Panduan Peperiksaan MUET 2014

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Panduan Peperiksaan MUET 2014. Saya baru perasan. Hari ini merupakan hari terakhir bagi pendaftaran calon-calon yang ingin mengambil peperiksaan MUET Sesi November bagi tahun 2014. Pendaftran ini telah dibuka sejak 5 Mei 2014 dan berakhir pada hari ini 25 Julai 2014. Kepada yang ingin menduduki peperiksaan MUET sesi November 2014 anda boleh mendaftarkan diri dengan berhubung melalui Majlis Peperiksaan Malaysia(MPM).

Bagi anda yang akan menduduki Peperiksaan MUET 2014. Satu Panduan Peperiksaan MUET telah ditulis oleh PEMERIKSA kertas Peperiksaan MUET. Banyak tips dan panduan yang diberikan sebagai panduan. Insyallah dengan memiliki panduan Peperiksaan MUET ini. Ianya boleh dijadikan panduan bagi mendapatkan keputusan yang CEMERLANG di dalam Peperiksaan MUET tersebut. Dapatkan tips dan Panduannya di sini----> Panduan Peperiksaan MUET 2014 (klik sini) 

Secara ringkasnya Peperiksaan MUET ini terbahagi kepada dua Bahagian iaitu Ujian Speaking dan Ujian Bertulis. Bagi Ujian Speaking ini akan diadakan pada 14,15 & 16 Oktober 2014 dan 20,21 & 22 Oktober 2014. Manakala bagi Ujian Bertulis pula akan diadakan pada  8 November 2014.

Kalendar MUET 2014, Panduan Peperiksaan MUET 2014, Cemerlang Peperiksaan MUET,
Kalendar MUET 2014
Pendedahan Eksklusif Oleh Penanda Kertas Pemeriksaan MUET!

Saya ingin berkongsi satu perkongsian yang diberi oleh Penanda Kertas Pemeriksaan MUET. Kata beliau...
Peperiksaan MUET ini mungkin salah satu perkara yang terpenting di dalam hidup anda. Ianya akan menentukan sama ada anda akan berjaya untuk menyambung pelajaran ke IPT atau tidak?, atau ia juga akan menjadi tanda penentu bahawa sama ada anda layak atau tidak untuk dinaikkan pangkat di tempat kerja anda.
Pada tahun 2009, seramai 164,446 calon telah menduduki peperiksaan MUET, tetapi malangnya, hanya 12% sahaja yang berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang (Band 6). Bakinya, memperolehi keputusan yang biasa-biasa sahaja dan kurang memuaskan.
Keputusan yang kurang memuaskan ini akan menyukarkan anda untuk memperolehi jurusan yang anda idamkan di Universiti. Keputusan untuk kenaikan pangkat di tempat kerja mungkin perlu dipertimbangkan semula oleh pihak atasan apabila melihat keputusan peperiksaan MUET anda yang kurang memuaskan. Mahu atau tidak, anda terpaksa mengambil sekali lagi peperiksaan MUET dan ianya akan mengambil masa anda selama 6 bulan lagi "
Di mana kedudukan kita semua?  Bukan maksud saya di sini ingin menakutkan anda. Bagi anda yang pandai Bahasa Inggeris insyallah mungkin perjalannya agak mudah. Namum bagi yang kurang mahir agak sukar nak dapat Band 6 bukan? Takut nanti bila kita ambil keputusan hanya dapat "result cukup makan" sahaja. Pastinya rugi jika kita mengalami keadaan demikian.

Sebenarnya tidah susah hendak berjaya dalam Peperiksaan MUET. Dengan panduan dan tunjuk ajar yang betul pastinya kita akan memperolehi jalan yang mudah untuk mendapatkan keputusan yang CEMERLANG di dalam peperiksaan MUET. 


Panduan Cemerlang Muet
Panduan Cemerlang MUET
Jika anda berminat dan nak dapatkan keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan MUET pada tahun ini. Anda boleh dapatkan Panduan Peperiksaan MUET (klik sini) ini. Buat persedian awal dan ikut tips yang diberikan, Insyallah kejayaan akan berada di dalam gengaman anda. Keluarkan sedikit pelaburan bagi mendapatkan hasil yang cemerlang di dalam peperiksaan MUET ini nanti adalah langkah yang BIJAK.

Semoga anda berjaya dengan CEMERLANG di dalam peperiksaan MUET yang bakal tiba nanti. Selamat maju jaya dan berusahalah dengan sebaiknya berpandukan Panduan peperiksaan MUET (klik sini) ini.

6 Comments

  1. salam 6 syawal, PMDR..

    p/s kak pun ambil muet masa dah tua ni. tu pun terpaksa sebab nak belajar balik, hee. tapi takde dapat peluang tengok panduan cemerlang ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Syawal juga buat Akak Anim. Panduan ini berguna untuk bakal calon exam MUET ini nanti akak. Insyallah ianya boleh membantu.

      Delete
  2. dapatkan panduan ni awal lebih bagus boleh study dan bersedia awal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu DH. Dapat awal boleh study dengan lebih terperinci tips dan panduan untuk Muet nanti.

      Delete
  3. Tak ingat dah dulu masa buat MUET, teman dapat band berapa... lama dah tinggal nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muet ni penting juga nak menentukan kursus yang bakal di perolehi oleh pelajar masa nak masuk universiti nanti. Dapat bend 4 ke atas boleh tarik nafas panjang sikit. Boleh dapatkan buku panduan di atas ni. Insyallah boleh membantu.

      Delete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.