Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27. Alhamdulillah Selamat Hari Raya Aidilfitri saya ucapkan buat semua. Pastinya pada 5 Ogos nanti merupakan hari yang dinantikan oleh calon-calon yang akan menduduki Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27. Ini merupakan peperiksaan online yang pertama selepas hari raya. Insyallah saya akan berkongsi sedikit sebanyak panduan untuk bakal calon yang akan menduduki Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27. Walaupun lambat sedikit. Insyallah jika anda mengikuti panduan yang betul insyallah ianya akan berguna  pada hari peperiksaan esok.

Jika anda salah seorang calon untuk Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 esok. Dapatkan Panduan Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 (klik sini) yang akan membantu anda mencapai cita-cita bekerja di sekotor kerajaan.

Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27
Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27

Soalan Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27
Bagi anda yang dijemput untuk menduduki  Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 nanti. Pastinya anda akan berfikir apakah bentuk soalan yang akan dikemukakan nanti semasa peperiksaan ONLINE tersebut.

Insyallah Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 ini terbahagi kepada tiga bahagian.
1) Seksyen A- Bahagian Pengetahuan Am
2) Seksyen B- Bahagian Penyelesaian Masalah
3) Seksyen C- Bahagian Ujian Psikometrik.

Berikut adalah sedikit contoh dan perincian untuk Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 tersebut :-

Seksyen A- Bahagian Pengetahuan Am
Seksyen ini akan menguji pengetahuan anda secara meluas tentang Pengetahuan Am. Sebenarnya ini seksyen yang paling mencabar. Ianya berkaitan dengan isu semasa. Jadi rajin-rajinlah baca suratkhabar untuk isu-isu awal 2014 - 10 JULAI bagi isu semasa. Ia juga menyentuh tentang isu semasa KASTAM dan yang berkaitan dengan penguatkuasaan Kastam. Insyallah jika anda rajin baca akhbar ianya boleh membantu.

Seksyen B- Bahagian Penyelesaian Masalah
Bagi bahagian Menyelesaikan Masalah pula. Calon akan diuji dengan penilaian soalan Matematik, kemahiran logik dan cara anda interpretasi data. Tip untuk seksyen ini ambil masa buat latih tubi soalan matematik SPM masa sekolah dahulu. Cari balik untuk "refresh" formula-formula Matametik SPM. Jika anda membuat persedian yang betul insyallah anda mampu menjawap soalan ini dengan baik.

Seksyen C- Bahagian Ujian Psikometrik
Bagi bahagian Ujian Psikometrik ini pula, ianya amat menarik terutamanya bagi anda yang terpilih untuk menduduki Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 ini nanti. Namanya sudah menampakkan calon-calon akan diuji dengan soalan Psikologi dan soalan yang sama waktu dengannya. Bahagian ini merupakan bahagian yang agak menyeronokkan. Calon-calon dikehendaki berfikir untuk soalan ini.

Bagi anda yang belum membuat persiapan apa-apa lagi kerana kesibuk bercuti pada hari raya ini. Anda boleh dapatkan maklumat dan panduan yang terperinci macam mana nak lulus dan menjadi salah seorang bakal Penolong Penguasa Kastam W27 nanti. Anda boleh mendapatkan panduan yang berguna daripada  pihak Tim Infokerjaya yang menerbitkan panduan untuk peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 pada 5 Ogos 2014 nanti.

Tim Infokerjaya
Pihak Tim Infokerjaya telah membantu ramai calon yang akan menduduki peperiksaan kemasukan kerajaan Malaysia. Sejak tahun 2009, pakej rujukan daripada Tim Infokerjaya telah membantu lebih 63,000 graduan seluruh negara dalam kerjaya terutamanya peperiksaan kemasukan kerajaan. Di atas permintaan dan desakan calon, pihak Tim Infokerjaya membuka jualan untuk Panduan Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27.

Jika anda salah seorang calon tersebut, saya sarankan anda mendapatkan Panduan Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 <<---disini. Insyallah dengan persedian dan panduan yang berguna tersebut. Anda akan beroleh kejayaan apabila keputusan Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 diumumkan nanti.

Jika anda ingin berjaya?? Dapatkan Panduan Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 <<---disini. Insyallah anda akan berpuas hati selepes selesai peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 ini. Selamat Maju jaya kawan-kawan.

PS: Bagi anda yang akan menduduki Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41. Anda boleh dapatkan maklumat berkenan---->> di sini (klik sini). 
Kerana contoh panduan akan di keluarkan bermula  31 0gos ini.  Dapatkan maklumat mengenainya di sini--->>> Peperiksaan Online PENGUASA KASTAM GRED W41 (klik sini) dengan memasukkan email dan nama anda. Apabila jualan ebook panduan dibuka, Anda akan menerima terus email dari pihak Tim Infokerjaya tentang hebahan tersebut. Boleh mendaftar sekarang.

10 Comments

  1. Insya-Allah kepada yg akan duduk exam esok moga sedikit sebanyak dpt membantu..

    ReplyDelete
  2. Semoga sukses calon-calon peperiksaan ni. mudahan panduan ni boleh membantu.

    ReplyDelete
  3. Ada periksa online ye..memang ketinggalan acik ni
    Salam eidulfitri PMDR

    ReplyDelete
  4. salam PMDR.. wah entry yg sangat membantu pada calon2.. mudah2an ramai yg dapat manfaat.

    maaf zahir batin PM andai ada cikda terkasar bahasa dalam komen cikda di sini. semoga ikatan ukhwah kita terus terjalin. amin

    ReplyDelete
  5. semoga berjaya dgn jayanya

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya Cik M. se
    semuga calon semua berjaya..

    ReplyDelete
  7. berapakah kekosongan untuk jawatan ini?

    ReplyDelete
  8. hehehehe... nice tips... nasib baik kat tempat kerja teman kalau nak naik pangkat tak perlu nak sampai check formula math masa SPM dulu2...

    ReplyDelete
  9. Salam raya PMDR...

    ReplyDelete
  10. bsok ada exam la

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.