Munculnya Pelangi

2012-04-13

Assalamualikum dan Salam Sejahtera.
Kadang2 kita rasa susah,perit,kecewa,dukacita. Sebenarnya itu semua dari Allah, Allah yang datangkan semua perasaan itu. Allah boleh juga datangkan kita senang,gembira, bahagia dan macam-macam lagi perasaan. Hebat nya Allah kan??. Allah buat semua tu untuk uji kita, Allah nak tengok sejauh mana kita dapat Taat perintah DIA walau macam mana keadaan kita pun. Allah bagi Ujian, mengikut kemampuan kita. kita kena banyakan berdoa pada Allah, semoga Allah bantu di dalam setiap amal & perbuataan kita.

✿~ Jangan sesali apa yang telah pergi, Kerana ianya tak akan kembali
✿~ Jangan tangisi apa yang telah tiada, kerana ianya tealh tiada
✿~ Jangan terus menerus menyiksa diri, kerena kita juga yang akan susah
✿~ Jangan terus hanyut dalam kesedihan, kerana selepas ini pasti adanya kegembiraan


Renungan bersama
Tetapi BANGKITLAH dan BINA kembali apa yang telah tiada.

p/s : Sahabat, aku menyayangimu..Allah selalu ada untukmu, HAPUSKAN air matamu..jangan bersedih lagi..ingatlah, ada INSAN yang selalu meminta diuji agar dia TIDAK LUPA pada Allah, agar Allah sentiasa sayang padanya..bukankah kamu DIPILIH oleh Allah, sebagai tanda sayangNya kepada kamu? ♥♥

:: Hidup harus BERPAKSIKAN cinta dari Allah ::
Share

2 comments:

  1. Mohon share apa2 yg ada dlm blog saudara kedlm FB sya .. T.k

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan