Wordless Wednesday - Hargai Jasa Ibu Bapa

2013-05-08

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Apabila IBU atau BAPA kita menghembuskan nafas terakhir. Maka hilanglah sudah satu keberkatan dari Allah S.W.T terhadap kita, iaitu DOA dari Ibu Bapa terhadap anak-anaknya.

Hargai Jasa Ibu, ibu
Hargai Jasa Ibu
Cintailah Ibu Bapa selagi ada, Mohonlah kemaafan dari mereka atas dosa-dosa kita terhadap mereka, Ziarahilah mereka selalu, telefon dan hubungi mereka jika berjauhan, bertanyakan khabar berita, Doakan mereka setiap kali doa dipanjatkan kepada Allah S.W.T.

Sayangi Ibu Bapa kita, Kerana hilangnya pasti tiada ganti..

Kisah Anak Soleh


Share

15 comments:

  1. ye setuju...knor tak taulah kalau parent ada lagi..tak tau macammana...

    anak2nya 8 org..tinggal dgn siapalah agaknyakan..org tua ni,kalau dia selesa dgn salah seorg ank2nya aje dia akan tinggal..dlm ramai2 tu mesti ada seorangkan..masa tu taka ada lagi..sbb mereka dah pergi di panggil Ilahi

    ReplyDelete
  2. Betul tu,kak Nurul dua2 org tua dah tiada hanya ada MIL je,sbb tulah memang tiap minggu kitaorg akan blk kpg.

    ReplyDelete
  3. insha allah .ibu bapa sentiasa dihati.bpak dah tak ada hanya ibu tempat bermanja..

    ReplyDelete
  4. Betul tu kak..bila mereka dah x ada ..xada gunanya lg mnyesal ..semasa mereka ada ni.la waktunya utk berbakti kepada ibu bapa..

    ReplyDelete
  5. RASA SEDIH KALAU TERDENGAR CERITA NAK-ANAK YG TIDAK HARGAI IBU BAPA.

    ReplyDelete
  6. Salam. Lama tak singgah sini. Bloglist hilang masa tgh make up kan blog tempoh hr. ni dah jumpa balik.

    Betul tu. macam saya ni banyak sgt terhutang budi dgn mak. Sampai sekarang. Tak terbalas budi mak ni. Hanya mampu berdoa moga allah sentiasa mencucuri rahmat keatas ibu bapa kita. Panjangkan umonya dan beri kesihatan yang baik kpdnya.

    ReplyDelete
  7. Sayangi Ibu Bapa kita, Kerana hilangnya pasti tiada ganti.
    Betul kerana mereka ..kita adalah apa yang ada sekarang...
    Tanpa mereka....

    ReplyDelete
  8. betul tu dik, kadang terpikir camne ada anak2 yg boleh sisihkan mak pak nyer...

    ReplyDelete
  9. Sangat membuat kakak tersendu. Kakak hanya punya satu org tua kini (bapak kakak) lain-lain (emak, mak mertua dan bapa mertua) semua dah pergi. Sayu rasa hati bila baca N3 seperti ini.

    ReplyDelete
  10. Terima kasih buat N3 macam ni...timbulkan lebih rasa kasih dan sayang dan lebih menhargai...tiba-tiba aja akak teringatkan emak kat rumah....

    ReplyDelete
  11. ramai yang merungut bila menjaga mak ayah. tak tahan dengan karenah org tua katanya. betapa mereka tidak sedar sebenarnya Allah memilih mereka untuk menjaga agar dapat mereka menjana pahala.

    sangat sayang mak ayah.sayang sangat sangat.

    ReplyDelete
  12. setuju sgt tu, hargai mereka selagi ada, agar x menyesal kemudian nanti !

    ReplyDelete
  13. Betul sangat tu, masa terasa sangat singkat bersama ibu bapa, bila mereka pergi kita akan sentiasa merindui mereka.

    ReplyDelete
  14. sayangilah ibu bapa kita sementara mereka masih ada..

    ReplyDelete
  15. Mohon share pic atas sbb2 peribadi... maaf dan minta halalkan pic yg saya share

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan