini.

Harga Minyak RON95 dan Diesel Naik 20 Sen
Harga Minyak RON95 dan Diesel Naik 20 Sen

Harga Minyak RON95 dan Diesel Naik 20 Sen
Dengan kenaikan harga minyak petrol RON95 naik dan diesel sebanyak 20 sen membolehkan kerajaan Malaysia mengurangkan beban subsidi petrol RON95, diesel dan LPG yang ditanggung mereka selama ini sejumlah RM21 bilion untuk tahun 2014.

Kenaikan Harga minyak RON95 naik 20 sen menjadikan harga baru adalah RM2.30 seliter. Rasa-rasanya adakah kita semua mampu?
Kenaikan harga minyak diesel 20 sen naik menjadikan harga baru adalah RM2.20. Harga barang tak tahu lagi macam mana nantikan?

Antara ayat yang digunakan ketika pengumuman oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK iaitu rasionalisasi, penyelarasan, dan pengurangan subsidi, hakikatnya kenaikan harga minyak RON95 & diesel naik 20 sen tetap berlaku dan terjadi.

Persoalannya mampukah rakyat Malaysia menghadapi gelombang dan impak yang seterusnya disebabkan kesan rantaian yang bakal berlaku. Selepas ini kita mungkin akan dapat melihat harga barang-barang lain juga naik disebabkan kenaikan harga petrol ini.

Jom mulakan kerja dari rumah untuk menampung perbelanjaan yang semakin meningkat ini.


4 Comments

  1. ADEH.... NAIK LAGI... AWAT LE DIA X WAR WARKAN YER... INGAT SIKIT KER... CUBA KALAU KIRA DARI SEGI KUANTITI MMG MASAK LE GOLONGAN PERTENGAHAN DAN BAWAHAN NI... LAST2 KITA PI KERJA KENA NAIK BASIKAL AGAKNYA..

    ReplyDelete
  2. mmm... naik lagi... Hujan je yang selalu turun... kalau rakyat naik minyak... mmm... sendiri mau ingat laa...

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.