Rajin Berblog Dapat Ganjaran

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Rajin berblog dapat ganjarannya. Betul ker orang kata rajin berblog dapat ganjaran. Pada saya ada betulnya juga. Sebab hari ni dah ramai antara kita yang ada blog dan dari blog tersebut  boleh menjana pendapatan sampingan. Betul ker tak yang ni saya sendiri dah merasainya. Memang jika betul dengan caranya, rajin berblog memang boleh dapat ganjaran. Jika kena caranya, hari-hari boleh tambah pendapatan dengan blog ni.

Rajin Berblog Dapat Ganjaran
Rajin Berblog Dapat Ganjaran
Pendapatan yang saya maksudkan adalah dapat duit dengan menulis di blog. Saya sendiri selalu dapat. Bukan susah nak dapat, perkara yang paling penting kena rajin. Jika tak rajin, memang susah nak dapat hasilnya.

Tapi ada yang kata juga. Saya dah rajin tulis blog saya. Tapi tak dapat apa-apa. Nak dapat hadiah susah. Nak dapat duit pun susah. Akhirnya tuan punya blog merehatkan diri dari menulis blog. Rugilah macam ini. Dah tulis lama-lama dalam blog. Lepas tu berhenti macam tu aje. Ada baiknya sebelum anda berhenti. Cuba dulu beberapa perkara yang boleh menjana pendapatan melalui blog yang ditulis.

Saya senaraikan serba ringkas cara mudah nak jana pendapatan dari blog.

1) Letak Ruangan Iklan Sendiri
Cara ini mudah sahaja nak buat. Sediakan ruangan iklan dalam blog anda. Ruangan iklan ini boleh letak dibahagian tepi, atas, bawah mahupun dibahagian dalam entri blog.  Jika blog anda dah banyak trafik mudah sangat nak buat macam ni. Permulaanya jangan letak mahal untuk satu-satu ruangan iklan tersebut. Permulaanya jika anda nak test market letak rm10-50 untuk satu-satu ruangan iklan dah memadai. Lepas ni boleh up lagi jika mendapat sambutan. Yang ni kena selalu kekalkan trafik yang masuk ke dalam blog anda. Jangan sekejap naik dan sekejap turun trafik blog. Nanti pengiklan yang nak letak iklan dalam blog anda lari pula. Cara mudah nak kekalkan dan tingkatkan trafik masuk dalam blog anda. Anda boleh rujuk panduan trafik percuma ini.

2) Letak Iklan berbayar Adsense atau Nuffnang
Cara ini paling mudah dan paling ramai blogger di Malaysia buat. Termasuklah saya juga. Oleh kerana blog ini, saya jadikan sebagai satu peluang dan cara saya nak tambah pendapatan sampingan. Jadi saya masukkan iklan-iklan adsense dan iklan nuffnang dalam blog-blog saya. Yang ni mudah aje. Daftar, ambil kod iklan dan letak dalam blog-blog anda. Nak selamat jangan campur adukan setiap iklan ini dalam satu blog. Buat blog berasingan. Jika campur silap-silap akaun anda pun boleh disekat oleh mereka. Jadi pandai-pandailah nak kena jaga semua ini.

Saya anda kongsikan cara buat duit dengan google adsense dan cara nak dapat pendapatan yang berterusan dengan CPUV earning nuffnang. Anda boleh rujuk perkongsian tips-tips tersebut bagi mendapatkan hasil yang berterusan dengan blog.

Rasanya cukup dua cara ini dulu. Banyak-banyak nanti pening pula mana satu nak mula. Yang penting bila anda menceburi dan rasa teringin nak dapat duit dengan blog anda kena rajin berusaha dan belajar. Sebanyak mana ilmu yang ada cuba praktikan, maka sebanyak itulah hasil dan pendapatan yang anda akan perolehi dari blog insyallah. Bertindaklah hari ini juga. Selamat berusaha.

Semoga perkongsian rajin berblog dapat ganjaran ini bermanfaat kepada kita semua. Boleh share entri ini juga di media sosial, terima kasih.

16 Comments

  1. ye..sangat-sangat setuju dengan entry ni...pokok pangkal kat diri kita sendiri kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kena rajin insyallah akan dapat hasilnya.

      Delete
  2. Kalau rajinnnlh..kn

    ReplyDelete
  3. Akk ni Asik x sempat je nk bw. Cane nk dpt hasilkn. Byk keje la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Nanti ada masa boleh buat Ibu Lala.

      Delete
  4. Setuju...saya baru mula...masih perlu tunjuk ajar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah boleh belajar dan dapatkan hasilnya. Boleh tengok panduan di atas yea fida.

      Delete
  5. masyuk mak manggis tuuuu., hehe2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat buat tambah-tambah mana yang perlu aje. Boleh cuba juga tiga.

      Delete
  6. Baik punya promosi ni yer PM.....dapat pahala tolong sahabat sahabat alamaya ye dak

    ReplyDelete
  7. kongsi ilmu amalan mulia, ummi cedok info di sini yerr...
    jom, kongsi info di blog ummi. tqvm.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.