Bagaimana Melakukan Perniagaan Internet

2014-09-17

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Bagaimana Melakukan Perniagaan Internet. Raju kawan bertanya saya, macam mana saya buat perniagaan internet. Dia kata macam menarik sahaja. Sebabnya dia kita tak perlu nak sewa kedai dan sebagainya. Semuanya dengan di alam maya sahaja.

Jika anda berhasrat ingin atau sedang memulakan perniagaan melalui internet dan anda masih belum dapat hasil yang diinginkan. Dapatkan rujukan panduan " Panduan Bisnes Online Mudah " (klik sini). Insyallah anda akan mengetahui tentang cara yang betul dan berkesan macam mana nak berniaga di internet. Jangan BUAT SALAH lagi dan anda akan GAGAL lagi.

Mudahnya Perniagaan Internet
Saya cerita kat dia tak juga, bukan macam tu. Sebenarnya konsepnya juga sama dengan perniagaan yang biasa ini. Cuma konsepnya ada yang beza sikit-sikit.

Contohnya sewa kedai,jika kita berniaga katalah kedai rucit. Kita kena ada kedai dan tapaknya. Baru boleh letak barang dalam kedai tersebut. Begitu juga dengan berniaga di internet, kita juga memerlukan hosting dan server untuk meletakkan laman web yang kita bina dan sebagainya.

Kenapa seronok berniaga di internet?
Pada saya perniagaan di internet ini seronok kerana ianya boleh dijalankan pada bila-bila masa sahaja. Tidak kira malam atau pun siang. Secara part time ataupun full time. Semuanya dilakukan di internet.

Berniaga di internet juga boleh dapat untung yang besar. Kenapa pula? sebabnya di internet jika kita berniaga dan mempunyai pelanggan dari seluruh dunia. Di Malaysia sahaja ramai antara kita yang menjadikan internet sebagai alat perniagaan. Tidak kira orang lelaki mahupun wanita yang berminat berniaga dengan internet.

Dari segi kos saya rasanya ianya memang berbaloi. Ianya mudah berbanding dengan kita buka kedai runcit di mana kita memerlukan modal yang besar untuk menyewa rumah kedai ataupun untuk menyimpan barang. Kosnya juga tinggi jika menyewa macam sekarang.

Bagaimana melakukan Perniagaan Internet.
Caranya mudah sahaja, sesiapa sahaja boleh melakukan perniagaan di internet jika betul dengan caranya. Ada orang yang berniaga di internet dapat ribuan ringgit dan begitu juga ada juga yang berniaga di internet dan akhirnya dah tak dapat apa-apa. Kerana apa, kerana silap merancang dan tidak belajar cara-cara nak menguruskan perniagaan mereka.

Saya nak kongsikan pendapat sebenarnya melakukan perniagaan di internet adalah mudah. Saya kongsikan panduan " Panduan Bisnes Online Mudah" (klik sini). Di mana dalam panduan ini diterangkan cara-cara macam mana anda nak memulakan perniagaan di internet, cara pemasaran, penghantaran produk dan berbagai-bagai lagi cabarannya. Dapatkan panduan yang berguna ini sekiranya anda ingin bercita-cita membina perniagaan sehebat 'Bill Gates' di alam maya ini.

Selamat maju jaya.

Share

10 comments:

  1. Bagaimanalah nak bawa minat kakcik ke dunia perniagaan ini agaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. Buat dulu KakCik nanti dah mula dapat hasil minat akan datang juga. Itu pengalaman saya.

      Delete
  2. Kakak suka melihat org berjaya tapi sendiri tak pernah ada kemahun utk mencuba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa Kakak. Ada masa nanti boleh cuba. :-)

      Delete
  3. Setiap orang ada kemahirannya yg tersendiri dan perlu bijak dieksploitasi dgn cara yg betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Insyallah nanti boleh belajar buat perniagaan di internet.

      Delete
  4. Kalau lah begitu mudah kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SP. Mudah bila kita buat dengan cara yang betul. Insyallah boleh dapat hasil dengan perniagaan internet ni.

      Delete
  5. Bunda memang seronok baca kisah mereka yang berjaya melalui kerjaya diinternet ni...tapi azam untuk kearah itu tak kuat...takut tak mampu nak buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah nanti boleh mula buat. Insyallah akan ada semangat lepas dapat hasil Bunda.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan