Teruja Dapat Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Teruja dapat Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41. Alhamdulilah dan syukur anak buah saya juga dapat jemputan "Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan PENGUASA KASTAM GRED W41". Suka juga tengok anak buah gembira. Kasihan juga, sebab sampai sekarang dia dah habis belajar dan masih belum memiliki pekerjaan yang tetap. Mungkin kali ini ada rezeki beliau.

JIKA ANDA INGIN MENDAPATKAN RUJUKAN TEMUDAGA KASTAM. BOLEH BACA CERITA SAYA INI SEBAGAI PANDUAN TEMUDUGA NANTI--->>  Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41 (klik sini)


Teruja Dapat Exam Online PENGUASA KASTAM GRED W41
Saya dapat berita ini pun setelah diberitahu olehnya beberapa hari lepas. Nampaknya Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan PENGUASA KASTAM GRED W41 kali ini akan diadakan pada hari sabtu depan iaitu pada 6 September 2014 dari jam 9pagi hingga jam 11.55 pagi.

Bagus juga pihak SPA buat pada hari sabtu. Hari sabtu ramai dikalangan kita yang bekerja cuti termasuk juga di negeri yang cuti pada hari Jumaat, mereka juga cuti pada hari Sabtu. Alhamdulillah rasanya Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan PENGUASA KASTAM GRED W41 kali ini tak perlu lagi calon-calon nak kena ambil cuti pada hari bekerja. Sebabnya eperiksaan online kali ini dibuat pada hari cuti. Sebelum ini ada juga dikalangan kita yang terpaksa ambil cuti sebab nak exam online pada hari bekerja. Macam peperiksaan online penolong penguasa Kastam W27 tempoh hari.

Apa pun saya ucapkan tahniah buat anak buah dan kawan-kawan yang akan menduduki Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan PENGUASA KASTAM GRED W41 nanti. Gunakan peluang yang ada ini untuk memasuki dunia pekerjaan dan menjadi pegawai Kastam yang berwibawa. Peluang yang ada jarang kita dapat. Jadi bila ada peluang macam ini gunakan sebaiknya.

Peperiksaan Online Kastam W41 kali ini pun nampak lebih mudah, kerana hanya ada tiga bahagian sahaja dan tak perlu buat esei. Semuanya jawapan secara online dan ianya objektif sahaja. Jika sebelum ini ada juga peperiksaan nak masuk kerja kerajaan kena buat esei. Tetapi untuk exam kali ini tak perlu. Harap-harap ianya lagi mudah dan memberi peluang yang besar kepada semua calon.

Namun begitu, jaganlah diharapkan soalan dan yang akan dikemukankan nanti begitu MUDAH, pastinya ianya agak SUKAR juga, Ini bukan jawatan gred bawah 41, tetapi ini jawatan bergred 41. Pastinya soalannya juga agak mencabar dan menguji minda semua calon

Apa pun soalan yang bakal dikemukakan nanti, nasihat saya sebagai calon anda kena BERSEDIA. Ingat tak EXAM di universiti dulu. Jika nak exam anda juga akan study dan belajar betul-betul untuk menjawap exam yang bakal dibuat. Tak ada nanti masuk dewan periksa tembak dengan peluru "kapur" sahaja. Mesti ada persediannya kan. Baru boleh jawap dengan baik.

Saya nak kongsikan dengan anda yang bakal menduduki Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41 ini nanti. Pasukan Tim Inforkerjaya yang telah membatu ramai calon yang menduduki peperiksaan dengan agensi kerajaan sekali lagi mengeluarkan panduan kepada anda calon-calon Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41. Panduan ini adalah berupa satu rujukan khas yang lengkap dan akan diterbitkan untuk calon-calon berminat.

Saya pasti ramai calon-calon yang mahu melihat dan meneliti contoh-contoh soalan Pegawai Penguasa Kastam gred W41. Contoh-contoh soalan ini bukanlah soalan ramalan atau soalan bocor. Ianya hanya contoh soalan yang telah diadaptasi daripada peperiksaan sebelum ini, dan  ianya diyakini mempunyai format yang sama bagi Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41 pada kali ini.

Bagi mereka yang mungkin mahu dapatkan butiran lanjut mengenai pakej rujukan peperiksaan online Penguasa Kastam ini, anda boleh cuba membuat tempahan awal dengan melanggan terus informasi berkaitan pakej rujukan ini yang disediakan di sini - " Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41 "



Testimoni dari Pembeli Rujukan Peperiksaan oleh Tim Infokerjaya.

Testimoni Tim Infokerjaya
Testimoni Tim Infokerjaya yang lepas

Ramai yang telah berjaya. Terbukti membantu calon.

Saya harap informasi serba ringkas untuk calon-calon peperiksaan ini membantu. Buatlah persediaan awal sebelum tiba masa peperiksaan nanti. Jagan nanti dah habis exam baru anda rasa menyesal tak buat persedian awal untuk Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41.

"Orang yang berjaya adalah orang yang MERANCANG untuk BERJAYA. Manakala orang yang GAGAL adalah orang yang JUGA merancang Untuk GAGAL." Mana satu pilihan anda.. Selamat berusaha buat semua calon.

Ps utk anak buah : Jawap baik-baik nanti, Dah dapat panduan jangan lupa study yea. Ramai Penguasa KASTAM nak ambil kali ni untuk jawatan tersebut. Calon-calonnya pun lebih 50 000 orang. Jadi kena buat betul-betul exam tu nanti.


JIKA ANDA INGIN MENDAPATKAN RUJUKAN TEMUDAGA KASTAM. BOLEH BACA CERITA SAYA INI SEBAGAI PANDUAN TEMUDUGA NANTI--->>  Tata Cara Menghadapi Temuduga Kastam Gred W41 (klik sini)

30 Comments

  1. segalanya mudah sekarang dengan adanya jaringan internet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Farah. Semuanya bergantung kepada pilihan kita aje.

      Delete
  2. Anak buah akak pun dapat PB.. good luck utk semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh kongsikan maklumat ini untuk anak buah juga akak. Ada harapan boleh membantunya dapat jawap dengan baik nanti.

      Delete
  3. alhamdulilah sekarang banyak sistem dah naik taraf. moga berjaya pada anak buah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kira. Sekarang lagi mudah nak buat exam bila buat online macam ni. Cuma persaingan ramai, calon kena jawap dengan baik masa exam online tersebut. Boleh rujuk panduan yang saya bagi di atas sebagai langkah persedian buat calon.

      Delete
  4. Lepas lulus baru dipanggil untuk temuduga lisan ke pmdr.acik masih tak berapa nak faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer.Menurut sumber yang saya dapat. Lepas lulus ujian online ini, calon yang berjaya akan masuk ujian temuduga pula. Peluang nak dapat ada jika calon berjaya dalam ujian online ini. Boleh dapatkan panduan di atas.

      Delete
  5. Saya juga perlukan ebook ni. Ni 1st exam utk jawatan kerajaan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba dapatkan panduan yang saya bagi di atas. Harap ianya boleh membantu.

      Delete
  6. zaman skrg semua guna online yer.
    memudahkan tapi ade jugak kelemahan nye kan~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. SPA nak mudahkan calon yang ambil peperiksaan tersebut. Jadi mereka buat secara online pula.

      Delete
  7. rupanya ramai calon-calon nanti, semuga ramai yang berjaya lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai. Calon yang buat persedian dan belajar insyallah boleh jawap dengan baik nanti. Terima kasih tuan DH.

      Delete
  8. pelung mereka yg nak buat persedian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BL. Ini adalah peluang untuk mereka yang nak berjaya dalam peperiksaan W41 Kastam. Bersedia dan study dengan panduan yang betul. Ada harapan besar nak lulus exam online nanti. Berminat boleh dapatkannya dalam link di atas.

      Delete
  9. semoga dipermudahkan... Inshaa Allah ada rezekinya dapatlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. Yang baik dapat panggilan exam juga ker? Selamat maju jaya buat yang baik dan semua calon. Boleh dapatkan panduan di atas sebagai rujukan.

      Delete
  10. Alhamdullilah..
    Moga Allah permudahkan jalan anak buah tersebut..
    Kalau ada rezekinya di situ, dapat lah kerja nya nanti...

    Bagus ada share panduan sebegitu..byk manfaat utk bakal calon :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Harap ramai yang lulus nanti. 10 september ada peperiksaan ulangan untuk mereka yang buat aduan tentang masalah masa jawap soalan online pada hari sabtu.

      Delete
  11. Tahniah. Kawan2 saya pun ramai yang dapat peluang ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah buat kawan-kawan SP. Jika ada yang tak dapat jawap dengan baik hari itu. Boleh buat aduan dan akan ada exam ulangan pada 10/9 ini. Bagi tahu kawan-kawan juga.

      Delete
  12. Anonymous6.9.14

    exam online yang sangat menyusahkan..error terus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila buat report kat aduan SPA. Boleh guna beberapa cara ini :-
      1. Fanpage SPA
      2. Portal Aduan
      3. Emel
      4. Talian telefon

      Delete
    2. Boleh guna link ini untuk membuat aduan exam online:-

      http://aduan.spa.gov.my/AduanExam

      Delete
  13. langsung xdpat masuk...bz truk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak buah saya dapat masuk dan dapat jawap exam sampai habis. Ada juga masalah. Cuma yang penting line internet kena laju. Jika dah slow, agak bermasalah juga.

      Delete
  14. Anonymous14.9.14

    Tahniah kepada yg berjaya dalam peperiksaan online penguatkuasa kastam W41...
    Ada lagi x yg menghadapi masalah teknikal dlm memduduki peperiksaan ulangan W41pd 10/9/14?
    ....................
    Saya ada masalah lagi...pautan aduan nya masih dibuka.. Sila war war kan masalah tahu ada peluang lagi..
    http://aduan.spa.gov.my/AduanExam/

    ReplyDelete
  15. Anonymous12.10.14

    If kita lulus exam online. . .confirm ke kita di panggil untk intrview?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Kalau SPA tak panggil boleh tanya SPA. Biasanya setiap calon yang lulus hari tu dah mula sesi interview di setiap negeri dah sekarang ni.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.