Dekorasi Bajet Sempena Raya

2014-07-14

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Dekorasi Bajet Sempena Raya. Hari raya Aidilfitri semakin hampir. Pastinya ada diantara kita yang tengah berkira-kira tentang bajet untuk persiapan raya tahun ini. Jika boleh nak buat dekorasi bajet sempena raya sahajakan. Bila fikir tentang nak hias rumah, nak cat rumah, nak beli peralatan perabut, alat masakan, bekas kuih muih dan macam-macam lagi pastinya perbelanjaan tersebut akan jadi tinggi. Namun jika kena dengan caranya pastinya dekorasi bajet sempena raya dapat direalisasikan. Insyallah sebenarnya mudah jika anda tahu cara yang betul.

Jika anda mencari tips untuk menghias rumah dengan bajet yang rendah. Dapatkan panduan dan tips yang betul di dalam perkongsian dekorasi bajet disini --->> Dekorasi Bajet (klik sini)


Dekorasi Bajet Sempena Raya, Dekorasi Bajet
Dekorasi Bajet Sempena Raya Apartment
Bagi anda yang berkira-kira nak hias rumah dengan dekorasi bajet sempena raya yang murah saya ada sedikit perkongsian disini. Rasanya nak berbelanja besar tak mampu dan jika mampu pun adalah lebih sekiranya simpanan yang ada kita simpan untuk kegunaan pada waktu yang memerlukan.

Sebenarnya ada banyak cara yang boleh digunakan jika kita ingin berjimat cermat di dalam mambuat dekorasi bajet sempena raya. Pastinya dengan tips yang berguna tersebut dapat membantu anda di dalam merancang dan membeli barang-barang mengikut keperluan dan bukannya melalui keinginan hati yang memuncak. Jika betul caranya dengan kos yang sedikit sudah mampu untuk menghasilkan dekorasi bajet sempena raya yang mengkagumkan anda dan sesiapa sahaja. Bukan tak boleh nak beli barang-barang mahal. Tetapi adalah lebih baik dengan bajet yang rendah kita dapat hasilkan dekorasi kediaman hari raya  yang cantik bagi keselesaan diri dan keluarga tercinta. Tak adalah nanti berasa segan mahupun malu jika datang tetamu berkunjung ke rumah pada hari raya nanti.

Dekorasi Bajet Sempena Raya Saya.
Saya masih ingat lagi tahun pertama tinggal di rumah berasingan dengan isteri. Maklumlah bila tinggal di rumah sendiri pastinya semua barang-barang dalam rumah nak kena ada sendiri. Tak kan nak ambil semua perabut dan peralatan dari rumah ibu bapa kita untuk dibawa ke rumah kita. Itu perabut mereka dan kita yang bergelar "keluarga baru" ini kena dapatkan perabut sendiri untuk kegunaan isi rumah kita.

Bila masuk rumah baru pun dah hampir dengan bulan perayaan. Maka kenalah cari perabut dan kelengkapan rumah bagi persediaan hari raya juga. Memang mula-mula risau juga takut bajet tak cukup dan barang tak dapat nak beli kesemuanya. Alhamdulillah dengan kepandaian isteri tercinta menguruskan bajet membeli barang-barang untuk keperluan rumah baru dan keluarga baru hasilnya kami sekeluarga dapat duduk di rumah sendiri dengan dekorasi bajet yang sempurna bagi menyambut ketibaan hari raya juga. Alhamdulillah dekorasi bajet sempena raya saya berhasil.

Rancanglah Dekorasi Bajet Sempena Raya Anda.
Bila dilihat kembali, sebenarnya ramai antara kita yang gagal merancang perbelanjaan bagi tujuan dekorasi bajet sempena raya setiap tahun. Kadang-kadang dengan tawaran jualan hebat hari raya kita terpesona dan dengan mudah mendapatkan semua barangan untuk perabut dan peralatan bagi kediaman kita diluar kemampuan diri dan keluarga. Hasilnya kita dapat lihat ada antara kita yang terpaksa bergolak bergadai bagi tujuaan pembayaran balik hutang-hutang pembelian barangan tersebut. Cadangnya nak beli untuk kelengkapan hari raya tahun ini. Tetapi oleh kerana kita gagal merancang perbelanjaan untuk dekorasi bajet sempena raya, maka kita terpaksa menanggung hutang sehingga bertahun-tahun lamanya dengan kadar bunga yang tinggi.

Pada saya bukan tak boleh, cuma berpada-padalah kita dengan apa yang kita ada dan mampu untuk miliki. Jangan beli barang diluar kemampuan diri sendiri. Kelak nanti diri sendiri yang akan merana menanggung hutang. Kata orang lama-lama dan kumpulan XPDC "Ukurlah Baju Di Badan Sediri". Insyallah kita tak akan menyesal di kemudian hari.

Bagi anda yang merancang untuk membuat dekorasi bajet sempena raya yang akan tiba tidak lama lagi. Saya nasihatkan buatlah perancangan dengan betul dan teliti. Berbelanjalah mengikut kemampuan diri dan keluaraga anda. Insyallah pastinya hari raya pada tahun ini akan lebih bermakna. Dapatkan panduan dan tips nasihat yang berguna daripada saudara Alam Anuar pakar dekorasi dan juga designer yang akan membantu anda mendapatkan dekorasi bajet sempena raya nanti. Jika berminat ada boleh dapatkan panduan disini--->> Dekorasi Bajet (klik sini)

Selamat menghias rumah
Share

12 comments:

  1. cantik pulak warna biru ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik jika pandai meghias akak. Insyallah jika belajar boleh punya dapat buat macam ini.

      Delete
  2. cantik dan menarik cadangan tuan. Bagi saya terpaksa selesa dengan dekorasi sekarang sebab nanti anak2 yang over pulak... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekorasi bajet masa nak sambut raya memang macam-macam sikit.

      Delete
  3. Replies
    1. Terima kasih akak. Dah hiasa rumah baru untuk raya tahun ini ker?

      Delete
  4. rumah warga emas tak perlukan decorasi budget sempena raya kut..sbb semua kelengkapan rumah dah ada. cabarannya budget untuk menyediakan juadah semasa raya..maklum semua anak2 menantu cucu berkumpul.belum lagi iparduai dan anak cucu mereka..riban juga nak kena sediakan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah mesti meriah rumah akak. Macam rumah saya di kampung juga. Dekorasi bajet raya saya nak berkongsi cerita tentang penjimatan dan kesesuaian dekorasi menjelang raya. Takut tersasar dari bajet yang ada ;-)

      Delete
  5. Sejujurnya rumah kakak raya ke tak raya memang begitulah tak ada lebih dan kurang. Cuma lebihnya ada hidangan sempena raya. Lainnya tak adalah...

    ReplyDelete
  6. Tuan Poko Manggis Depan Rumah... terima kasih atas perkongsian ini. Satu lagi tips lagi nak deco rumah lagi jimat... Ubah jer susun atur dalam rumah tu... confirm rasa lain nanti environment kat rumah tu

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan