Susah..

2012-07-01

Assalamualaikum..
Lama tak buat entry. Lepas bercuti sekejap.. Hari ni nak bercerita mengenai Susah..
Semua orang takut susah kan.. Sebenarnya susah ada banyak kebaikan.
Dengan susah kita akan menghargai senang.
Dengan susah kita akan belajar bersabar.
Dengan susah kita akan belajar untuk bersyukur.
Dengan susah kita akan mengharai senang yang telah kita lepaskan.
Susah yang paling bernilai ialah susah di dalam Agama.


Sebab apa,bila susah ganjaran amal yang kita buat di dalam susah akan lebih besar pahala nya. Kita bukan nak minta ngn Allah susah. Tetapi bila Allah uji kita. Kita sabar dan terusakan amal di dalam kesusahan itu. Allah akan suka pada kita. Sebab dalam susah pun kita boleh taat perintah Allah cara Nabi Muhammad S.A.W.

Dah nak zohor dah.. Jom solat berjemaah. Panas nak pegi solat. Panas ni akan jadi asbab Allah bg ganjaran kat kita..
Wallah'hualam.. Sekian.
Share

6 comments:

  1. tapi kita sebagai hambanya tak berani untuk susah..tak ramai yg sabar dan tabah!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2.. Insyallah tabah dan sabar. Allah bg ujian utk tingkatkan darjat& ampunkan dosa kita..

      Delete
  2. Bila kita susah baru ingat pada Allah...ya allah jauhkan la sifat seperti itu..pada kia semua...jadi la insan yg sentiasa bersyukur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. semoga kita semua jadi hamba yang bersyukur.. ;)

      Delete
  3. susah tu banyak mengajar saya jd manusia yg lbh beringat, jd manusia yg lebih bersyukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. betul2..semoga kita menghargai senang yang kita dapat hari ini.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Pokok Manggis Depan Rumah
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah| Oh Panduan