Mudahnya Perniagaan Di Internet Terbongkar?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Mudahnya Perniagaan Di Internet Terbongkar. Mail kawan baik saya bertanya saya, betul ker mudah buat perniagaan melalui internet. Macam mana saya nak jawap. Saya jawap SUSAH dan MUDAH. Ada dua pilihan yang kedua-duanya jawapnya adalah BETUL untuk satu soalan yang diajukan. Kenapa saya jawap macam itu. Kata saya, SUSAH jika anda buat dengan cara yang SALAH dan ianya akan jadi MUDAH jika anda buat dengan cara yang BETUL.

Jika anda berhasrat ingin atau sedang memulakan perniagaan melalui internet dan anda masih belum dapat hasil yang diinginkan. Dapatkan rujukan panduan " Panduan Bisnes Online Mudah " (klik sini). Insyallah anda akan mengetahui tentang cara yang betul dan berkesan macam mana nak berniaga di internet. Jangan BUAT SALAH lagi dan anda akan GAGAL lagi.


Mudahnya Perniagaan di Internet
Mudahnya Perniagaan di Internet
Bagi anda yang ingin berniaga melalui internet. Pastinya anda akan berhasrat untuk melihat hasil atau duit yang masuk sentiasa ke dalam akaun anda pada setiap hari bukan?. Setiap hari anda akan bercita-cita mendapat banyak email "Tahniah" atau email "oder" atau "jualan" daripada barangan yang dijual. Jika tak masuk 20 email, masuk 5-10 email pastinya anda akan menarik nafas yang lega dan anda akan senyum sepanjang hari, kerana anda telah berjaya beroleh hasil daripada jualan yang dibuat melalui internet. Adakah ianya MUSTAHIL?? jawapan saya TIDAK MUSTAHIL. Jika anda buat dan ikut dengan cara yang betul.

Apa yang menjadi masalah dan bebananya sekarang adalah bila anda bercita-cita melakukan perniagaan di internet dan anda merasakannya adalah MUDAH. Sebaliknya anda membuat dengan cara yang SALAH. Pastinya anda akan kecundang dan perniagaan yang di buka tadi akan terbengkalai dan akhirnya anda berputus asa dan berhenti daripada melakukan perniagaan di internet. Siapa yang rugi. Anda boleh jawap sendiri?

Mudahnya Perniagaan Di Internet Sebenarnya
Sebenarnya anda berpeluang mendapat keuntungan yang besar sekiranya anda melakukan perniagaan di internet. Bayangkan berapa billion pengguna internet di seluruh dunia pada hari ini. Satu billion? Dua billion atau tiga billion. Sebenarnya jumlahnya lebih besar lagi. Di Malaysia sahaja berapa ramai yang menggunakan internet sebagai sumber untuk mereka mendapatkan barang dan membeli secara online. Tidak perlu rasanya saya nak letakkan jumlah statistik pengguna Malaysia yang menggunakan internet untuk membeli barangan keperluan mereka. Jika perniagaan yang anda usaha mendapat tempat dan nama lagi banyak jualan yang anda akan perolehi.

Bagi melulakan perniagaan di internet dengan mudah. Sebenarnya boleh. Jika kita tengok perniagaan online yang telah maju seperti ebay, amazon dan banyak lagi. Mereka hanya menggunkan internet dan kedai mereka hanya berada di alam maya. Tidak perlu menyewa ruangan pejabat yang besar dan jumlah pekerja yang ramai. Cukup sekadar keperluan untuk mengurusan email, promosi dan untuk berhubung dengan pelanggan mereka. Perniagaan yang diusahakan begitu berjaya. Malahan perniagaan yang mereka usahakan lebih mendapat untung yang besar berbanding peniaga yang membuka kedai bukan di alam maya. 

Di Malaysia pun kita boleh lihat perubahan pengguna yang mula beralih arah dari membeli barang dengan mengunjungi kedai atau pasar raya kepada pilihan membeli barang secara online di internet. Jarang kita jumpa orang yang tak beli barang guna internet walaupun sekali.

Mengapa Tidak Anda mulakan Perniaggan Internet dengan Mudah?
Saya percaya, ramai yang nak buat tetapi pasti ada yang berkata, saya tidak tahu macam mana nak cari barang untuk berniaga? Macam mana nak uruskan tempahan palanggan? macam mana nak dapatkan bayaran dari pelangggan dan nak hantar barang dan macam-macam lagi persoalan. Jika ini masalah anda, anda TIDAK AKAN MAMPU menjana pendapatan secara online di internet dan anda akan terus berada pada tahap sekarang. Tak tahu dan masih melihat orang lain berjaya.

Mudah cerita, sebenarnya kita kena bertindak. Dapatkan ilmu dan panduan yang betul dan berusaha untuk memperbaiki setiap masalah dan halangan yang anda rasakan sukar dan insyallah anda akan berjaya. Jika anda bercita-cita ingin berjaya dan keluar dari kepompong bekerja makan gaji mahupun memiliki perniagaan secara online di internet apabila pencen nanti. Saya sarankan anda boleh berjinak-jinak dengan melakukan perniagaan di internet degan mudah.

Dapatkan ilmu dan panduan yang betul jika anda ingin membina perniagaan di internet dengan mudah. Manfaatkan perkongsian ilmu tersebut. Tidak rugi sekiranya anda mengeluarkan sedikit modal untuk belajar dan mendalami ilmu macam mana mudahnya melakukan perniagaan di internet. Dapatkan panduan " Panduan Bisnes Online Mudah " (klik sini). Jangan lepaskan peluang untuk melakukan perniagaan di internet dengan mempunyai ribuan pelanggan setiap hari.

Benarlah apa yang di ajarkan di dalam Islam, 9/10 daripada peluang nak tambah pendapatan adalah melalui perniagaan. Mulakan berniaga melalui internet dan anda akan lihat hasilnya.

Kata mereka bijak pandai di dalam perniagaan di internet " Jika Perniagaan Anda tidak dijalankan secara online, anda pasti akan ketinggalan jauh kebelakang ". Mulakan perniagaan internet dengan mudah dan belajar melalui perkongsian ilmu dengan " Panduan Bisnes Online Mudah" (klik sini). Semoga ianya membuka lembaran baru untuk kita semua berniaga melalui internet dan menjana pendapatan yang lumayan.

Seronok berniaga melalui internet. Salam bisnes online.

14 Comments

  1. perniagaan internet bagus untuk permulaan..capital rendah.anda hanya perlukan pc/laptop/smartphone & internet connection...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Mai. Kosnya tidak tinggi berbanding perniagaan ofline yang biasa ini. Selamat berusaha akak.

      Delete
  2. Menariknya, pembelii batamg besar, kereta/rumah pun bermula dengan pencarian dialammaya. tiada yang mustahil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembeli batamg besar apa ni DH? Perniagaan di alam maya memang memudahkan dan pelanggan pun ramai.

      Delete
    2. sorry bro, guna hp selalu typo, "pembeli barang"

      Delete
    3. Oh. tak apa, ingat ada istilah baru..hehehe..

      Delete
  3. buat perniagaan memang mudah namun cabaran utama nak menghasilkan pendapatan yang konsisten dari internet sahaja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Insyallah dengan ikut panduan yang diberikan boleh berjaya.

      Delete
  4. Mula-mula biasanya agak sukar tapi bila dah mula dikenali pasti busines yg baik dgn sistem internet ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kakak. Jika ikut cara yang betul insyallah jadi mudah untuk berjaya dengan perniagaan internet ini.

      Delete
  5. Teman pun dah start online kan business teman kat internet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu. Insyallah ada kemajuan untuk lebih berjaya dengan perniagaan internet akak.

      Delete
  6. Anonymous13.9.14

    no akaun x da.mcm mana nak pembayaran

    ReplyDelete
  7. Boleh tengok tempat " Related Answers" How to Pay with... kat sebelah tu Tuan/Puan "Anonymous13.9.14". Dia ada terangkan cara-caranya.

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.