Jobdirumah - Aku Ingin Bebas Bekerja

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
"Bebas bekerja, biar betul ko ini?", tanya kawan saya. "Betul la,aku ingin bebas bekerja",jawap saya.. Sambil kawan saya menggaru-garu dagunya buat-buat fikir sesuatu.
"Ada ker 10 syarikat kat Malaysia hari ni yang bagi kebebasan kepada pekerja dia untuk datang kerja atau tak datang kerja ikut suka hati dia? ada tak?",tanya saya. Dia buat-buat fikir lagi. "Aku sendiri pun tak tahu,ini pula ko..hahaha",jawap saya. Saya menepuk bahu dia dan berlalu dari situ nak pergi sambung kerja. Nanti bos nak tengok.

Inilah satu situasi yang biasa kita semua akan dengar bila ada orang cerita tentang kebebasan bekerja. Saya rasa jika kita nak kerja sendiri baru kita bebas nak datang kerja atau tak datang kerja kan? Tapi jika kita jadi pemilik syarikat yang besar pun,belum tentun nak bagi pekerja kita bebas nak datang kerja atau pun tak kan. Bergantung kepada jenis perniagaan yang kita jalankan, kalau semua tak datang kerja siapa nak jawap telefon,nak pergi mesyuarat, nak pergi tengok projek,nak pergi naik pelanta minyak,nak bawak kapal,nak periksa stok dan macam-macam lagi. Jadi macam mana pun kerja tersebut bergantung kepada jenis perniagaan kita.

Lagkah pertama nak mulakan semua ini kita kena belajar buat bisnes atau perniagaan,kita kena cipta perniagaan yang kita minat. Kita boleh bagi komitmen  dan fokus kepada perniagaan tersebut, Insyallah sikit demi sikit kita akan nampak jalannya. ""Tak ada orang yang berjaya dalam buat perniagaan kat dunia ni boleh berjaya dalam masa satu dua hari sahaja. Biasanya mereka akan berjaya selepas beratus atau beribu hari selepas mereka mula melangkah untuk buat perniagaan tersebut. Lepas tu baru kita akan rasa sayang dan cinta dengan perniagaan yang kita jalankan"".

Satu peluang kerja saya nak kongsi disini ialah program kerja JOBDIRUMAH, yang mana dengan kerja ini kita akan lebih mudah untuk menuju kearah kebebasan bekerja pada suatu masa nanti. Peluang kerja tersebut hanya dengan kita bekerja dirumah sahaja. Dengan hanya bekerja dirumah mengikut kebebasan waktu yang kita ada.Kita jadi kuli dan bosnya juga, Jobdirumah boleh tambah duit poket kita ker?

Contoh Pendapatan Jobdirumah,,duit jobdirumah
Contoh Pendapatan Jobdirumah
Tak perlu nak kejar dateline projek nak kena hantar,nak melayaan kerena pelanggan yang macam-macam,nak tempuh jem,sesak-sasak dan bermacam bagai kisah lagi. Melalui Jobdirumah ini,setiap hari pihak jobdirumah akan menghantar email kepada anda untuk anda memilih kerja-kerja yang di buka oleh pihak syarikat yang inginkan anda buat kerja tersebut.

Anda boleh memilih kerja tersebut bergantung kepada kemampuan dan masa yang anda ada. Bila dah setuju nak buat kerja yang diberi anda boleh mulakan kerja tersebut, Bayaran akan diberikan kepada anda setelah selesai tugasan yang anda lakukan. Anda akan mendapat bayaran mengikut  bayaran persetujuan syarikat dan anda. Anda bebas memilih kerja.Mesti best,kita kerja nanti kita akan dapat bayaran.tak perlu nak pening-pening dengan pelanggang atau majikan bukan?

Bagi mengetahui lebih lanjut lagi tentang program Jobdirumah ini, anda boleh ke website Jobdirumah. Semoga anda berjaya. Saya nak sambung buat kerja. ;-)

22 Comments

  1. bestnya klu ada kebebasan bekerja......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada,kena usaha lebih sikit dan fokus, boleh cuba jobdirumah ini untuk permulaan akak.

      Delete
  2. saya tak nak keje tapi nak dpt duit hari2 boleh?:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh.kena tunggu jadi bos dahulu, sebelum itu join jobdirumah dulu. Nanti sampai masa boleh sampa tahap tersebut.

      Delete
  3. cuti panjang nanti..saya nak trylah..hihi

    ReplyDelete
  4. job apa lah yang akan diberi kepada kita tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam-macam kerja ada. Bergantung kepada apa yang kita mohon. Isi info profile bila dah join jobdirumah ni.

      Delete
  5. tak pernah dengo.. huhu.. boleh try tengok nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba. Ramai yang dah buat dan dapat hasil.

      Delete
  6. Anonymous27.10.13

    sebenarnya...xada yg bebas..dalam kerja ni kena ada disiplin..walaupun bkerja sendiri.

    ReplyDelete
  7. Tak tahu pun tentang ni

    ReplyDelete
  8. ada jugaj daftar mailing list jobdirumah ni dulu, tapi lepas dapat kerja ni tak sempat buat apa dah, tu yang macam tak jadi nak go on dengan jobdirumah ni, hehe,

    salam kenal dari thegarang.com :)

    ReplyDelete
  9. cuba jangan tak cuba

    ReplyDelete
  10. Anonymous31.10.13

    bagus ni !

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Anonymous2.11.13

    sy dah daftar jobdirumah. Tp sy xfaham sgt mcm mana nak dptkan keja, Byk yg sy kena sign up, kena ambik test....ke mmg kena buat tu suma baru majikan sng nak bg keja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, bergantung kepada kerja yang kita nak buat, majikan nak tengok juga kebolehan kita untuk mereka bagi jobdirumah kepada kita, insyallah boleh dengan mengikut panduan yang diberikan oleh pihak jobdirumah setelah BM daftar dengan program jobdirumah ini.

      Delete
  13. kalau sy as student boleh join ke??sy nk cari side income tp x nak jual barang..benda ni mcm best je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh aje nak join. Ramai juga student yang join Messy Girl..

      Delete
    2. sy ada kawan yg dh join..tp dia kata susah nak dpt tawaran kerja sebab bnyk org luar negara yg dpt kerja tu..macam mana tu??betul ke??

      Delete
    3. Tak adalah. Ramai aje orang kita dapat kerja-kerja dalam ni. Ikut panduan yang diberikan oleh pihak jobdirumah. insyallah boleh dapat banyak aje. Boleh mulakan dengan kerja yang mudah dahulu, bagi biasa.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.