Selamat Tahun Baru 2014

2014-01-03

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat tahun baru 2014 kawan-kawan. Saya harap semuanya sihat dan bertambah ceria. Tahun 2013 sudah meninggalkan kita. Tahun 2013 tak mungkin kembali lagi.
Pastinya banyak kenangan dan peristiwa yang akan mekar diingatan kita sepanjang tahun 2013 yang lalu. Pastinya banyak kenangan manis dan pahit sepanjang tahun 2013. Namun kehidupan mesti diteruskan juga bukan. Jadikan apa yang kita belajar dan perolehi pada tahun 2013 sebagai pembakar semangat untuk kita terus mencipta kejayaan pada tahun 2014 ini.

2014
2014 kini kembali.. apa yang dah jadi dengan azam 2013??
Macam mana dengan azam,harapan dan cita-cita tahun 2013..Adakah semuanya sudah tercapai? Jika sudah syukur Alhamdulillah, jika belum kena bawa juga azam tahun lepas yang belum tercapai tersebut masukkan sekali ke dalam azam tahun ini. Insyallah dengan azam dan perancangan yang baik azam tersebut akan boleh dicapai. Jika tak cepat insyallah lambat laun akhirnya akan tercapai juga.

Bukan semua orang yang berjaya mereka terus berjaya. Tak ramai orang yang mendapat nasib sebegitu. Kebanyakannya mereka akan gagal terlebih dahulu. Bila gagal tengok balik punca kegagalan tersebut. Bila dah tahu puncanya baiki dan insyallah suatu hari nanti kita akan berjaya. Kejayaan bukan datang dengan mudah,sememangnya ianya memerlukan usaha yang gigih dan berterusan. Tanpa usaha dan semangat yang teguh, pastinya kita akan mudah tewas dan mengalah di pertenghan jalan. Ayuh bangun dan bagkit untuk terus mencipta kejayaan yang lebih baik untuk diri kita.

Bagi mendapatkan kehidupan yang baik penuh dengan cabaran. Bagi mereka yang berjaya mengharungi cabaran ini sahaja yang akan layak untuk digelar mereka yang berjaya. Tidak kira diri arah mana kita tuju untuk mendapat kejayaan,pastinya pelbagai macam dugaan dan halangan yang perlu di tempuhi. Jika kita berjaya melepasinya, insyaallah kita akan sampai ke destinasinya, namun jika kita tewas maka kita akan kecundang dan akan tersungkur jatuh. Satu perlu diingat, kita jangan cepat putus asa. Kita kena kuat berusaha bagi menggapai cita-cita yang diinginkan. Jangan cepat mengalah, sifat mudah putus asa dan mengalah Allah tak suka.

Sebagai seorang Islam kita kena sentiasa kuatkan semangat kita. Kita ada Allah S.W.T, setiap masalah yang datang jadikan Allah tempat untuk kita mengadu dan memohon pertolongan. Jika kita jaga perintah Allah. Allah akan jaga kita dan bantu kita di dalam setiap pekerjaan kita. Jagalah solat dan perintah Allah yang lain dengan baik. Insyallah Allah akan bantu jika kita menghadapi masalah di dalam kehidupan ini. Kita juga harus ingat, setiap perkara yang berlaku semuanya dari Allah. Allah bagi ujian sebab Allah nak tengok macam mana keadaan kita. Sentiasalah bersangka baik dan berharap pada Allah. Insyallah kita pasti akan berjaya di dunia dan di akhirat. Wallahualam.

PS:/ Menangi RM80 000 untuk masalah rawatan rambut cara  berkesan

Share

13 comments:

  1. Saya berjaya dengan azam tanpa rokok.....azam nak beli smartphone dgn duit rokok...semuanya berjaya....alhamdulillah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. azam yang berjaya dicapai.

      Delete
  2. selamat tahun baru 2014..semoga tahun ini kita beroleh lebih banyak kejayaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru juga. Semoga hanafi pun sama beroleh kejayaan.

      Delete
  3. slmt dah ke tahun baru 2014... mg lebh gempak

    ReplyDelete
  4. Maaf lama x jenguk, kesihatan x mengizinkan. Singgah jgk ari ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga KA kembali sihat hendaknya.

      Delete
  5. Akhirnya sampai juga kakak ke sini. Busy teramat. Selamat tahun baru dari kakak. Moga tahun ini memberi lebih kebaikan buat kita semua.

    ReplyDelete
  6. Selamat tahun baru dri kzu..

    ReplyDelete
  7. selamat tahun baru, muga rezeki dr blogging bertambah thn nih

    ReplyDelete
  8. selamat tahun baru...azam baru...semangat baru....mantapkan ibadat.

    ReplyDelete
  9. Selamat Tahun Baru. .maaf lama tak mai sini.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan