Bukan Susah Pun Nak Solat

2012-10-11


Assalamualaikum..

1. Masuk waktu SOLAT?.. Apa lagi.. Prepare la untuk solat..
2. Ambil wuduk : 30 Saat.. Bergantung Kepada Anda Lah Yaa...
3. Mulalah bersolat : 5 Minit Je!
4. Doa-doa sikit sebab doa lepas solat fardu ni mujarab tau.. : 30 Saat..
5. Dah Siap..! 6 minit aja la..! Apa susah?..

P/S : Semua ini bergantung kepada anda semua.. Lagi lama anda luangkan waktu untuk solat.. Lagi TERBAIK.. OK!.. (^_^)






Share

23 comments:

  1. yup.. semuanya bergantung kepada diri kita sama ada nak atau tidak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. bukan susah pun nak solat.

      Delete
  2. solat itu mudah.. walaupun mudah tapi ramai yang meringankan solat.. tq atas ingatan ini ya sis :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama akak. Semoga kita semua dapat jaga solat dengan baik.

      Delete
  3. Inilah juga yg selalu kakak kata pada anak kecik kakak bila dia khayal bermain. Baca buku cerita lagi lama tapi khusyuk bukan main, kalau suruh solat asyik kata sekejap-sekejap.. Kena pantau anak-anak kita supaya jadi amalan dan kebiasaan..

    ReplyDelete
  4. tak susah pun ada yang solat macam ayam patuk padi.. apa lah yang dikejar T_T

    ReplyDelete
  5. comelnye katun tu..katun pun solat.. tulah ramai amek ringan pasal solat.. padahal solat tu kunci segala-galanya..

    ReplyDelete
  6. ibubapalah contoh terbaik..

    ReplyDelete
  7. memang mudah kan ..
    kitee je suke lambat2 kann huhuh
    ( alamakkkkkkkkk cepat2 gi solatt huhuh )

    ReplyDelete
  8. insha Allah,lepas solat jadi tenang setenangnya :)

    ReplyDelete
  9. memang tak susah... tapi masalahnyer setantu yang mengikat kita... sekejapjer kot....

    ReplyDelete
  10. mmg mudah tapi masih ramai yg liatkan :)

    ReplyDelete
  11. Part doa sikit tu aku suka.. memang mujarab :)

    ReplyDelete
  12. orang yg malas je selalu byk alasan tang solat nii... :)

    ReplyDelete
  13. solat perkara yg wajib kita laksanakan tapi heran kenapa masih ada yg malas untuk lakukan..bila ditegur katanya urusan masing2..

    ReplyDelete
  14. Tak susah solat..tapi susah bg org yg ambil ringan ttg solat..mahasabah diri...:-)

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan