Orang Asing Kaya Dengan Berniaga Aiskrim

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Orang Asing Kaya Dengan Berniaga Aiskrim. Perkongsian ni saya dapat dari facebook. Nak berkongsi kerajinan mereka-mereka yang datang sebagai pendatang di negara kita. Berusaha mencari rezeki di negara kita yang aman damai ni.
 Orang Asing Kaya Dengan Berniaga Aiskrim, Bisnes Aiskrim,
 Orang Asing Kaya Dengan Berniaga Aiskrim-sumber gambar
Perasan tak, orang Kemboja datang Malaysia apa yg diorang jual? Orang Pakistan, keliling kampung dan taman apa yang diorang jual? Orang Bangla naik motor pusing-pusing pekan apa yang mereka jual?

Betul! Mereka jual aiskrim. Kenapa dalam banyak-banyak produk, mereka memilih untuk jual aiskrim? Kenapa mereka tak jual burger ke, pisang goreng ke, atau jual nasi lemak?.

Mereka jual aiskrim kerana aiskrim memiliki ciri-ciri produk perniagaan yang :-

  • Sesuai untuk orang yang tak pernah berniaga.
  • Sesuai untuk orang yang malu nak berniaga, malu nak bercakap dan malu nak menjual.
  • Sesuai untuk orang yang nak bisnes mudah.
  • Sesuai untuk orang yang tiada skill dan pengalaman
Dan beberapa ciri lain lagi.
Aiskrim juga adalah produk yang:-
1. Sangat menguntungkan
2. Mudah nak buat
3. Barang mentah boleh dibeli hanya di kedai runcit
4. Margin supernova

Bayangkan, orang Bangla cakap bahasa Melayu pun tak lancar berniaga aiskrim dua tahun dah boleh buka kilang aiskrim sendiri. Orang Kemboja niaga aiskrim sahaja boleh buat rumah banglo. Orang Pakistan, dulu jual aiskrim naik basikal sekarang dah ada pajero. Sekarang orang SIAM masuk Malaysia kaya raya jual Aiskrim Kelapa. Kita memang asal Malaysia, lahir di sini siap IC biru lagi. Tapi asyik merungut dan mengeluh tak cukup duit. Diorang senyap-senyap buat duit. Siap boleh jadi jutawan aiskrim lagi.Betul tak?
.
Nak tahu rahsia macam mana dia orang buat duit dengan bisnes aiskrim ni? Anda boleh baca sendiri di sini--->> Panduan Bisnes Aiskrim Part Time (klik sini)

Testimoni Mereka Yang Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim
Berikut adalah testimoni mereka-mereka yang dah berjaya manjana pendapatan sampingan mahupun secara part time dengan bisnes aiskrim ni.
Testimoni 1
Assalamualaikum semua , saya merupakan salah seorang yang belajar aiskrim bersama chef Afiq , Alhamdulillah syukur dengan berkat doa dan limpah rahmatNYA stiap minggu Aiskrim katering saya penuh dengan tempahan Terima kasih Chef Afiq - Zainal Kinto
Testimoni 2
Alhamdulilah! saya bersyukur sangat ni bang, dau bulan sebelum puasa ni saya dapat menjana hampir 10k buat aiskrim untuk kerja kawin SABTU & AHAD jer! - Ustaz Sham
Testimoni 3
Saya asalnya peniaga sate. Setiap minggu saya jual beribu-ribu cucuk sate. Tapi tak juga kaya. Bisnes saya nampak saja macam maju. Tapi Tuhan sahaja yang tahu. Sehari jualan Rm1000, tapi lepas tolak duit bahan mentah, arang dan pekerja tinggal Rm100 saja. Akhirnya saya letih dan kecewa. Alhamdulillah panduan ini benar-benar membuka mata saya. Saya dah tahu punca kenapa saya masih tak kaya. - Azhar

Kenapa Bisnes Aiskrim Ini Bagus?
+Modal rendah dan berbaloi
+ Keuntungan yang tinggi (1200%)
+ Indipendent bisnes (bukan francais)
+ Tidak terikat dengan jenama (bleh buat jenama sendiri)
+ Boleh buat secara part time/full time
+ Kerja senang Semudah ABC
+ Dan banyak lagi!

Bagi anda yang nak belajar sendiri panduan bisnes aiskrim ni. Saya galakan anda cuba sendiri dan nikmati hasilnya. Bisnes aiskrim ni memang laku keras dan mendapat sambutan yang amat tinggi terutamanya bila tiba musim kenduri kahwin dan cuti sekolah. Bagi anda yang berminat nak belajar dan jadikan bisnes aiskrim ini sebagai pendapatan tambahan anda. Saya galakkan anda ambil peluang ini dan belajar selok belok macam mana nak menjadi usahawan aiskrim yang berjaya. Semuanya ada diterangkan di dalam Panduan Bisnes Aiskrim ini.
Selamat maju jaya! Tak mustahil suatu hari nanti, bisnes aiskrim anda berada sebaris dengan jenama aiskrim lain. Tak ada benda dalam dunia ini mustahil jika ada usaha yang berterusan!
Dapatkan tips dan Panduan Bisnes Aiskrim di sini.

Kongsikan entri Orang Asing Kaya Dengan Berniaga Aiskrim ini dengan rakan-rakan anda di media sosial. Terima kasih.

11 Comments

  1. kebanyakkan yang berniaga aiskrim atas motor ni warga asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kita tak pandang kerja-kerja macam ni. Mereka lebih suka melepak di shopping komples atau main game di cyber cafe

      Delete
    2. Ada ramai juga orang kita yang buat bisnes aiskrim berjaya. Ada usaha dan rajin belajar insyallah boleh berjaya jika kena caranya. Boleh cuba bagi yang minat nak buat bisnes aiskrim.

      Delete
    3. saya pun berminat nak jual aiskrim....tapi tak tahu start mcmner...

      Delete
  2. Betul tu.. Modal rendah ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Bermula dengan modal yang rendah. Senang nak belajar bisnes aiskrim ni.

      Delete
  3. orang kita memilih nk kerja org asing pulak rajin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua orang kita memilih kerja. Kadang sebab gaji dah tinggi nak kerja gaji rendah rasa tak berbaloi. Tukar bidang berniaga boleh kejar pendapatan gaji lama.

      Delete
  4. warga kita kena lebih kreatif dan sanggup berusaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga lebih ramai lahir usahawan bumiputera yang berdaya saing. Mencipta peluang kerjaya untuk anak bangsa agar lebih berjaya.

      Delete
  5. Tetiba nak bisnes aiskrim.. ...
    Betul jugak tu....bukan susah sangat pun buat aiskrim ni..
    Mula mula juallah aiskrim keliling taman dulu....cheewah...hihi

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.