Contoh Kerja Yang Jobdirumah Tawarkan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Semalam Mail tanya saya, "Contoh kerja yang jobdirumah tawarkan". Dia kata saya dan jobdirumah penipu sebab suruh join. Tapi semuanya kerja dia minta tak dapat. Saya macam nak tergelak pun ada dengan soalan tu? Jadi sebab nak jaga hati kawan. Takut nanti tak dapat nak makan kepak ayam Mail masa bulan puasa saya pun jawaplah.

Saya tanya dia, " Dah baca habis ke belum panduan dan dah tengok video tutorial yang pihak jobdirumah bagi?". Jawap Mail "Dah, tapi tak buat sangat". Patutlah susah. Jika ikut dan baca apa yang pihak jobdirumah bagi sebenarnya senang sahaja.

Contoh Kerja Yang Jobdirumah Tawarkan, kerja dalam jobdirumah,
UD$300 - Contoh Kerja Yang Jobdirumah Tawarkan - 4 March 2014

Inilah orang kita, sebab dah biasa dengan ikan yang diberi, bila bagi joran dah tak tahu nak memancing ikan macam mana. Semuanya nak kena suap. (maaf yae Mail)

Tapi oleh kerana saya dah biasa dengan Mail, dia anak manja jadi saya tak salahkan dia. Saya pun ceritalah apa yang patut tentang jobdirumah.

1) Mula-mula kita Daftar Jobdirumah di sini - Kena bayar sedikit untuk perkhidmat pihak jobdirumah nak carikan kerja, maintenance server mereka, masa dan tenaga mereka untuk bagi, cari sediakan ribuan kerja kosong kepada kita yang daftar ini. Banyak lagi jika nak kira. Cukuplah satu dua contoh yang saya bagi sebab apa kena bayar masa daftar tersebut.

2) Lepas daftar akan dapat akaun kita dan pelbagai contoh panduan dan video tutorial macam mana kita nak buat kerja dan dapatkan kerja dalam Portal Jobdirumah. INGAT-baca berkali-kali sampai faham. Ikut macam jobdirumah bagi panduan Insyallah akan dapat PULANGAN balik apa yang kita daftar tadi tu.

3) Pagi-pagi pihak Jobdirumah akan hantar email tentang kekosongan kerja yang terdapat dalam Portal Jobdirumah. Daripada email-email tersebut boleh mohon kerja ikut kesesuaian kita. Tengoklah dari segi masa nak siapkan kerja, bayaran dan  kerja. Boleh pilh kerja mana yang kita nak.

4) Bila dah mohon kerja tersebut. Kena dengan cara dan rezeki kita. Dapatlah kerja tu. Dah dapat buat ikut apa yang mereka nak. Satu nasihat kat sini- Buat kerja sehabis baik. Kalau boleh bagi 120% usaha kita bagi lah. Insyallah jika kerja yang kita buat tu mereka berpuas hati. Tak mustahil mereka akan cari kita lagi untuk kerja-kerja seterusnya. Saya dapat banyak macam ni. Majikan cari kita balik untuk buat kerja lain dan dapat bayaran berganda-ganda lagi.

5) Bila dah siap buat kerja tersebut. Hantar dan tunggu bayaran. Tamat.

Saya nak tunjuk juga beberapa contoh kerja yang terbaru ada dalam jobdirumah dan saya pun ada mohon juga kerja tersebut. Dapat tak dapat bergantung kepada rezeki.
Jika anda nak mohon kerja tersebut pun boleh juga. Baru semalam (4 March 2014)  saya perasan kerja ni ada dalam Jobdirumah. Ini antara contoh kerjanya. Ada kerja yang majikan nak bayar USD$300 dengan hanya "Remove Likes From a Facebook page" (Gambar atas) dan buat kerja "Copy/Paste" dengan bayaran USD$20. Jika dapat dua kerja mudah ni dapatlah USD$320. Tukar ker RM dapat kira-kira RM1049.28. Boleh lah kan. Nak kata banyak tak ada lah banyak sangat. Dapat 1K bayaran upah kerja kita, balik modal sangat dengan bayaran pendaftaran tadi.

Contoh Kerja Yang Jobdirumah Tawarkan, kerja dalam jobdirumah,
UD$20 - Contoh Kerja Yang Jobdirumah Tawarkan - 4 March 2014

JIKA anda berminat nak buat duit poket dengan Jobdirumah ini. Saya sarankan anda daftar cepat-cepat di sini.-->> Pendaftaran Jobdirumah.

Semoga perkongsian ini membuka peluang kepada anda dan saya untuk terus berusaha menjana duit poket dengan Portal Jobdirumah. Selamat berusaha.

80 Comments

  1. Salam PMDR...mcm berminat je kakpb tapi boleh ke tumpukan dgn kerja rumah yg tak habis2 sampai malam, tu yg kakpb fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. tapi kena buat masa yang lapang. Kena cari masa. Insyallah akan dapat hasilnya. Setuju dengan kata-kata akak Mia kat bawah tu. Jika ada kemahuan, di situ ada jalan.

      Delete
  2. info yg terbaik.., ehhee

    ReplyDelete
  3. Jika ada kemahuan, di situ ada jalan....:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak Mia. Insyallah ada rezeki jika berusaha.

      Delete
  4. Salam. Terbaiklah contoh yang disiarkan. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama Aisyah. Banyak lagi kerja yang mudah-mudah dalam jobdirumah. Nak kerja yang susah pun boleh juga. Ikut masa yang kita ada.

      Delete
  5. x berkesempatan lagi nak explore yg ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Ada masa nanti boleh cuba. Siapa lambat rugi..hehe..

      Delete
  6. terbaik la info

    ReplyDelete
  7. Contoh job yg cik manggis dpt tu...boleh ke di buat berperingkat2..atsu kenasiapkan sekali buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergantung kepada kerja juga akak. Biasa saya buat kerja yang sekali buat siap. Yang berperingkat tak jarang buat. ada juga. Tapi saya lebih suka ambil kerja yang sekali buat sahaja. Kerja yang kita pilih ini sebaiknya ikut kemampuan kita. Insyallah jika kerja yang kita buat tu bagus. Tak mustahil mereka akan cari kita lagi untuk kerja seterusnya. Saya dapat banyak kerja macam tu. Cuba daftar dulu. Ambil kerja yang senang dahulu. TQ.

      Delete
    2. setakat ni belum trylah.akak on9 pun sejejap sekjap..sambil buat benda2 lain..satu hari insyallah..teringin nak buat juga..

      Delete
  8. Kalau tengok task yg diberi dan you pilih tu memang mudah teramat sangat ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya buat kerja yang mudah sahaja akak. Biar sedikit asal selamat dan dapat buat duit untuk tambah pendapatan.

      Delete
  9. kalau dah baca panduan dan tengok tutorial memang mudah untuk fahami..lagipun setiap pagi ada je email tawaran kerja yang masuk. Tinggal dan pilih yang kita tahu buat je. Mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu puteri. Kerja-kerja dalam portal jobdirumah pun mudah nak buat jika kita ikut panduan yang mereka bagi.

      Delete
  10. betul tu. kena pilih kerja yang kita rasa boleh buat dulu. bila dah ok, baru cari yang lain pula kan.. macam menarik sangat kerja dari rumah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ros. Betul tu, buat sikit-sikit. Takut nanti buat banyak tak terkejar. Boleh join jika berminat.?

      Delete
  11. pilih kerja bebaik, jgn tamak ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika boleh nak tamak. Tapi tak sempat, Kena ikut kata-kata admin. :-)

      Delete
  12. nampak menarik..yang penting dapat bagi komitmen kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Boleh cuba jika berminat dengan jobdirumah.

      Delete
  13. Anonymous5.3.14

    mmg cukup menarik, tp KA belum nak cuba lagi lah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Nanti ada masa KA boleh cuba. Best bila dapat bayaran hasil buat jobdirumah.

      Delete
  14. masih xtry2 lagi la...dr hari tu mcm bminat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambat cuba rugi akak Aisyah. Boleh jana wang tambahan dengan jobdirumah ni.

      Delete
  15. mudahnya dgn jobdirumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah insyallah jika akak ikut panduan yang pihak jobdirumah bagi lepas buat pendaftaran.

      Delete
  16. Macam best jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best buat kerja dalam jobdirumah akak Izni.

      Delete
  17. betol kahh ini.? tapi macam susah jew kejenye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul IP. Banyak aje kerja yang mudah dalam jobdirumah. Cuma kena rajin cari. Bila dah biasa dengar jobdirumah. Mudah aje nanti nak cari peluang kerja yang mudah dan lumayan untuk dapatkan pulangan. Cubalah daftar ikut link yang saya bagi tersebut. Terima kasih.

      Delete
  18. Slm.saya da daftar dgn byran rm50 tu..then da dpt senarai kerja.tp nk bid tu susah.rmai yg lagi berkelayakan.so, saya masih belum dapat apa2 tawaran..cmne nk setelkn mslh ni ye PMDR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bid boleh memberi kelebihan yang menunjukkan Amir nak kerja tu..bukan hanya untuk suka-suka. Bid akan memberi kelebihan kepada kita yang buat Bid atas satu-satu kerja. Insyallah nanti dapat lah tu. Bersabar..

      Delete
  19. bunyi macam menarik, dan mama tahu ramai yang cuba.. begitu juga dengan diri ini.. hihi... tapi, nanti dulu.. mama kena pastikan dulu.. bukan apa, sibuk uruskan anak-anak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menarik Nor. Tak apa, ada masa nanti boleh cuba. Waktu kerjanye di tentukan sendiri oleh kita. Itu yang best jobdirumah ni..

      Delete
  20. klu lepas spm boleh ke nk wat job ni smntara tunggu result klua. bkan ape, takot x layak je

    ReplyDelete
  21. Boleha eja nak join. Ramai student yang buat kerja-kerja dalam ni.

    ReplyDelete
  22. boleh la nak cuba juga...sambil2 jadi suri rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Boleh cuba. Ramai yang dah dapat hasilnya.

      Delete
  23. emmy8.1.15

    sy dh lama nk try JD ni. tapi dok search kat internet ni mcm xbrp nk pcy since sy xde spe2 yg rapat pernah join JD ni. agak2 kalau tahun ni sy baru nak start masih blm terlambat ke? need your experience advise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih tak terlambat. Macam-macam kerja ada dalam jobdirumah ni emmy. Saya sarankan emmy sertainya.

      Delete
  24. Anonymous28.7.15

    saya dh mendaftar dan membuat pembyaran utk video JDR.so slps ini ape yg perlu sy buat..minta pencerahan dari tuan admin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas daftar pihak JDR akan bagi panduan bertulis dan video panduan. Tuan/puan lihat panduan yang diberikan. Insyallah dalam tu semua diceritakan satu persatu macam maan nak buat kerja dalan JDR. Selamat manjana pendapatan dengan JDR.

      Delete
  25. Anonymous29.9.15

    assalam... sy nk bertanya.. selepas pembayaran kite perlu tggu dlm 1-3 hari yea tuk dptkn passwrd??

    selepas dptkan passwrd baru kite blh apply tuk apa2 kerja yea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Bergantung kepada pihak jobdirumah juga. Biasanya cepat aje. Nanti mereka akan bagi panduan. Baca dan tengok video panduan yang diberi. Ikut dan buat seperti yang mereka ajar. Insyallah ok. Selamat menjana pendapatan dengan jobdirumah.

      Delete
  26. bwh 18 boleh join ke?? cam best je..tkot la klau kne bgi no akaun bank..hacker skrng ramai sngt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Minta kebenaran daripada ibu bapa. Tak perlu bagi no bank oscar kepada pihak jobdirumah. Nanti pihak jobdirumah bagi panduan, dalam tu semua mereka cerita.

      Delete
  27. macam mana nk bayar paypal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bayar apa ni? Guna akaun paypal yea. Kalau tak ada, kena buka dulu satu akaun paypal.

      Delete
    2. Kalau nak bayar unutk dapatkan panduan JDR. Guna bank cimb atau maybank pun boleh. Dah buat bayaran, sertakan bukti pembayaran kepada pihak JDR. Lepas bayar mereka akan bagi panduan tersebut.

      Delete
    3. febreze24.10.15

      Oh..bukti pembyaran tu snap pastu hantar kat email pihak jdr ke??

      Delete
    4. Jika dapat buat macam tu ok juga. Nanti mudah pihak mereka proses pendaftaran anda.

      Delete
  28. Replies
    1. Boleh cuba akmal. Ramai yang berjaya dapat hasil dengan jobdirumah.

      Delete
  29. Bestnya tapi macam takut mmpu ke buat...inshaallah akn cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang seronok buat jobdirumah. Ada macam-macam kerja, boleh pilih yang mana sesuai dengan kita. Cubalah buat jobdirumah GK.

      Delete
    2. Selepas buat bayaran, perlu pengesahan ke?

      Delete
    3. Yea. Pengesan pihak Jobdirumah akan email kepada anda di email pendaftaran.

      Delete
  30. Boleh guna bank islam x nk byar rm50 tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak senang guna maybank atau cimb. Tak pun paypal.

      Delete
    2. Ok...pastu email yg daftar dkat jobdirumah kena sama dgn email PayPal sya ke?

      Delete
    3. Tak sama pun tak apa. Nak bezakan email.. Tapi kalau malas nak banyak email guna yang sama pun boleh.

      Delete
  31. Nk tnya psal PayPal....perlu ke says verify PayPal saya? Kalau xbuat boleh tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus verify. Boleh guna untuk yang lain-lain pula.

      Delete
  32. Ada feedback kata susah nk bid and dpt kerja. Betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut panduan yang pihak jobdirumah bagi insyallah mudah dapat kerja. Semuanya ada dalam panduan tersebut. Asah kemahiran dan skill anda juga.

      Delete
  33. Boleh tak kalau bayaran upah itu dimasukkan ke dalam akaun Bank Islam saya? Ke perlu wujudkan akaun bank lain? Please reply,saya merayu. Terima kasih.

    ReplyDelete
  34. sye dah bayar melalui visa card tapi tak dapat panduan jdr.....
    macam mana ye??

    ReplyDelete
  35. Bila bayar tu? Biasanya selepas buat pembayaran. Pihak jobdirumah sahkan pembayaran nanti mereka akan bagi panduan serta id dan password untuk encik/puan. Jika tak dapat. Boleh hantar email kat jobdirumah. Selamat menjana pendapatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari jumaat sye bayar, dah hari ahad tapi tak ada pun.....

      Delete
    2. Mungkin selepas 1-2 HARI BEKERJA mereka akan proses. Boleh tunggu sehingga hari ni atau esok. Jika tak dapat juga, boleh hantar email di team support jobdirumah jdr(@)jobdirumah.com atau sms/WA +60102098444 (Isnin - Jumaat, 9am-5pm) no ini. Biasanya mereka akan cepat buat pengesahan. Hari ni hari bekerja. mereka akan buat nanti.Terima kasih.

      Delete
    3. dah dpt pengesahan...
      thanks kerana bagi info .....

      Delete
    4. Sama-sama. Dapat juga akhirnya. Dah dapat boleh mula buat kerja dan jana pendapatan yea. Selamat maju jaya ET.

      Delete
  36. job yg sesuai utk student apa ya??
    saya dah cari tapi kebanyakkan job memerlukan skill2 yg tinggi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yea ker? Boleh bagi contoh apa kerja yang skill tinggi tu? Saya rasa ok aje. Ramai student yang buat kerja dalam jobdirumah. Tak ada masalah. Bila dah daftar jobdirumah. Baca dulu panduan yang diberi. Lepas tu cuba. Usaha sikit yea. Boleh pergi jauh student yang rajin macam yoyo ni.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.