Boleh Ker Berlapar Turunkan Berat Badan

2014-11-06

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Boleh Ker Berlapar Turunkan Berat Badan?? Ada orang kata nak turunkan berat badan adalah dengan cara berlapar?

Betul ke? Berlapar boleh turunkan berat badan kita.

Berlapar Turunkan Berat Badan
Boleh Ker Berlapar Turunkan Berat Badan??
Salah sebenarnya kalau kita nak turunkan berat badan dengan berlapar.

Diet dengan berlapar hanya akan merendahkan metabolisma anda dan menyebabkan penguraian otot-otot badan (permulaan ke arah kegemukan jika makan secara tidak terkawal selepas itu).

Bagaimana cara yang betul untuk turunkan berat badan?

Tidak lain dan tidak bukan adalah dengan cara Teknik Formula Kurus.

Salah satu teknik bakar lemak pantas adalah melalui senaman. Yea bersenam boleh menurunkan berat badan kita tanpa perlu kita berlapar.

Dengan senaman,kalori boleh digunakan dan anda juga dapat mengekalkan/menaikkan metabolisma badan, seperti senaman weight training mampu menaikkan metabolisma anda dan menyingkirkan lemak yang berlebihan.

Cara keduanya adalah dengan berdiet dengan cara yang betul.

Kawal diet anda dan lakukan senaman secara konsisten. Diet secara drastik dan melulu boleh membuatkan anda tertekan, moody, tidak bermaya seterusnya bukan sahaja menjejaskan badan anda, keluarga, MALAH kerja dan sosial anda turut terjejas. Percayalah ini yang bakal anda hadapai jika salah cara diet yang dibuat dengan BERLAPAR.

Kesan Buruk Berlapar Kepada Tubuh Anda?
Mudah jawap semestinya ianya membahayakan kesihatan anda. Membiarkan tubuh berlaparan mungkin akan menghasilkan berat badan yang diinginkan. Tetapi yang terjadi di dalam tubuh ternyata tidak banyak disedari oleh sebagian besar daripada kita. Beberapa bahaya kepada kesihatan dari diet yang menahan dengan berlapar adalah:

  • Menggalakan proses batu empedu
  • Kehilangan kalium dan elektrolit tubuh badan
  • Kurang gizidalam badan
  • Boleh menyebabkan rasa berpusing dan jika serius boleh pengsan
  • Kehilangan konsentrasi dan tumpuan
  • keletihan

Adalah perkara yang mungkin akan berlaku, berat badan anda akan bertambah disebabkan nafsu makan kembali meningkat disebabkan anda menahan diri dengan berlapar tadi. Ianya pasti sukar untuk dibendung lagi.

Ok baiklah sekarang saya nak kongsi kepada anda satu laman web yang sangat BERGUNA dalam menerangkan kaedah TERBAIK untuk anda menurunkan berat badan dengan cara yang BETUL lagi SELAMAT. Ianya adalah dengan berpandukan Teknik Formula Kurus

Anda boleh terus sahaja ke laman web berikut untuk mengetahui cara sebenar bagi menurunkan berat badan tanpa perlu berlapar lagi. Penerangan dan perinciannya boleh rujuk di sini-->  Teknik Formula Kurus Nazrin Nasser.

Boleh Ker Berlapar Turunkan Berat Badan??
Sedap lagi menyelerakan.
Selamat berjaya menurunkan berat badan yang ideal.

Share

14 comments:

  1. pada mama, berlapar adalah sia-sia. Tapi, berlapar, bila sibuk dengan kerja.. konfem boleh turun... mendadak2 lagi.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berlapr jika tak kena caranya boleh jadi mudarat pulakan. Sebaiknya kena rujuk mereka yang tahu.

      Delete
  2. Mengikut sunnah nabi adalah sebaik-baik panduan. Makan jika lapar berhenti sebelum kenyang..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Hamidi. Dalam sunnah ada kejayaan.

      Delete
  3. huhuhu.... tp ramai kt opis akak ni yg diet walaupun tak berlapar sgt... bile kwn2 yg tak diet nk mkn buah pun kene jerit sbb diet yg deme bt tak blh amik buah amik protein ngn syr je... aduhla akka yg tak diet pun serabut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer ker diet macam tu Akak. Setahu saya makan buah bagus untuk jaga diet harian kita.

      Delete
  4. cara yg salah tu, sebaiknyer dapatkan nasihat pakar or doktor supaya badan x merana !

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. Jangan diet tanpa nasihat dari pakar. Nanti kesihatan kita terjejas.

      Delete
  5. Patutnya kena makan sikit tapi kerap. Tu baru namanya diet sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan sikit tapi kerapa takut boleh naik juga berat badan Ibu Lala.

      Delete
  6. Bila diet dengan cara yang betul, badan akan jadi 'cantik' kalau cara salah badan akan jadi gelebeh..
    Sia2 je berlapar.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju tu Myra. Kena buat dengan cara yang betul jika nak turunkan berat badan. Takut nanti badan kita yang merana jika salah cara.

      Delete
  7. makan sedikit tapi kerap... mkn buah byk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba juga macam ni.. Nak selamat kena rujuk pakar..

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan