Cuti Sabtu..

2012-07-14

Assalamualaikum..
Hari ni cuti lagi. Hari sabtu kan. Kebanyakan kita yang bekerja cuti hari ni. Namun ada juga antara kita yang bekerja hari ni. Kepada yang bekerja. Teruskan kerja kita dengan penuh didikasi,kerana Allah.

Bagi yang bercuti hari ni. Manfaatkan cuti kita dengan sebaik mungkin. Gunakan masa cuti kita untuk kebaikan diri,keluarga dan agama. Bagi yang bujang boleh tolong-tolong kemas rumah :-)

Bagi yang dah berkeluarga gunakan masa cuti ni untuk mengeratkan hubungan baik dengan keluarga. Makan sama-sama,masak sama-sama,riadah sama-sama,pergi masjid sama-sama dan banyak lagi.

Untuk agama pula.. :-) Hari cuti-cuti macam ni la kita dapat gunakan masa kita sebaik mungkin. Boleh la kita solat duha sebelum tengahari menjelang zohor. Solat duha Allah akan mudahkan urusan kita sepanjang hari tu. Baikkan Allah. Bagi amal untuk kita buat& dengan amal tu dapat bantu kita. Pagi baca surah Yasin Allah akan mudahkan urusan kita juga. Hari cuti macam ni kita dapat pegi solat berjemaah dengan tenang tanpa perlu pk pasai kerja. Malam dapat duduk majlis Ilmu di Masjid@surau tempat kita tinggal. Bagus juga jika kita dapat luangkan masa selepas subuh dan selepas asar dengan berzikir pada Allah,berselawat ke atas Nabi S.A.W atas jasa-jasa Baginda pada kita dan beristigfar atas dosa-dosa kita pada Allah. Awal hari sebelum subuh, bagus kiranya dapat kita bangun untuk solat Tahjud. Hari cuti mengantuk dapat tidur pagi kejap.. :-)

Semoga dapat beramal. Allah suka pada kita, bila kita taat perintah Allah cara Nabi S.A.W :-) Insyallah..

Share

18 comments:

  1. amin. semoga diperbanyakkan amalan

    ReplyDelete
  2. Saya kerja hari ni...utk ganti cuti hari raya nanti...huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa kerja skrg.. Nanti raya dapat cuti lama.. Selamat bekerja :-)

      Delete
  3. CUTI2 BYK TEMPAHAN..BELUM REHAT LG NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..ye.. Biasa la bila cuti.. Tak menang tangan nak melayan.. Sabar yea..

      Delete
  4. Sabtu lepas pagi kakak ke majlis ihtifal anak kakak musabaqah, tengahari lepas zuhor ziarah anak demam di asrama...

    Dhuha boleh saja lakukan walau hari kerja, kena ada inisiatif. Kalau masa sarapan boleh buat tak kan dhuha hanya 2 rokaat tak buat kan...

    ReplyDelete
  5. menambahkan amalan kita hingga menjelang puasa nntikan

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah.. lagi2 dah dekat puasa ni.. kena tingkatkan lagi amalan kepadaNya

    ReplyDelete
  7. hari sabtu saya kt kampung...;)
    insyaallah sama2 beramal...

    ReplyDelete
  8. sabtu aritu sy g camping. kat blog ada update...best woo tmpat dia...recommended betul la

    ReplyDelete
  9. selama bulan Ramadhan ini sungguh enak ya jadi PNS????mendapatkan penguranga jam kerja,,,,sedangkan bagi kuli2 dan buruh2 seperti saya tetap kerja full......

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan