Pilihan Berani Untuk GAGAL

2013-11-12

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Kita boleh memilih. "Pilih apa yea?" pasti ada yang bertanya. Pilih apa sahaja untuk diri kita. Ada yang nak berjaya tapi memilih untuk gagal. Malah ada yang nak gagal, kerana ini juga pilihan mereka. Mereka pilih untuk gagal. Jarang kita dengar satu orang yang memilih untuk gagal tetapi dia berjaya. Yang paling banyak kita dengar orang yang pilih berani untuk gagal

Pilih berani untuk gagal macam mana pula?. Berani gagal ini contohnya macam kita buat kek. Masa kita buat kek pastinya peringkat permulaan akan ada kesilapan. Kek terlebih tepung dan jadi keras, kek terlebih air jadi lembik, kek terlebih suhu jadi hangit dan macam-macam lagi.

Tetapi bila diperbetulkan akhirnya kek tersebut berjaya kita buat dengan cukup sempurna,tak lembik,tak keras dan tak hangit dah. Tahniah untuk diri kita, kita BERJAYA. Alhamdulillah.. Yeahhh!!!

Berani Untuk GAGAL, bunga kertas warna warni
Akhirnya BERJAYA juga.
Macam itulah nak berjaya, apa sahaja kerja yang kita buat, kita kena cuba lagi dan lagi. Sampai bila, sampai kita BERJAYA. Jika kita nak berjaya,kita kena selalu ada semangat untuk BANGUN selepas kita JATUH. Walaupun kita jatuh 10 kali pun,jika kita bangun pasti kita akan berjaya. Semua orang yang berjaya mereka pernah gagal dan mereka bangun dengan semangat untuk berjaya. 

Jika tak ada semangat ini,pastinya hari ini tak akan ada orang boleh naik kapal terbang. Sebab apa? sebab mamat yang reka kapal terbang tu kata dia gagal sebab kapal terbang pertama yang dia reka tak boleh terbang. Akhirnya setelah dicuba berkali-kali akhirnya kapal terbang tersebut BOLEH TERBANG. Mesti melompat gembira dia bila kapal terbang tersebut berjaya terbang dan mendarat dengan selamat.

Jika anda ingin berjaya dalam perniagaan internet juga. Anda boleh bongkar tentang [+]"Rahsia Usahawan Internet Tersohor Malaysia". Dapatkan panduan sebenarnya di dalam penulisan ini. 

Nak dapat RM10 000 pun macam ini juga, bermula dengan sedikit. Lama-lama boleh jadi RM10 000. Ada ker zaman sekarang orang nak bagi duit RM10 ribu mudah-mudah. Ada kena cari dan usaha insyallah jumpa. Nampanya ada berita baik hari ini, Insyallah nanti saya kongsikan. Nak sambung buat kerja dulu. Jobdirumah saya nak kena siapkan juga malam ini. Biasala nak dapat RM 10 000. Jika nak cuba dan berjaya dengan jobdirumah, boleh baca di Jobdirumah ini (klik sini). 


Share

25 comments:

  1. Terima kasih untuk kata2 semangat ni....:D

    ReplyDelete
  2. yg penting kita kena cuba, sekurang2 nyer kita dah mencuba dan kalau gagal pun msh ada pelung kedua kan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu KA. Berani mencuba sampai berjaya walaupun gagal dalam percubaan pertama.

      Delete
  3. cantiknya bunga kertas tu...dulu2 pernah belajar ttg cantuman tunas, tapi belum pernah apply lg..

    ReplyDelete
  4. Yg pnting usaha....x usaha x kan duit jatuh begolek..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju tu. Kena usaha tampa rasa putus asa, nanti akan ada hasil.

      Delete
  5. Berapa ramai la kn yg berani utk gagal..tapi msa knor bt kek dulu2 selalu tk jadi...ada la dua tiga org yg kutuk...walau mulutnya penuh dgn kek knor dia msih mmpu kutuk..mcm..mcm tk mskla, bntat la, itulh membkr semangat.skrg ni dia siap mta resepi lg...dunia kn bulat...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kita berjaya. Kita akan rasa besarnya nikmat kejayaan dan usaha yang Allah bagi. Kena sentiasa bersyukur juga.

      Delete
  6. yes yes... semangat macam nih sure boleh berjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat untuk berjaya kena sentiasa ada.

      Delete
  7. berani tuk gagal ni maksudnya sama macam berani amik risiko la kaneh!.nk berjay perlu semangat.yeh!

    ReplyDelete
  8. Terima kasih atas nasihat ini... Gagal itu sebenarnya pembakar semangat...

    ReplyDelete
  9. mana de kejayaan tanpa kegagalan kan.

    ReplyDelete
  10. Untuk sentiasa berjaya, letak target jangan tinggi sangat. Untuk sentiasa gagal, letak target jauh nun kat langit.. Actually dua-dua (berjaya dan gagal) mudah diperolehi..

    ReplyDelete
  11. dare to failed...tak cuba tak tahu.

    ReplyDelete
  12. suka entry2 motivasi camnih. Kadang2 rasa down, elok gak baca entry ni.

    ReplyDelete
  13. nak bisnes nie, hati mesti mau kental.. dan mesti degil utk berjaya.. heee

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan