Kebenaran Yang Pahit

2012-10-12

Assalamualaikum..

Antara Hidup Dan Mati...

Hidup: Kenapa Manusia Cintakan Aku Tapi BENCIKAN Kau?

Mati : Sebab Kau Adalah TIPU DAYA yang INDAH.. Sedangkan AKU adalah KEBENARAN yang PAHIT..

Hakikatnya..
Kita Lebih Memilih TIPU DAYA dari KEBENARAN...
Lihat Saja?? Bersungguhkah Kita Menyiapkan DIRI bertemu KEBENARAN itu??



Share

20 comments:

  1. buat la keputusan yang terbaik kan

    ReplyDelete
  2. Dua-dua kena seimbangkan. Kerja seolah-olah utk hidup selamanya dan beribadah seolah-olah akan mati esoknya...

    ReplyDelete
  3. mengingati mati itu adalah orang yg bijaksana..

    ReplyDelete
  4. seimbangkan supaya kita memperolehi kebagahian dunia akhirat...

    ReplyDelete
  5. ingat mati ada pahala.. smoga kita mati dalam husnul khatimah.. aminn

    ReplyDelete
  6. setuju ngn k Zakie, kene seimbang, tak blh juga kite lupakan terus dunia, sbb kite juga perlu berusaha utk kehidupan kite... tp mmg betul walau apa pun kite perlu sentiasa mengingati mati

    ReplyDelete
  7. tq berkongsi..dalam hidup segalanya perlu sama rata..dunia vs akhirat

    ReplyDelete
  8. kdng kebenrn itu mmg phit unk kta terima..tpi termalh dgn penuh kkuatn dn ktkwaan..

    ReplyDelete
  9. oouh. terkesan.
    tq for sharing :)

    ReplyDelete
  10. haah kan, dunia ni tempat ujian je kan, ujian pangkat, harta, anak2 dan nama tapi ujian inilah yg manusia sering kejar dan dibangga-banggakan

    ReplyDelete
  11. semua orang nak masuk syurga..tapi takut mati..

    terima kebenaran yang pahit tu..insya allah..syurga menanti kita.. tinggal berusaha kat dunia ni utk dapatkannya..

    ReplyDelete
  12. memang adakalanya kebenaran itu pahit
    tapi kita kena juga menerimanya ..
    insyaallahh setiap sesuatu itu punya alasan dan hikmahnya ;)

    ReplyDelete
  13. Terima kasih berkongsi..kita perlu bijak dan buat keputusan yg paling baik..

    ReplyDelete
  14. kebenaran mmg pahit tp sebenarnya kalau kita faham & taat akan perintahNYA insyaallah manis sebenarnya..

    ReplyDelete
  15. tapi kdg2 sakit nak tahu kebenaran..takut tak dapat terima kenyataan:(

    psst...mula2 kakak pegi kat dashboard blog kite tu..cube cari stat...pastu akak tengok kat trafic source..pastu... tekan more...

    klu kakak tak bape faham, t saye buat entry pasal carik bende tu ek?:)

    ReplyDelete
  16. gd one utk kita sama2 fikirkan

    ReplyDelete
  17. Terima kasih kongsi...

    ReplyDelete
  18. walaupun pahit..tapi kita tetap menyiapkan diri untuk menghadapinya

    ReplyDelete
  19. perlu seimbang kan harta dunia & harta akhirat..

    ReplyDelete
  20. yekn..perlu seimbang :) sama2 kita berusaha ke arah itu,insyaAllah :)

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan