Buat Kerja Sampingan Selepas Waktu Pejabat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Buat kerja sampingan selepas waktu pejabat. Beberapa hari lepas ada kawan tanya saya, adakah saya ada buat kerja sampingan selepas waktu pejabat. Saya kata ada buat sikit-sikit, ikut suka hati juga. Sejam dua buat, lepas tu berhenti dan sambung balik pula masa lapang. Berhenti pula, sambung balik pula. Kadang buat, kadang tak buat, tapi banyak masa saya buat jika tak ada kesibukan dengan hal-hal lain yang lagi penting. Sabtu ahad tak pergi mana saya buat. Dia hairan, apa kerja yang saya buat? Jual burger bakar ker? Ker jual pasar malam.

Buat Kerja Sampingan Selepas Waktu Pejabat, part time job, kerja sampingan, kerja sambilan,
Buat Kerja Sampingan Selepas Waktu Pejabat

Saya tanya kenapa? dia kata sebab saya boleh buat kerja ikut suka hati saya, macam masa saya kerja tu agak bebas. Sejam dua buat, sejam dua tak buat. Pelik! Saya senyum sendiri, saya kata saya ni jenis yang tak ada masa juga. Tapi saya cuba juga buat kerja sampingan nak tambah pendapatan keluarga dan nak suka-suka. Dapat duit tambahan, siapa tak sukakan? Semua orang nak kan? Saya kata, saya buat jobdirumah.

Jobdirumah ini portal kerja sampingan saya. Saya bebas bekerja ikut masa yang saya ada. Saya dapatkan kerja dalam portal jobdirumah tersebut kemudian buat kerja dari rumah. Kira buat kerja sampingan selepas waktu pejabat macam tu. Jadi bila ada masa free kat rumah, saya akan buat kerja, cari kerja dan siapkan kerja yang saya dapat dalam portal jobdirumah tersebut. Bila dah siap saya akan hantar kerja-kerja tersebut dan majikan yang bagi kerja akan bayar saya mengikut persetujuan yang dah ditetapkan sebelum saya buat kerja tersebut. Mudahkan??

"Macam kalau aku nak join juga?"tanya beliau dengan agak minat. Jika nak sertainya mudah sahaja. Masuk dalam portal jobdirumah lepas tu daftar  sekali untuk seumur hidup. Selepas daftar dengan sedikit bayaran mereka akan bagi pengesahan. Pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan video tutorial tentang macam mana nak dapatkan kerja dalam portal niaga jobdirumah ini. Kena baca betul-betul panduan tersebut dan ikut apa yang meraka ajar dalam panduan yang mereka bagi tu. Insyallah kita akan dapat job dalam jobdirumah tu. Setiap hari jobdirumah akan hantar email kekosongan kerja kepada kita,macam-macam kerja ada dalam tu.

Nasihat saya,cuba dapatkan kerja yang mudah-mudah dahulu, bagi biasakan diri dengan kerja-kerja dalam jobdirumah. Bila dah biasa dan mahir boleh buat kerja-kerja yang agak mencabar sedikit. Kerja mudah murah sikit, kerja susah mahal sikit bayarannya. Insyallah bila dah mahir nanti kerja susah pun mudah sahaja nak buat. Boleh dapat balik modal kita daftar sebelum ini. Sekejap sahaja.

Kerja-kerja dalam jobdirumah tak ada susah sangat, sebenarnya kebanyakkan majikan bagi kerja terebut sebab mereka nak kurangkan kos yang terpaksa mereka tanggung. Nak kena sediakan perabot, ruangan pejabat, peralatan pejabat bagi seseorang pekerja yang mereka ambil. Jadi nak jimat dan kurangkan kos tanggungan mereka, mereka bagi kerja ni kat siapa-siapa yang sedia untuk buat kerja secara online. Kerja ada, cari kita yang sanggup buat kerja secara online, dah siap kerja mereka bayar upah kepada kita. Mereka tak perlu bayar kos tanggungan mereka, bil elektrik dan sewa macam-macam dapat dikurangkan dan mereka dapat untung lebih dari penjimatan tersebut. Betul tak??

Bijaknya ko..saya ketawa sahaja. Jika anda berminat nak buat jobdirumah juga. Boleh daftar kat Portal Jobdirumah. Banyak kerja yang terdapat dalam jobdirumah ini. Hampir 10 ribu kekosongan kerja yang ada dalam jobdirumah setiap hari. Jika kita nak dapatkan  4-5 kerja mudah sahaja insyallah. Bergantung kepada usaha dan fokus kita.

Jika berminat. Boleh daftar cepat-cepat dengan jobdirumah di sini-->> Daftar Jobdirumah.

