Wordless Wednesday - Buat Baik Jangan Buat Jahat

2013-05-29

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ni nak berkongsi Wordless Wednesday dengan kawan-kawan blogger. Semoga perkongsian ini mamberi manfaat.


Kalau tak boleh buat BAIK, Jangan pula buat Jahat sebab tak buat jahat tu pun, kira dah cukup BAIK. Sentiasa la kita buat amal-amal yang baik. :-) Semoga kita diberi taufik dan hidayat untuk berbuat baik. Amin.


Share

11 comments:

  1. setuju...

    bt baik berpada2, bt jahat jgn sekali...tp skrg nih terbalik lak kn

    ReplyDelete
  2. Bagus dengan kata-kata nasihat ni

    ReplyDelete
  3. baru ni ada kes kecurian kat tempat saya..yg terinaya adalah budak baik...smpaikan polis cakap'klu baik sgt pun jadi makanan org yg jahat skrg nih...

    ReplyDelete
  4. Baik pun disalahanggap, apatah jahat...tp sekali buat, sampai mati org kenang. Yg baik terus tak pandang. Apa pun...yg baik kita buat biarlah ikhlas.

    ReplyDelete
  5. yg penting jgn pura-pura buat baik..

    ReplyDelete
  6. yg jgn buat jahat,..sbb sekali bt jahat..org ingat sampai mati

    ReplyDelete
  7. nasihat dan peringatan utk semua juga kan !

    ReplyDelete
  8. betul..!!!
    hehehe..cikda terpikir pulak, best jugak kalau cikda nak membebelkan anak cikda guna kata2 hikmah ni.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan