Felixia Yeap-Rania Memeluk Islam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Felixia Yeap-Rania Memeluk Islam. Alhamdulillah berita yang seronok untuk kita dengar pada hari Jumaat yang mulia ini. Semalam Felixia Yeap yang dahulunya bekas model sebuah majalah telah memeluk Islam secara rasminya di sebuah masjid di TTDI. Beliau yang kini bergelar muslimah sebelum ini bernama Felixia Yeap dan kini mengunakkan nama baru "Rania". Hidayat dari Allah S.W.T kepada beliau tiada siapa yang boleh menghalangnya. Bila Allah nak bagi hidayat kepada seseorang tiada satu kuasa pun boleh menghalang. Namun jika Allah tak nak bagi hidayat macam mana kita usaha pun mereka tidak akan dapat hidayat. Hanya Allah S.W.T yang mampu buat semua tu. Kita manusia tak mampu nak buat apa.

Felixia Yeap-Rania Memeluk Islam
Felixia Yeap-Rania Memeluk Islam
Pegislaman beliau merupakan satu rahmat yang besar buat beliau. Pengislaman beliau terdapat dalam status Facebooknya. Pengakuannya telah merungkai semua tanda tanya pihak yang ingin mengetahuinya. Tahniah buat Felixia Yeap(Rania) di atas pengislamannya.

Felixia Yeap-Rania Memeluk Islam
Bagi anda yang nak mengetahui sedikit sebanyak tentang kisah pengislamannya. Anda boleh lihat sendiri coretan yang terdapat di dalam blog, facebook dan twitter beliau.

Felixia Yeap(Rania)
Facebook : FelixiaYeapOfficialPage
Blog          : http://felixiayeap.blogspot.com/
Twitter      @FelixiaYeap

Sesungguhnya hidayat itu tinggi nilainya. Bukan semua orang yang diberikan hidayat oleh Allah. Hidayat adalah milik Allah S.W.T. Allah boleh bagi dan ambik balik hidayat ikut apa yang Allah kehendaki.

Hari ini ada yang memeluk agama Islam yang kita tahu. Namun kita tak tahu berapa ramai juga orang Islam yang keluar dari agama Islam. Semoga Allah bagi kekuatan dan keazaman kepada kita semua untuk terus kekal dalam Islam sampai akhir hayat. Sentiasalah memohon hidayat dan petunjuk daripada Allah. Sesungguhnya hanya kepada Allah tempat kita mengadu dan bergantung harap.

Allah memberi hidayat dan rahmatnya kepada setiap makhluknya. Cuma kita kadang-kadang tidak tahu dan lupa kepada pemberian Allah yang Maha Hebat tersebut. Ada terdapat dikalangan orang Islam yang alpa atas semua nikmat yang dikurniakan Allah kepada mereka. Mereka tidak menunaikan perintah Allah. Sedangkan kematian akan datang menjemput tidak diketahui masanya. Dek kerana keasyikkan dengan keseronokan dunia. Manusia lupadan leka kepada Allah yang Maha Kuasa.

Hanya orang-orang yang Allah bagi hidayat sahaja yang boleh kekal istiqamah. Sentiasalah kita memohon Rahmat dan Hidayat daripada Allah S.W.T. Rahmat Allah S.W.T ada satu anugrah yang tidak ternilai. Dapatkan perincian tentang Rahmat Allah S.W.T di bulan Ramadhan yang mulai ini. Siapa yang beroleh Rahmat daripada Allah S.W.T adalah dari kalangan orang-orang yang beruntung. Dapatkan panduan dan tips macam mana nak mengetahui rahsia disebalik Rahmat Allah S.W.T disini.-->>  Rahsia Disebalik Rahmat Allah S.W.T



Salam Ramadhan buat Muslim dan Muslimat.

12 Comments

  1. Baru tau nama islam beliau rania. Sedap :)

    ReplyDelete
  2. hidayah milik Allah. syukur...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah .... :)

    ReplyDelete
  4. Nur hidayah akhirnya bersemadi sudah
    Alhamdulillah... bertambah saudara Islam kita.

    ReplyDelete
  5. Hidayah itu kini menjadi miliknya. Semoga berkekalan imannya sehingga ke hujung nyawa.

    ReplyDelete
  6. Bertambah lagi seorang saudara baru kita

    ReplyDelete
  7. lhamdulillah... sekurang-kurangnya dia sudah pun mendapat hidayah dari Allah...

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah tahniah Rania

    ReplyDelete

Terima kasih komen di sini.
PS: Diharap dapat menjaga tatasusila semasa memberi komen.
**Jangan tinggalkan link atau URL diruangan komen.