Panduan Buat Bisnes Cupcake Dari Rumah

2014-03-06

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Panduan Buat Bisnes Cupcake Dari Rumah. Bekerja di rumah pastinya menjadi impian setiap daripada kita, namum oleh kerana kekangan pekerjaan hari ini ataupun tidak tahu macam mana nak memulakan perniagaan dari rumah membuatkan setiap daripada kita terpaksa bekerja di luar daripada rumah.

Saya nak berkongsi idea perniagaan peluang buat kerja dari rumah. Memulakan perniagaan sendiri dengan perniagaan cupcake. Panduan buat bisnes cupcake dari rumah, sebenarnya mudah sahaja nak buat perniagaan cupcake jika kita tahu caranya. Melalui perniagaan cupcake ini, anda mampu menjana pendapatan 4 ANGKA SEBULAN.

Panduan Buat Bisnes Cupcake Dari Rumah, Bisnes cupcake,
Panduan Buat Bisnes Cupcake Dari Rumah

Oleh kerana minat dengan perniagaan cupcake ini, ada di antara kita yang menghadiri kelas nak belajar buat cupcake dengan harga RM200++ bagi satu sesi. Itu belum masuk kos penginapan dan makan lagi. Jika dicampur semua kos tersebut hampir RM500 ringgit kita belanjakan untuk menghadiri satu sesi bagi nak belajar buat cupcake tersebut.

Mungkin lepas balik dari kelas tersebut ilmu yang kita pelajari untuk datang ke kelas tersebut hilang begitu sahaja kerana kita tak praktikkan ilmu tersebut. Merugikan masa dan wang ringgit kita.

Kisah Lin Kuantan- Usahawan Cupcake
Lin belajar buat cupcake hanya melalui  "Panduan Bisnes Cupcake dari Rumah"

Kini Lin banyak menerima tempahan daripada kenalan dan kawan-kawan, tempahan ini ada macam-macam juga. Ada yang minta dan buat tempahan untuk majlis keraian dan sebagainya. Ada juga yang menempah untuk jamuan hari lahir dan majlis perkahwinan.

Perniagaan ini boleh dimulakan secara kecil-kecilan di rumah kita secara sambilan. Bila dah dikenali ramai ianya boleh bertapak dan akan mebuka perluang untuk anda membuat perniagaan cupcake secara sepenuh masa dan mungkin dapat mejadi peluang kita bekerja dari rumah.

Contoh Tempahan Bisnes Cupcake Yang Diminta Pelanggan.

Tempahan Cupcake Majlis Hari Jadi.
Biasanya untuk tempahan majlis hari jadi, tempahan ini dibuat lebih kepada kanak-kanak. Ini kerana kebanyakan kanak-kanak yang akan makan cupcake tersebut. Buat cupcake ala-ala watak kartun upin ipin, mickey mouse, spongebob dan banyak lagi watak kartun yang anak-anak suka.Jumlah tempahannya sekitar 30-90 biji cupcake untuk satu-satu majlis.

Tempahan Cupcake Majlis Pertunangan / Perkahwinan
Bagi tempahan majlis pertunangan atau perkahwinan tempahannya ala-ala tema bunga-bungaan. Bila sekali tengok semua orang akan ingat kepada majis tersebut. Tempahan majlis sebegini biasanya banyak. Tempahan sekitar 300-700 biji. Jika kita buat cantik dan menarik minat ramai. Pasti inilah masanya untuk kita mempromosi perniagaan cupcake tersebut dengan meletakkan kad iklan perniagaan dan no phone kita bagi memudahkan orang lain menghubungi kita untuk tempahan.

Tempahan Cupcake Majlis Formal
Bagi tempahan sebegini kena buat lebih kepada "mengayakan syarikat". Buat cupcake ini untuk menonjolkan kehebatan sesebuah syarikat  atau produk yang mereka tawarkan. Tempahan sebegini lagi sekitar 500-800 biji cupcake.

Banyak lagi jenis tempahan yang tidak dsenarikan disini. Anda dapat kira sendiri jumlah pendapatan hasil daripada perniagaan cupcake jika harga untuk 1 biji cupcake RM3-RM4 sebiji. Jika dapat tempahan yang banyak, lagi banyaklah anda akan dapat.

Belajar Sendiri Buat Cupcake?
Boleh ker nak belajar buat sendiri cupcake ini? Jawapannya BOLEH. Dimana ada kemahuan di situ ada jalan. Anda boleh belajar sendiri untuk membuat cupcake ini. Sebuah ebook dan video tentang Panduan Bisnes Cupcake dari Rumah  telah diterbitkan. Ramai yang dah berjaya membina perniagaan cupcake sendiri melalui  Panduan Perniagaan Cupcake tersebut.

Jika anda bercita-cita memulakan perniagaan cupcake di rumah. Anda boleh dapatkan segera ebook berserta video disini--> Panduan Bisnes Cupcake dari Rumah. Semoga panduan perniagaan ini membolehkan anda menjana pendapatan tambahan dari rumah.

Share

19 comments:

  1. menarik jugak ni, nak buat tak terbuat2... konon nak buat sebagai side income...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada masa nanti boleh buat. Nanti boleh nak buat tempahan juga cuocake ni. :-)

      Delete
  2. ebook yg bagus utk panduan buat cupcake...suke2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapatkan ebook tersebut akak.

      Delete
  3. KA bisnes cupcake tak lagi, setakat nak makan2 anak beranak tu boleh ler !

    ReplyDelete
  4. Kakak rasa ramai yg boleh pun buat cupcakes tapi nak business tak ramai kan. So betullah kalau rajin dan pandai memang boleh buat.

    Kawan kakak dah buat dan betul memang berjaya. Dah berhenti kerja dah kawan kakak tu sebab concentrate buat ini aje..

    ReplyDelete
  5. trgin jgk nk buat.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh buat sedap-sedap cupcake ni yea. Nanti boleh kongsi dalam blog juga.

      Delete
  6. tq cik mnggis..nnt akk try la..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba jangan tak cuba buat bisnes cupcake dari rumah.

      Delete
  7. ramai yang suka cupcake sebab rupanya yang comel, kalau rajin memang boleh berjaya dengan biz cupcake :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PK. Ramai yang berjaya dengan buat bisnes cupcake dari rumah ni.

      Delete
  8. Rajinnya buat cupcake n berniaga online. Bagus utk jana pendapatan tambahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Shaiful. Boleh berniaga online dengan bisnes cupcake ni. Promosi kan dalam FB dan lain-lain lagi.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan