Panduan Jimat Elektrik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Tahun baru 2014 bil elektrik naik lagi. Terpaksa kita pengguna kena hadapi kenaikan tarif elektrik yang baru ini. Nampaknya kena ada backup plan untuk menghadapi semua ini. Kena tahu sedikit sebanyak cara Panduan Jimat Elektrik bagi menjimatkan penggunaan elektrik di rumah. Kena berjimat cermat dalam penggunaan elektrik di rumah, jika tak bil elektrik naik melambung.Siapa yang kena bayar. Jawapnya kita kena bayar.

Panduan Jimat Elektrik
Jimatkan Pengunaan Elektrik anda
Adakah kita semua tahu bahawa, tarif elektrik domestik kini dikaji semula setiap enam bulan. Peningkatan kos bahan api bagi menghasilkan tenaga elektrik akan dikongsi bersama dengan pengguna. Ini bermakna jika bahan api meningkat, maka tarif elektrik juga meningkat.

Alhamdulillah ada juga cari dalam internet dan tengok dalam website yang menceritakan macam mana nak jimatkan pengunaan elektrik kita. Boleh digunakan panduan ini sebagai menghadapi kenaikan tafir elektrik yang baru bagi tahun 2014 ini. Saya suka dengan panduan yang diberikan oleh penulis Ebook Jimat elektrik Mat Borhan. Panduan yang diberikan nampaknya mampu mengurangkan pengunaan guna tenaga elektrik di rumah saya. Terima kasih bro Mat Borhan.

Didalam ebook jimat elektrik ini juga menceritakan macam mana kita nak jimatkan pengunaan elektrik di dapur, bilik tidur,ruang tamu malahan di dalam stor rumah sekali ada diceritakan panduan ini. Rasa berbaloi-baloi memilik buku panduan jimat elektrik ini.

Mat Borhan juga ada menceritakan tentang alatan di rumah yang boleh mambawa pembaziran penggunaan elektrik di rumah kita. Macam-macam alatan yang diceritakan disini,contohnya seperti Lampu, Kipas Angin, Penyejuk Penyaman Udara, Televisyen, Dapur Elektrik, Hud Dapur, Periuk Nasi Elektrik, Cerek Air Elektrik, Peti Sejuk, Smart phone dan macam-macam lagi.

Bagi yang berkeluarga mahupun yang tinggal dengan kawan-kawan bujang bagus untuk mempraktikkan panduan jimat elekterik ini. Hasilnya kita akan perolehi bila bil bulanan yang sampai pada bulan akan datang. Memang jauh berbeza dengan bulan sebelum ini. Jika berminat dengan panduan Jimat elektrik Mat borhan ini. Boleh dapatkan tipsnya Panduan Jimat Elektrik disini. Insyallah ianya berbaloi-baloi. Jimat elektrik,jimat duit poket anda. ;-)


5 Comments

  1. jimat....ssh juga nak mula ni...tapi kn jg berusaha untuk jimat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kena jimatkan eleiktrik. Nanti bil naik tinggi..

      Delete
  2. Tq share..mmg skrg ne smua dh mahal..wajib brjimat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu zila. Kena berjimat cermat penggunaan elektrik di rumah.

      Delete
  3. Sekarang nie, kita perlu berjimat cermat... Semua benda kerajaan nak bubuh GST...

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.