Ibadah Korban Di Tempat Yang Lebih Memerlukan

2016-08-17

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Wordless Wednesday- Ibadah Korban Di Tempat Yang Lebih Memerlukan. Wordless Wednesday, hari di mana blogger seluruh dunia membuat entri Wordless Wednesday. Apa itu Wordless Wednesday (WW) ini? Ia merupakan entri dari blogger tanpa sebarang ayat atau keterangan, hanya semata gambar, dan pengunjung boleh interprestasi dengan pandangan masing-masing di ruangan komen. Saya buat entri ni bolehlah mengurangkan aktiviti menulis dalam blog hari ini.

Ibadah Korban Di Tempat Yang Lebih Memerlukan
Ibadah Korban Di Tempat Yang Lebih Memerlukan. Hari ni nak kongsi info dengan kawan-kawan yang berhajat nak buat korban mahupun akikah di tempat atau di negara yang lebih memerlukan.

Kadang di tempat kita daging korban banyak sangat bila tiba musim korban. Ada setengah tempat sampai tak tahu nak bagi kat siapa lagi daging-daging korban. Jadi ada baiknya jika kita kongsikan rezeki ibadah korban dan akikah yang kita nak buat tahun ini untuk saudara seagama dengan kita di negara-negara yang lebih memerlukan. Hasil dari pendapatan sampingan boleh juga nak buat ibadah korban pada tahun ini.

Kepada yang berhajat nak buat ibadah korban di negara umat Islam yang lain. Boleh berbuat demikian. Semoga usaha kita yang tak seberapa ini dipandang oleh Allah SWT sebagai satu amal jariah yang baik untuk dibawa pada kehidupan akhirat kelak.

Boleh dapatkan maklumat dan cara pelaksanaan ibadah korban ini di sini--->> Ibadah Korban (klik sini) atau klik bener dibawah.
Kongsikan entri Ibadah Korban Di Tempat Yang Lebih Memerlukan untuk manfaat orang lain juga. Terima kasih.
Share

10 comments:

  1. ckp psl daging korban ni, sy teringat someone. dia punya laa dpt byk daging korban. tp dibiarkan dlm peti sejuk. bkn nk beri sikit kt org lain. at the end daging tu membusuk begitu je...sedihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan jadi membazir pula. Bila banyak sangat buat korban jadi macam tu pula kat tempat kita. Nak selamat buat sikit aje dalam satu rumah. Jika nak buat lebih. Bagus buat kat negara Islam lain juga. Bantu saudara Islam kita yang susah di luar sana. Dapat pahala bantu orang susah lagi.

      Delete
  2. daging korban ni manis, buat masak apa pun sedap je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu daging korban sedap. Buat korban boleh kongsi rezeki yang kita dapat dengan orang lain juga.

      Delete
  3. dapat daging korban mcm2 menu boleh dimasak...paling best pernah dapat part tulang...buat sup tulang terus...haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap daging korban. Jika bagi pada mereka yang jarang-jarang dapat makan daging mesti mereka lagi seronok.

      Delete
  4. elok plan betul2 kalau nak buat korban. sebab yelahkan harga sebahagian korban bukan murah dah sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Jika tak mampu buat dengan harga yang tinggi. Buat yang harga rendah rendah pun ok. Dalam info diatas untuk satu bahagian lembu korban hanya RM350 sahaja. Jauh lebih murah dengan harga tempat kita. Boleh cuba bagi yang berminat. Di samping buat korban. dapat juga bantu saudara Islam kita di negara yang memerlukan.

      Delete
  5. Umat Islam di Malaysia nie lebih mengutamakan Hari Raya Puasa... Hari Raya Korban hanya dipandang sepi je... Nak buat ibadah korban pun ramai yang berkira.

    ReplyDelete
  6. Harga dia pun lebih murah ye PM...
    Kalau kat sini cecah Rm700 satu bahagian.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan