Kerja Di Rumah Bagi Yang Nak Tambah Pendapatan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Kerja Di Rumah Bagi Yang Nak Tambah Pendapatan. Yea diam tak diam dan nak masuk bulan April 2016 dah. Tahun lepas bila nak sampai bulan April semua orang risau. Risaukan GST, tapi bila dah hampir berlalu setahun. GST dah jadi isu biasa dah kan. Ada juga yang cakap tapi, itulah dari kita 'cakap' bukan-bukan pasai GST. Baik kita cari cara macam mana nak rasa 'selesa' walaupun kita hari-hari jumpa dengan GST.

Kerja Di Rumah Bagi Yang Nak Tambah Pendapatan
Kerja Di Rumah Bagi Yang Nak Tambah Pendapatan
Jika kita cakap banyak pasai GST pun. Rasanya ianya tetap akan berjalan juga. Negara perlukan pendapatan untuk perbelanjaan negara. Perbelanjaan negara ni saya tak nak hurai banyak. Anda nak tahu boleh google sendiri yea.

Perbelanjaan Harian Makin Bertambah
Ini yang biasa kita dengar hari-hari. Kat rumah sendiri, rumah orang lain, kedai kopi, taukeh kedai, mak cik pak cik kat kampung semua cerita benda ni. Pak menteri dan orang yang jaga akaun kat syarikat atau mana-mana tempat lagi cerita benda ni. Perbelanjaan harian makin bertambah. Perkara ni ditambah lagi dengan kejatuhan nilai mata wang negara. Tempat saya kerja sendiri dorg cerita. Orang akaun akan tanya satu persatu barang-barang yang nak dibeli. Jika cukup dengan satu tak perlu beli dua. Jika rosak baru beli oder baru barang tersebut. Ini kat syarikatlah. Tak nak cerita banyak benda ni.

Perkara ni di rumah pun sama. Jika dulu pergi pasar beli barang dengan duit RM50 dah beli banyak barang. Hari ni pergi pasar bawa RM50 rasa kecik aje. Tunjuk itu ini, beli barang dapur dan barang nak masak. Dah habis RM50 tu. Silap-silap kena tamah lagi jika nak beli barang keperluan untuk anak-anak. Betul tak?

Yea, saya tak tipu, betul benda ni jadi. Bukan kita nak salahkan siapa-siapa. Apa yang penting sekarang ni hidup perlu diteruskan. Nak tak nak kena hadapi semua ni.

Kerja di Rumah Bagi Yang Nak Tambah Pendapatan
Oklah, dah panjang pula celotehnya, macam pak menteri pun ada..hoho. Rasanya sekarang ni kita kena pandai berjimat cermat. Beli benda-benda yang perlu aje. Rasa yang tak berapa perlu simpan tepi dulu senarai tersebut.

Dah berjimat, kena cuba buat kerja-kerja mudah yang boleh dijadikan sebagai pendapatan tambahan kita dan keluarga pula. Nak buat bisnes dari rumah pun ok, boleh jadikan agenda untuk buat dua kerja. Tapi benda ni kena tahu selok belok juga. Tak nak nanti masa awal-awal aje semangat buat bisnes. Lepas sebulan dua, diam dah tak buat apa. Jika rasa nak belajar dan buat bisnes dari rumah. Anda boleh dapatkan ilmu dari akak ni. Memang berguna banyak Panduan Bisnes ni, terutamanya bagi golongan wanita yang ingin menambahkan punca kewangan kepada keluarga. Boleh lihat di sini-->> Panduan Bisnes Khas Untuk Wanita.

Bagi yang rasa nak buat kerja part time dari rumah. Jika rasa nak buat kerja sambilan tu, boleh buat kerja dalam Portal Jobdirumah. Hari ni ramai antara kita yang nak buat kerja part time bagi menambahkan pendapatan diri dan keluarga. Tapi kadang masa tak sesuai. Balik dari kerja pejabat, nak pergi pula buat kerja part time di luar. Jadi terkejar-kejar. Sampai tak ada masa untuk keluarga.

Dengan Portal kerja online Jobdirumah kita boleh buat. Tak perlu nak buat kerja di luar, buat kerja dari rumah aje. Caranya mudah aje.

1) Daftarkan diri dalam Portal Jobdirumah-->> Jobdirumah (klik sini)

2) Lepas daftar, anda akan diberi panduan bertulis dan video tutorial macam mana nak buat kerja dalam ni. Baca dan lihat panduan tersebut sampai faham.

3) Setiap hari pihak jobdirumah akan hantar email kekosongan kerja dalam jobdirumah. Dari email tersebut, anda boleh pilih mana-mana kerja yang anda mampu nak buat. Mohon kerja tersebut.

4) Bila dah dapat kerja, buatlah kerja dengan sebaiknya. Bagi 120% usaha dan skill anda untuk buat kerja tu. Bila dah siap, hantar kerja yang anda buat dan anda akan diberi upah/gaji untuk kerja tersebut. Biasanya dibayar dalam USD. Jika anda nak lihat contoh kerja yang saya pernah buat. Boleh baca entri ini ' Contoh kerja jobdirumah '

5) Nak buat kerja baru. Mula balik dari langkah 3 di atas.

Sedikit nasihat buat yang baru:-
1) Buat kerja yang mudah permulaan ni jika baru sertai jobdirumah. Bagi biasa dengan cara kerja dalam ni.

2) Boleh nak mohon banyak mana kerja asal anda mampu untuk siapkan tugasan tersebut. Nasihat saya, buat dalam satu ke dua kerja aje dalam satu masa. Tapi jika anda mampu nak buat banyak pun tak apa.

3) Bila dah dapat hasil, guna duit tersebut dengan sebaiknya. Belanja insan-insan tersayang dalam hidup anda. Bayar hutang PTPTN dan pergilah berjalan-jalan rehatkan diri.

Baiklah, peluang untuk anda nak buat  kerja di rumah bagi yang nak tambah pendapatan ni dah ada. Gunakan peluang ini sebaiknya. Sebanyak mana usaha yang anda buat, sebanyak itu juga hasil yang anda akan dapat.

Peluang kerja dalam jobdirumah ni dah banyak di manfaatkan oleh suri rumah, pelajar mahupun penganggur. Apa yang penting, semangat untuk berusaha tanpa putus asa akan membuahkan hasil.

Berminat nak buat kerja ni. Boleh daftar cepat di Portal Jobdirumah (klik sini).
Selamat maju jaya!

12 Comments

  1. Dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu sekarang, elok juga ada kerja lebih untuk tambah pendapatan keluarga. Disamping itu masa untuk keluarga juga tidak harus diabaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu YB. Ada kerja sampingan macam ni boleh bantu nak tambah pendapatan keluarga. Dengan adanya kerja macam ni sedikit sebanyak membantu menambahkan duit poket kita. Boleh sertai jobdirumah.

      Delete
  2. Tepuk dada tanya kemampuan diri
    Kalau rasa mahu lebih kena cari jalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kakzakie. Jika nak cari duit lebih kena usahakan. Banyak peluang macam ni di gunakan oleh kawan-kawan kita yang nak cari pendapatan tambahan sekarang. Ada usaha, insyallah akan beroleh hasilnya.

      Delete
  3. tak kira apa jenis pendapatan tambhan tu, tp make sure ia halal & ptuh syariah. klu bkn islam tak kisah pun.

    eh job dr rumh tu yg wt iklan cpy paste kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Yang halal tu lagi penting Nur.
      Setakat ni tak ada dengar lagi jobdirumah tipu orang.
      Sebab ianya didaftarkan dan jika ada mereka tipu boleh aje buat report.
      Ramai yang dah dapat hasil dengan buat kerja dalam ni.
      jobdirumah buat iklan copy paste? Tak pernah jumpa pula.
      Cubalah Nur buat kerja dalam ni. Dapat hasil dari buat kerja dari rumah memang seronok.

      Delete
    2. bab tipu ni tak kira yg brdftr atau tak. Tp yg xbrdftr mmg sah & sng nk menipu. Ikln copy paste tu, wat ikln bnda yg sama tntng job di rumh, cuma bhgn no akaun & nama tu letk nma sndri je. dulu2 rm30 skg rm50 dh. konsep dia sma mcm login fb dpr RM100.

      Job di rumh tu namanya Juru data pengiklanan. Ingtkn ada sapa2 suruh taip apa2 document, surat, ikln ke. Rupanya tak ada benda apa pun. Mcm surat berantai berduit tu ada la. Dlm erti kata lain, tlg derma pd sy rm30 & sebarkan supya awak jd mcm sy jugak.

      Delete
    3. Oh..Jika yang ni saya rasa Nur boleh buat report dekat SKMM. Bagi tahu link atau website tersebut. Bagi juga no akaun dan nama orang tu. Memang tipulah jika macam tu.

      Jobdirumah yang saya buat ni. Mereka berdaftar. Kalau mereka tipu boleh aje buat report juga. Setakat ni ramai yang berjaya buat kerja dari rumah hasil dari panduan yang jobdirumah sediakan.

      Delete
    4. nk report mcm mna dlu mana taw psl SKMM ni..bnda ni thun 2010 punye cite..

      Delete
    5. Oh cerita lama. Dulu memang macam-macam sikit. Tak ramai yang tahu pasai SKMM. Sekarang jangan main-main jika buat penipuan dalam internet. Cepat aje kena dengan SKMM. Apa pun jika nak tambah pendapatan. Boleh rujuk panduan jobdirumah di atas. Insyallah boleh membantu.

      Delete
  4. rebut peluang dikala ekonomi x best ni...yg penting ada usaha dan tahu yg mana halal yg mn haram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Buat kerja macam ni di saat ekonomi tak menentu ni insyallah boleh tambah duit belanja kita. Boleh cuba juga dear.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.