Buat kerja sampingan untuk tampung kos yang semakin meningkat. Jika rajin berusaha insyallah kita akan dapat pulangannya. Selamat berusaha dengan jobdirumah.

38 Comments

  1. salam jumaat
    singgah pagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. jom buat kerja part time akak Nur dengan Jobdirumah.

      Delete
  2. betullah tu..usaha tangga kejayaan..rajin yg penting..buatlah kerja apa pun jajni halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Knor. Buat kerja yang halal lebih diberkati. Kena buat kerja sampingan selepas waktu pejabat yang boleh mudahkan kita.

      Delete
  3. Sebenarnya kalau ada kemahuan apa saja boleh jadi.
    Yg penting kena tahu dan rajin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Kerja sampingan boleh tambah pendapatan kita.

      Delete
  4. kena rajin kena rajin... jangan terpaksa buat baru nak buat.. kelam kabut jadinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Rajin usaha insyallah dapat banyak dengan Jobdirumah walaupun buat kerja sammbilan lepas waktu pejabat.

      Delete
  5. Anonymous14.2.14

    kalau ada masa , apa salahnyer kan !

    ReplyDelete
  6. semuanya 100% bahasa english kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tentu juga. saya ada dpat kerja dalam bahasa melayu. Kena pandai cari juga TB.

      Delete
  7. pernah dengar juga pasal jobdirumah ni tp tak pernah cuba pun nak daftar..mcm saya pun ada juga buat kerja dari rumah..tak pernah nak duk diam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus lah macam tu kasih salina. Nanti boleh cuba kerja part time jobdirumah pula.

      Delete
  8. betul tu..yg susah akn jd senang bila ada kemahuan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mama saly. Nanti boleh cuba juga kerja sampingan ini.

      Delete
  9. Assalamualaikum.. pernah terlintas juga nak buat jobdirumah. Tapi dah rasa tak sempat kot. Sekarang pun busy nak sediakan persiapan baby yang akan lahir. tak larat makk. in shaa Allah, semoga dipermudahkan urusan kamu dan dimurahkan rezeki.. nak juga join ni, suatu hari nanti mungkin ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga di mudahkan urusan akak nak bersalin. Tak apa, nanti dah ok semua boleh cuba :-) Untung buat kerja sampingan jobdirumah ini.

      Delete
  10. kalau rajin dan memang ada niat nak tambah pendapatan bila bila pun boleh buat kerja sampingan kan, termasuk kerja selepas waktu pejabat atau hujung minggu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu puteri. Nanti boleh cuba juga jobdirumah jika nak buat kerja sampingan.

      Delete
  11. job di rumah memang terbaik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu BK. Boni tak cuba ker walaupun sibuk dengan urusan lain.

      Delete
  12. di mana ada usaha tentu di situ ada jalan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Sama ada kita nak atau tidak sahaja. Rugi tak cuba jika dapat tambahkan pendapatan kan.

      Delete
  13. Hai...
    Nk tnye ni..salary payment dia btol2 ok x.?? Nk try tp takot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. Siap kerja mereka akan bayar. Ramai dah yang sertainya. Berbaloi leyke join jobdirumah ni.

      Delete
  14. Review yang baik, TQ for sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-Sama. Nanti boleh buat jobdirumah juga yea Caliphs.

      Delete
  15. Assalam.. tumpang tanya, adakah jobdirumah ini masih aktif??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Yea masih aktif Puan. Boleh cuba buat untuk menambah pendapatan.

      Delete
    2. Sy bahasa Inggeris kurang ckit. Tpi teringin nk try. Tkot xfham arahan nti.

      Delete
    3. Boleh aje. Bahasa Inggeris dia tak susah. Boleh guna google translate jika tak faham. Ramai aje yang buat macam tu. Boleh cuba buat jobdirumah Shila.

      Delete
    4. Ok. Tqsm sy akn cuba

      Delete
    5. Ok. Semoga berjaya mendapat hasil yang banyak dengan jobdirumah. Memang seronok buat kerja dalam jobdirumah. Duduk di rumah boleh buat kerja dan menambahkan pendapatan yang ada.

      Delete
  16. nk daftar kena charge pe2 x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bayar untuk upah mereka carikan kerja dan sediakan panduan bertulis serta video tutorial kepada kita. Bayar sekali sahaja seumur hidup.

      Delete
  17. masih ade lagi tak? dengan keadaan ekonomi sekarang, 1 kerja tak mampu nak tampung kos sara hidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada. Boleh daftar dan bila dah dapat username dah password. Boleh baca dan lihat video panduan jobdirumah. Lepas tu boleh mula buat kerja. Rajin buat kerja,boleh dapat banyak hasil. Cubalah. Semoga dapat membantu kos sara hidup yang makin tinggi sekarang.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.