Kerja Part Time Malam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Kerja Part Time Malam. Rasanya ramai tak orang yang buat kerja part time waktu malam sekarang. Sejak ekonomi tak menentu. Saya perasan makin ramai yang buat kerja part time waktu malam. Kebiasan mereka yang buat part time waktu malam ini mereka-mereka yang nak cari duit lebih.

Kerja Part Time Malam
Kerja Part Time Malam
Bila keadaan ekonomi tak menentu. Apa yang kita boleh lihat, harga barang meningkat, minyak petrol tak payah cakaplah. Sekejap naik, jarang-jarang turun lepas tu naik balik. Harga barang pun sama. Makin hari makin naik.

Jika anda selalu beli barang dapur mesti perasan semua ini. Pergi pasar bawa RM50 boleh beli apa-apa yang perlu aje. Jika dulu, masuk pasar bawa RM50 keluar pasar boleh beli macam-macam lagi. Sekarang dah tak sama macam dulu. Betul tak?

Buat Kerja Part Time Malam
Oleh sebab keadaan yang makin menghimpit sekarang. Sebab tu ramai dikalangan kita yang mula buat kerja part time waktu malam.

Saya nak kongsikan tiga kerja part time waktu malam yang boleh anda buat. Mana yang rasa nak tambah pendapatan, boleh cuba dan buat yea. Insyallah kerja part time ini boleh membantu meringankan kos peningkatan sara hidup sekarang ini.

1) Bisnes Burger- Bagi yang suka masak-masak. Rasanya tak susah nak buat bisnes burger. Cari tempat yang sesuai untuk buka stall burger, sediakan peralatan nak buat burger, belajar buat burger biar sedap dan lepas tu boleh jual. Tak susah nak mulakan bisnes burger ini. Dengan panduan yang betul. Tak mustahil nak jual 50-100 biji semalaman setiap hari, jual dengan harga RM3-RM5 sebiji. Setiap malam kurang-kurang bole dapat RM150-RM300 setiap hari. Jika anda berminat untuk mengetahui tentang selok-belok memulakan perniagaan burger, anda boleh dapatkan info lengkap di website Panduan Bisnes Burger ini.

Bisnes Burger
2) Bisnes Bakeri- Bisnes ini orang perempuan boleh buat. Sebab apa, bab-bab buat roti,kek dan biskut ini serah pada mereka. Walaupun waktu siang anda bekerja. Balik dari kerja, buat adunan dan bila waktu malam dah boleh nak bakar. Macam kat tv tu. Tak susah jika tahu cara nak buat dia. Ramai dikalagan ibu-ibu yang buat kerja part time macam ini. Tapi ingat, ianya bukan untuk golongan wanita sahaja. Orang lelaki pun ramai yang buat bisnes macam ini. Di mana ada usaha, di situ ada jalan.  Bagi yang berminat nak buat bisnes bakeri ini. Anda boleh rujuk Panduan Bisnes Bakeri ini. Ianya menyediakan panduan lengkap bagi memulakan perniagaan ini dengan mudah.

Kerja Part Time Malam, Bisnes Bakeri
Bisnes Bakeri Mudah
3) Buat Kerja Online Dari Rumah- Kerja yang menjadi pilihan ramai masa kini. Jika di rumah ada kemudahan internet dan cukup syarat utama nak buat kerja ini. Caranya mudah sahaja, anda daftarkan diri di Portal Jobdirumah. Lepas daftar, pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan video tutorial langkah demi langkah nak buat kerja dalam portal tersebut. Buat kerja siap anda akan mendapat bayaran. Banyak mana kerja yang anda nak buat anda boleh buat. Rajin buat kerja, akan dapat banyak hasil. Nak tahu cara-cara nak buat kerja dari rumah tersebut. Anda boleh rujuk Portal Jobdirumah ini.
Kerja Part Time Malam, Kerja Dari Rumah,
Kerja Dari Rumah
Ini antara 3 jenis kerja part time waktu malam yang mudah untuk dibuat. Semua kerja-kerja diatas memberi peluang untuk anda menambahkan pendapatan yang sedia ada. Bagi mereka yang berminat nak menambahkan pendapatan mereka. Boleh cuba dan buat salah satu kerja di atas. Jika nak buat semua pun boleh.

Kongsikan entri "Kerja Part Time Malam" ini dengan rakan media sosial anda untuk manfaat bersama. Sharing is caring.

Jom tambah pendapatan!

21 Comments

  1. Apa yg kakak nampak business online yg ramai buat sekarang
    Memang membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Bisnes online ramai yang buat. Sebab utama senang nak urus, dimana-mana boleh tengok.

      Delete
  2. MLM pun kerja waktu mlm jgk.. hehe
    Selamat bekerja..asalkan rezeki yg halal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak suka MLM tuan, betul tu. Cari rezeki halal lagi penting.

      Delete
  3. Dengan keadaan sekarang memang oerlukan pendapatan tambahan.. Buat lah kerja apa pun yang penting pastikan halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ada pendapatan tambahan satu kelebihan sekarang. Ekonomi tengah pusing. Ada income lain boleh tampung pendapatan yang ada.

      Delete
  4. Memang kena ada pendapatan sampingan, dengan keadaan semasa la ni, rasa tak cukup dengan apa yang ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat kerja yang mudah kita nak tengok dan kawal. Ada pendapatan sampingan satu kelebihan sekarang.

      Delete
  5. teringat akk ipar... dia buat keje2 insurans dia sblh mlm... pg dia keje mcm biasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yang buat kerja macam tu sekarang. Nak cari duit lebih.

      Delete
  6. Pada pendapat saya, jika di waktu siang kita sudah kerja makan gaji, sebaiknya untuk mencari pendapatan tambahan, di waktu malam kita usahakan buat bisnes online.

    Kalau betul caranya, setahun dua inshaaAllah dah boleh berhenti kerja makan gaji dan uruskan bisnes sepenuh masa.

    Bagi saya pula, saya melakukan kerja sendiri. Di sebelah siang saya gunakan untuk merawat pesakit-pesakit yang mengalami gangguan makhluk halus, lebih kepada perkhidmatan.

    Dan disebelah malam pula, saya akan uruskan perniagaan online saya, juga berkaitan dengan produk khusus dalam perubatan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam-macam boleh buat kerja waktu part time malam jika kita nak cari pendapatan tambahan sekarang. Jika rajin boleh jual burger dan buat bisnes bakeri. Jika nak buat kerja dari rumah secara online pun boleh. Mana-mana yang senang dan selesa dengan waktu yang ada.

      Apa yang penting bisnes tu mudah kita nak buat dan boleh menjana income. Bagi yang berminat, boleh rujuk panduan yang saya kongsikan di atas.

      Delete
  7. Terima kasih atas perkongsian nie... At least bagi idea untuk mereka yang mencari jalan untuk menambahkan pendapatan... Lagi satu, kalau berniat untuk berniaga tu, kita perlulah kreatif dan inovatif... Jangan meniru orang lain, kelak akan binasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, sekarang macam perlu untuk buat kerja part time. Boleh menambahkan pendapatan yang ada.

      Delete
  8. kesian orang sekarang kan, siang kerja, malam pun kena kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ramai yang buat macam tu. Kebiasanya yang buat ni untuk menampung perbelanjaan sedia ada. Jadi nak tak nak keputusan pada diri masing-masing juga. Mereka yang rajin boleh buat kerja part time.

      Delete
    2. zaman skrang ni semua orang perlukan extra. kesian

      Delete
    3. Ramai yang buat kerja part time untuk menampung perbelanjaan yang meningkat. Bagi yang nak tambah pendapatan boleh cuba kerja-kerja di atas.

      Delete
  9. Betul tu PM, Rm50 henggit sekarang ni dah tak bernilai sangat pun. Tapi apa pun syukurlah jugak dpd tak de. Kalau dah terpaksa nak menambah pendapatan, rasanya jual apa pun sanggupkan PM.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nilai duit jadi kecil bila harga barang makin besar. Nilainya masih sama, cuma bila beli barang jadi makin kecil. Cubalah buat kerja part time jika nak tambah income.

      Delete
  10. Ada keburukan juga sebenar, nanti xdapat bbagi komitmen kat pekerjaan utama. dengan mengantuknya lagi kan.. tapi Hana rasa kalau yang masih bujang mesti tak kisah. kalau yang sudah bekerluarga kena fikir juga la kan..

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.