Panduan Penting Usahawan Berdepan Dengan LHDN

2016-06-29

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Wordless Wednesday- Panduan Penting Usahawan Berdepan Dengan LHDN. Wordless Wednesday, hari di mana blogger seluruh dunia membuat entri Wordless Wednesday. Apa itu Wordless Wednesday (WW) ini? Ia merupakan entri dari blogger tanpa sebarang ayat atau keterangan, hanya semata gambar, dan pengunjung boleh interprestasi dengan pandangan masing-masing di ruangan komen. Saya buat entri ni bolehlah mengurangkan aktiviti menulis dalam blog hari ini.
Panduan Penting Usahawan Berdepan Dengan LHDN, Ebook Aku Di Usha Lembaga
Panduan Penting Usahawan Berdepan Dengan LHDN
Yea panduan ini amat berguna buat usahawan baru mahupun lama. Bila kena 'hadap' dengan pihak LHDN memang kecut perut dibuatnya. Tak kena gaya, habis hasil usaha kita selama bertahun jika tak ambil tahu perkara ni. Jadi nak selamat, belajar dari awal bagi usahawan baru. Kepada usahawan lama atau yang otai. Jika belum pernah kena berdepan dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri ni. Baik buat 'persedian dari awal. Kata orang tua-tua sediakan payung sebelum hujan.

Bagi yang nak rasa selesa dengan persoalan tentang cukai dan hasil dari LHDN ni. Saya cadangkan anda manfaatkan panduan dan ebook ini sebagai rujukan dan persedian awal anda untuk terus maju lagi dalam dunia perniagaan. Negara kita ada undang-undang, nak tak nak kena 'jumpa' juga dengan mereka suatu hari nanti.

Persedian awal boleh menyelamatkan diri anda dan perniagaan online mahupun offline yang anda usahakan sekarang. Boleh baca dan dapatkan panduan " Ebook Aku Di Usha Lembaga "(klik sini).

Kongsikan entri Panduan Penting Usahawan Berdepan Dengan LHDN ini juga dengan rakan-rakan media sosial anda. Terima kasih.
Share

8 comments:

  1. Kakak bukan usahawan. Tapi pekerja yg kena PCB tiap bulan. Declare online setiap tahun. Biasa pun akan ada lebihan yg LHDN akan pulang pada kita. Blog kakak tak ada income:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panduan ni bagus untuk rujukan para usahawan baru dan lama yang nak selamatkan diri mereka dari persoalan lhdn pada masa akan datang.

      Delete
  2. tajuk buku tu kelakar hehehhe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajuknya agak menarik seperti buku dia juga akak.

      Delete
  3. Bagus dibaca untuk mereka yang teringin nak jadi usahawan ye PM....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Nak selamat dari kena soal macam-macam kat lhdn tu. Baik baca sambil buat bisnes kita. Agar selamat dikemudian hari.

      Delete
  4. utk bakal bisnessman...sila baca buku ni :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus baca untuk rujukan jika nak mulakan bisnes apa-apa. Insyallah lebih selamat untuk berhadapan dengan lhdn nanti.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan